Nieuwe PC sluit wel af, fans blijven draaien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279|IA
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-08-2017
Goedemorgen!!

Ik heb (in een eerder topic) gevraagd naar jullie mening over een nieuwe pc,
nou heb ik Dinsdag die nieuwe pc gehaald,
Ik moet alleen als ik m boot, moet ik F1 drukken om te booten... Iets met een HDD en SATA poort, maar goed, daarvoor kwam ik nu niet :)

Het probleem: Als ik via Win10 op afsluiten druk, gaat ie gewoon uit maar blijven de fans (en 1 lampje aan de voorkant) draaien... Ik dacht dat de fans aanbleven totdat de condensatoren ontladen waren, maar na een uur stonden ze nog steeds aan... Als ik het "startknopje" indruk en inhoud, gaat alles wel uit en is ie echt uit...

Kan het zijn dat de fans misschien direct op de voeding zitten aangesloten waardoor ie dus blijft draaien?

Ruben279

Beste antwoord (via Ruben279|IA op 06-03-2017 07:28)

• Stefantk
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-07 22:17
Probeer eens alle stekkers van de kast en casefans er uit te halen en alleen het moederbord, processor en geheugen aan te sluiten. Zo kan je uitsluiten of het aan de videokaart of iets anders ligt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou een led functie kunnen zijn die nog aan staat in het bios van het moederbord. Daarmee blijven de fans en led's na het afsluiten van Windows aan. Je vermeld echter geen enkele hardware dus verder helpen is op dit moment onmogelijk.

Dat je op F1 moet indrukken om te starten klopt ook niet.

Wat zegt de leverancier over de klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Praten we alleen over de (case)fans of ook over de processor koeler ?

Er is trouwens een "energie" optie in windows 10 die dit zomaar kan veroorzaken als niet alle hardware het ondersteund . Probeer onderstaande even :

Settings -> System -> Power & Sleep -> Additional Power Settings -> Choose what the power buttons do -> Change settings that are currently unavailable

Then remove the check from Turn on fast startup (recommended)

[ Voor 19% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 02-03-2017 10:09 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-08 08:43
Hier hetzelfde eens gehad met een (zakelijke) lijn acer laptops.

Bij installatie is de BIOS op UEFI ingesteld ipv LEGACY. opvallend, want hij stond op LEGACY, terwijl dit normaal op UEFI staat ingesteld (af fabriek). Blijkbaar is dit met een reden gebeurd, want dat was de oorzaak van niet afsluitende PC's. Hij bleef hangen in het afsluitproces waardoor de laptop aanbleef (paar fans draaien, lampjes aan, HDD off en scherm off).
SmokeyTheBandit schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:07:
Praten we alleen over de (case)fans of ook over de processor koeler ?

Er is trouwens een "energie" optie in windows 10 die dit zomaar kan veroorzaken als niet alle hardware het ondersteund . Probeer onderstaande even :

Settings -> System -> Power & Sleep -> Additional Power Settings -> Choose what the power buttons do -> Change settings that are currently unavailable

Then remove the check from Turn on fast startup (recommended)
Dit kan het inderdaad ook zijn. Die zou ik als eerst eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279|IA
De specs zijn:

* Donald Duck Computers maakt de verkoop van gebruikte ex-lease producten mogelijk door...

*snip*

Modbreak:Laat dit soort spam aub achterwege, we vroegen om de specs, niet om reclame voor je eigen/een bevriende computerbedrijf :o

HP Pro 6200 MicroTower

Specificaties :

Merk : HP

Model : Pro 6200

Behuizing : Microtower

Processor : Intel Core i5

Processor type : 2400 @ 3,1 Ghz

Werkgeheugen : 8 GB DDR3 ( Optioneel )

Harde schijf : 500 GB S-Ata ( Optioneel )

Grafische kaart : KFA2 Geforce GTX1050 4GB GDDR5 OC PCIe 3.0 Dual Link ( Factory Overclocked )

DirectX : 12

Maximale Resolutie : 7680 x 7320

Grafische poorten : Dual Link DVI / HDMI / Displaypoort

Optische drive : DVD / CD - RW

USB : 10 x ( 6 achter 4 voor )

Serial Poort : 1x

Ik zal vanmiddag kijken welke fans draaien, de kast fans sowiso
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:54:
Het zou een led functie kunnen zijn die nog aan staat in het bios van het moederbord. Daarmee blijven de fans en led's na het afsluiten van Windows aan. Je vermeld echter geen enkele hardware dus verder helpen is op dit moment onmogelijk.

Dat je op F1 moet indrukken om te starten klopt ook niet.

Wat zegt de leverancier over de klachten?
Dat bedrijf heeft er 2 extra HDD's (uit mijn 2 oude PC's) ingestopt.

[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 03-03-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar heb je 12 maanden garantie. Waarom vraag je niet de leverancier om de problemen op te lossen. Je hebt goud geld voor dat oude ding betaald Van oude zolder PC naar nieuwe game-PC ?, daar mag er wel wat service tegenover staan.

De videokaart zal een Ti zijn. GTX 1050 zonder Ti is er niet als 4GB.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

@Ruben279|IA

Het probleem wat ik beschrijf in mijn vorige post komt JUIST veel voor met "oudere" systemen die via een upgrade van Windows 7 naar 10 zijn gegaan (99.9 % zeker dat dit zo is gegaan met jou machine). De drivers die allemaal aanwezig waren bij de Windows 7 installatie worden dan geforceerd om onder Windows 10 te functioneren. Theoretisch moet dat goed gaan omdat alle Windows 7 drivers compatibel moeten (WHQL MS vereiste sinds een paar jaar) zijn met 8/8.1/10. Echter in praktijk blijkt het echt vaak anders.

Want ondanks dat het voor jou een nieuw systeem is praten we over hardware (op de vga na) van zo'n beetje 4 jaar geleden.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefantk
Werken de 2 HDD's die er bij in zijn gezet wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279|IA
Stefantk schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:47:
Werken de 2 HDD's die er bij in zijn gezet wel?
Ja!!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Stefantk
Probeer eens alle stekkers van de kast en casefans er uit te halen en alleen het moederbord, processor en geheugen aan te sluiten. Zo kan je uitsluiten of het aan de videokaart of iets anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279|IA
Niks aangepast en hij sluit nu ineens gewoon goed af!! Straks kijken of ie voor de 2e keer goed gaat..
Pagina: 1