Cassette blijft niet spelen in Kenwood set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Ik heb een oude Kenwood set van mijn ouders gekregen en ik probeer daar een cassette op af te spelen.

Zodra ik op 'play' druk stopt hij automatisch weer. Dit geldt voor beide decks.

Heeft iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken. Hij heeft in een stoffige ruimte gestaan waar veel gerookt is.

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij heeft dat te maken met de weerstand van het draaien van de cassette. Als hij aan het eind v/d cassette komt dan stopt'ie automatisch op basis van dat de weerstand te groot word. Ik had dat vroeger ook bij bandjes die te groot waren (teveel tape erop). Dus misschien daar naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
triet schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:10:
Volgens mij heeft dat te maken met de weerstand van het draaien van de cassette. Als hij aan het eind v/d cassette komt dan stopt'ie automatisch op basis van dat de weerstand te groot word. Ik had dat vroeger ook bij bandjes die te groot waren (teveel tape erop). Dus misschien daar naar kijken?
Dat zou het waarschijnlijk wel verklaren. Waarschijnlijk draait hij niet meer soepel omdat hij jaren niet gebruikt is. Ik kan misschien kijken of ik hem schoon kan maken om het soepeler te laten lopen

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 10:04

EMP

Krulloos!

Even uit elkaar halen, mechaniek schoonmaken en smeren, en gaan met die banaan kenwood!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-10 23:37
Mijn vermoeden zou ook bij het mechaniek liggen, de vetten die daar normaal gesproken in gebruikt worden zullen, zeker na lange tijd niet gebruikt te zijn, een soort gum worden en dan loopt de boel veel zwaarder.

Schoonmaken en opnieuw vet er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:31
Mogelijk zitten er meerdere aandrijfriemen in en is die van de capstan stuk ?
Pagina: 1