Mijn Philips (Yamaha) PCA460 rewriter weigert cd-recordables met een goud- en zilverkleurige reflectielaag te branden (Track Following Error) maar brand cd- recordables met een blauwe reflectielaag zonder problemen. Heeft iemand enig idee hoe dit komt. Ik zit met 30 goudkleurige cd's die het dus niet doen en die blauwe zijn volgens mij haast niet meer te krijgen.
He dat heb ik dus ook gehad.
Ik heb altijd Lenco gehad en dat dee die opeens niet meer. Toen philips cd's geprobeerd werkte ook niet lekker door de zelfde foutmelding.
Ik d8 dus dat hij stuk was.
Ik heb nu een Lito-on 12X. Die philips heb ik nog ergens liggen.
Ik heb altijd Lenco gehad en dat dee die opeens niet meer. Toen philips cd's geprobeerd werkte ook niet lekker door de zelfde foutmelding.
Ik d8 dus dat hij stuk was.
Ik heb nu een Lito-on 12X. Die philips heb ik nog ergens liggen.
Ik ben weken aan het prutsen geweest, heb dat ding zelfs opengeschroefd. Ik denk dat de laser gewoon zwakker geworden is en dat blauwe cd's gewoon beter reflecteren. Zolang die blauwe het goed doen, hoef ik niet per sé een nieuwe. Ken je een goed merk "blauwe" cd's die ook nog te krijgen zijn?
Maxell hebben een blauwe onderkant.
Maar volgens mij is hij kapot aan het gaan, want op 2X had ik er minder last van
Maar volgens mij is hij kapot aan het gaan, want op 2X had ik er minder last van
Bij mij gaat het zelfs al op 1x speed mis met die goeudkleurige dingen. Heb/had jij ook die Philips 4416?
Ja, de 460 met dat goudkleurige frontje
Heeeee!!! Dat probleem heb ik ook! Alleen wist ik niet dat die die andere wel kon burnen. Noem es een merk?
Heb je al geprobeerd de lens schoon te maken ?
Ja, ik heb de lens schoongemaakt maar dat maakt dus niks uit. Ik heb overigens Arita 80 minuten met een blauwe laag die het dus niet doen. De oudere Philips met blauwe laag doen het perfect...ik heb net nieuwe Philips cd's gekocht, maar die hebben dus opeens goudkleurige laag, vreemd hoor. Mijn cd brander (inderdaad die zwarte met goudkleurig ladeklepje) is uit februari 1999 en die van jullie?
Verwijderd
En ik denk dat de laser zwakker geworden is van altijd die blauwe rommel te moeten fikken ,probeer eens een MITSUIOp dinsdag 03 juli 2001 20:17 schreef MegaJurk het volgende:
Ik ben weken aan het prutsen geweest, heb dat ding zelfs opengeschroefd. Ik denk dat de laser gewoon zwakker geworden is en dat blauwe cd's gewoon beter reflecteren. Zolang die blauwe het goed doen, hoef ik niet per sé een nieuwe. Ken je een goed merk "blauwe" cd's die ook nog te krijgen zijn?
En zijn die blauw? Of zilver- of goudkleurig? En waar koop ik die?
Verbatim, definitelyOp dinsdag 03 juli 2001 20:17 schreef MegaJurk het volgende:
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dit antwoord kreeg ik van de Philips helpdesk:
Dit probleem wordt inderdaad veroorzaakt door de laser, welke zich niet goed meer kan instellen op goudkleurige CD's. Het reinigen van de lens kan hiervoor oplossing brengen. U kunt proberen de lens te reinigen met
een zogenaamde CD cleaning kit. Gebruikt u wel een goede, goedkope kits geven vaak een slechter resultaat in plaats van een beter. Ik moet hier wel bij zeggen dat het reinigen van de lens op eigen risico geschiedt. U
kunt het apparaat ook laten repareren, dit kost ongeveer 60 euro en kunt u via uw dealer doen.
Met vriendelijke groet,
Philips PC peripherals helpdesk.
Dit probleem wordt inderdaad veroorzaakt door de laser, welke zich niet goed meer kan instellen op goudkleurige CD's. Het reinigen van de lens kan hiervoor oplossing brengen. U kunt proberen de lens te reinigen met
een zogenaamde CD cleaning kit. Gebruikt u wel een goede, goedkope kits geven vaak een slechter resultaat in plaats van een beter. Ik moet hier wel bij zeggen dat het reinigen van de lens op eigen risico geschiedt. U
kunt het apparaat ook laten repareren, dit kost ongeveer 60 euro en kunt u via uw dealer doen.
Met vriendelijke groet,
Philips PC peripherals helpdesk.
Pagina: 1