Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 17:30
Recent heb ik een Monitor aangeschaft, Dell P2415Q en een speaker, Dell AC511. Thuis werk ik dan ook het liefst met mijn Macbook Pro 2013 13" aan dit scherm.
Echter herkent mijn Macbook de AC511 niet als hij is aangesloten. Daarom plug ik de AC511 via bijgeleverde USB direct in mijn Macbook. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen.
Voor de duidelijkheid:
- Macbook aangesloten met bijgeleverde Mini Display poort naar Displaypoort kabel
- AC511 zou middels bijgeleverde USB kabel in monitor moeten en dus niet rechtstreeks in het bron apparaat.

Iemand enig idee waarom Macbook de speaker niet herkent als de speaker direct op monitor is aangesloten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De soundbar werkt wel als je 'm direct in je MacBook steekt, maar niet als je 'm via de monitor op USB aansluit? Of wilde je alles via DisplayPort doen?

Audio kan in principe wel over DisplayPort (net als HDMI), maar dan moet in dit geval de monitor dit omzetten naar USB voor de soundbar. Lijkt me sterk dat dit gebeurd. Als je alles via een kabel wilt doen, moet dit via ThunderBolt, maar ThunderBolt schermen zijn er amper.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:35

KRAI.7

Bwoah...

Nou, er zit een ingebouwde USB-hub in de monitor, maar dan moet je de hub natuurlijk ook nog aansluiten via een USB-kabel op je MacBook. De audio gaat dan niet via DisplayPort naar de USB-speaker.

Heb zelf een Bose Companion 50 (USB) en in de situatie die je schetst werkt het ook niet als ik de USB-hub niet nog apart op mijn rMBP aansluit.

Wat je wél zou kunnen doen is een audiokabel van de 3.5mm line-out aansluiting naar de 3.5mm line-in van de Dell AC511 laten lopen, op die manier kan je je audio wel via DisplayPort laten lopen en je USB in de monitor laten zitten. Wat ik alleen niet weet is of de USB-hub ook powered is zonder dat je de datakabel aan je MBP hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
KRAI.7 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:33:
...

Wat je wél zou kunnen doen is een audiokabel van de 3.5mm line-out aansluiting naar de 3.5mm line-in van de Dell AC511 laten lopen, op die manier kan je je audio wel via DisplayPort laten lopen en je USB in de monitor laten zitten. Wat ik alleen niet weet is of de USB-hub ook powered is zonder dat je de datakabel aan je MBP hangt...
De monitor zelf levert stroom aan de USB hub. Stel je dus voor om een 3.5mm audio kabel van Macbook naar de AC511 te laten topen?

Bij voorkeur zou ik dus willen dat alles via 1 (het liefst een mDP kabel) verloopt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Nee, wat ik voorstel is om een 3.5mm audiokabel van je monitor naar je speaker te laten lopen. Dan zou het moeten werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus je wilt dat het scherm het geluid vanaf de mDP poort naar de USB-poorten routeert? Op het moment dat het USB-gedeelte van het beeldscherm slechts een hub is om je USB-sticks snel op aan te kunnen sluiten dan lijkt mij niet dat deze functie is ingebouwd in een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
volgens de manual zou het ook moeten kunnen werken door de AC511 direct in de monitor te steken. ftp://ftp.dell.com/manual...ser%27s%20guide_en-us.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
matthijsg schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:43:
volgens de manual zou het ook moeten kunnen werken door de AC511 direct in de monitor te steken. ftp://ftp.dell.com/manual...ser%27s%20guide_en-us.pdf
Dat klopt, maar je moet de USB hub in je beeldscherm (waar je dus je speaker op aansluit) ook nog verbinden met je MacBook. Als je dat niet doet dan doen de USB poorten op je monitor het gewoon niet. Niet alleen voor je speaker, maar ook voor andere zaken die je op die poorten zou willen aansluiten.

Staat trouwens ook gewoon in de manual onder punt 4:

If the soundbar is not detected, connect the uplink cable that came with your Dell monitor. Connect one end of the uplink cable to the USB port on the Dell monitor and to the USB port on your Dell computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Tjoekie schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:50:
[...]

Dat klopt, maar je moet de USB hub in je beeldscherm (waar je dus je speaker op aansluit) ook nog verbinden met je MacBook. Als je dat niet doet dan doen de USB poorten op je monitor het gewoon niet. Niet alleen voor je speaker, maar ook voor andere zaken die je op die poorten zou willen aansluiten.

Staat trouwens ook gewoon in de manual onder punt 4:

If the soundbar is not detected, connect the uplink cable that came with your Dell monitor. Connect one end of the uplink cable to the USB port on the Dell monitor and to the USB port on your Dell computer.
Eigenlijk wel logisch ja, dat er een verbinding tussen hub en Macbook nodig is. Is dat ff balen. Hooopte met 1 kabel tussen monitor en Macbook klaar te zijn. En tevens hoopte ik op wat 'slimme' trucjes van monitor/mDP standaard die dit soort kabel gezeur zouden oplossing.

Daarover gesproken: bestaat er als het ware een tussen dock/hub: een dock waar je je monitor mee verbint en vervolgens een kabel van dock naar Macbook (dus, alle kabels van monitor naar dock, en 1 kabel van mac naar dock)? Of is dit een gevalletje; wachten op betere 'techniek'/USB-C?

[ Voor 4% gewijzigd door matthijsg op 03-03-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

@matthijsg Het kan ook wel via 1 draadje door middel van mijn voorstel als het goed is, dan heb je:

rMBP --> DisplayPort-kabel --> Monitor
Monitor --> Audio-out --> 3.5mm audiokabel --> Audio-in van je Dell AC511
USB van je Dell AC511 --> monitor USB hub, die moet de stroomvoorziening van de USB-hub regelen.

Misschien moet je dan alleen de audiobron wijzigen in Systeemvoorkeuren van je Mac naar de DisplayPort-uitgang.

Het laatste idee wat jij schetst kan worden gerealiseerd door middel van een Thunderbolt (2) dock. Deze zijn wel erg prijzig en om dat voor alleen dit gebruik te doen is wel een beetje overbodig misschien. Die keuze laat ik echter aan jou over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
@KRAI.7 Jouw methode gaan we proberen! Eerst ff een Male naar Male 3.5mm kabeltje scoren en dan aan de slag!

Update: Jouw manier werkt niet..... Grrrrr

[ Voor 17% gewijzigd door matthijsg op 03-03-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Via het 'Show je apple computer topic' kwam ik een mede tweaker tegen met bijna dezelfde combinatie (Macbook plus Dell monitor plus exact dezelfde speaker AC511). Ik PMde hem met mijn probleem. Dit is zijn antwoord. Het lijkt dus niet 'mooi' op te lossen te zijn.

Ik heb de speaker in de monitor, en de monitors usb hub weer in de Macbook. Dan heb ik geluid, maar als ik PlayStation 4 geluid wil moet ik een mini Jack kabel uit de monitor in de soundbar doen. Beetje een omweg Helaas. Laatst ook geprobeerd om die kabel er permanent in te laten en dan met de Macbook het geluid uit te sturen over hdmi, maar dan kan je het volume niet aanpassen..

We gaan er dus denk ik niet uitkomen. Wat mij betreft een slotje

[ Voor 48% gewijzigd door matthijsg op 09-03-2017 15:01 ]

Pagina: 1