Gaatje boren in mijn tv meubel

Pagina: 1
Acties:
  • 16.761 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik wil nog een 'rondje' boren in mijn tv meubel om mijn kabels doorheen te voeren. Hoe kan ik dit het beste netjes doen ? heeft iemand dit hier eerder gedaan ?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/smrxsd5qyt8te.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Klokboor.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:40
Als er geen stekker doorheen hoeft kan het misschien ook met een speedboor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:59
Ik heb destijds dit gebruikt: Afbeeldingslocatie: https://haxo.nl/uploads/webshop/Productafbeeldingen/1054792_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik wist niet dat z'on ding bestond:D waar kan ik dit ding huren ? bij boels kon ik het niet vinden op de website ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-10 13:35
lennox-06 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:10:
ik wist niet dat z'on ding bestond:D waar kan ik dit ding huren ? bij boels kon ik het niet vinden op de website ?
https://www.google.nl/web...&ie=UTF-8#q=7+gatenzaag&*

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
De goedkoopste bij de Action of Hornbach voldoet ook uitstekend. Vraag naar een gatenzaag.

En houd je boormachine goed vast, en voor het netste resultaat boor je van twee kanten. Binnenin de kast beginnen tot halverwege, en dan buiten vandaan afmaken. Dan breekt het stuk niet uit je plaat en heb je bijna geen splinters rondom het gat.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-10 14:23
Gewoon even uit de bakken die bij de kassa (bouwmarkt enz) staan de goedkoopste set vissen, moet lukken voor een euro of 5. Rustig boren, (let op de juiste draairichting) zonder erg veel kracht te zetten. Opletten als je achterwand dik is dat je de boor machine stevig vast houd ivm met vastlopen wanneer je er doorheen bent. Bij een board achterwandje heb je daar niet echt last van.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mel33
En natuurlijk maar 1 zaag van de 7 groottes gebruiken, de rest haal je eruit.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• warhamstr
mell33 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:17:
En natuurlijk maar 1 zaag van de 7 groottes gebruiken, de rest haal je eruit.
Hier zit een verhaal achter he? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-10 15:28
lennox-06 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:10:
Koop zon ding altijd handig een gatenboor. Bij de bouwmarkt nog geen 10 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:29
Als je dit nog vragen moet dan lijkt het me vooral beter het klussen aan iemand anders over te laten, ook om te voorkomen dat er gewonden vallen :p.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooxed
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 15:57
Nooit te oud om te leren lijkt me! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
In zo'n geval ga je natuurlijk niet boren, maar maak je het bestaande gat met een zaag gewoon wat groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
warhamstr schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:18:
[...]

Hier zit een verhaal achter he? :D
Haha nee ik had het door voor ik begon te boren, kwas toen 13 en op school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
En zet hem op een schoefboor rustig starten en langzaam boren dan gaat het beste. En hou de achterkant tegen anders kan je door de hard drukken de achterplaat beschadigen (laat de boor/gaten boor) het werk doen.

En je kan geen goedkoop ding kopen of een iets betere ik heb zelf deze:
https://www.gamma.nl/asso...al-67-mm-x81072/p/B068391
Is wat stabieler dan de andere (je moet wel even de juiste maat nemen denk iets van 70mm.) verder doe rustig aan en dan kan het bijna niet mis gaan. De goedkope werkt ook prima zeker als het voor 1 keer is.

[ Voor 47% gewijzigd door MeZZiN op 02-03-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Devian schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:19:
Als je dit nog vragen moet dan lijkt het me vooral beter het klussen aan iemand anders over te laten, ook om te voorkomen dat er gewonden vallen :p.
Daar heb je wel een punt ja. Maar zolang TS de tol goed vast houd kan er weinig mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 07:48
Idd, eens met alles ^^
Vooral de boormachine / accutol niet op de hoogste snelheid laten lopen, gaat zo stinken dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:58
En als je een boormachine hebt met moment-instelling dan zou ik zeggen: gebruik die ook werkelijk. Mocht de gatenzaag vastslaan dan voorkomt dit dat de boor uit je handen slingert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je zo'n gatenzaag gaat kopen kan je ook meteen een stukje afvalhout meenemen om het even uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 14:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Devian schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:19:
Maar nee! We zijn hier toch tweakers? En ook al ziet het er niet uit, dan zet je er gewoon iets voor en zie je er niks meer van :D

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:00
Ik heb het zelf ooit lekker radicaal aan gepakt en heb het gat zo groot gemaakt als het vak zelf.
Voordeel hiervan is dat ik de kabels gemakkelijk kon via de achterkant kon aansluiten zonder dat ik de loei zware receiver met 1 hand moest vast houden.
Door die grote opening aan de achterkant is er natuurlijk ook een betere airflow zodat hij ook nog koeler blijft !

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nightraven79
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 09:32
mell33 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:25:
[...]

Haha nee ik had het door voor ik begon te boren, kwas toen 13 en op school.
Je zou versteld staan hoeveel mensen dit niet door hebben.
Toen ik die de eerste maal uit de verpakking haalde begon de vriendin ook van: "ja maar hoe doe je dat als je dat kleinste moet hebben, al die andere staan toch in de weg? " 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
nightraven79 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:59:
[...]

Je zou versteld staan hoeveel mensen dit niet door hebben.
Toen ik die de eerste maal uit de verpakking haalde begon de vriendin ook van: "ja maar hoe doe je dat als je dat kleinste moet hebben, al die andere staan toch in de weg? " 8)7
Ze zat op het goeie spoor, en de oplossing had ze ook al haha.

Je kan de uitspraak van je vriendin ook koppelen aan een heel ander feitje haha

[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 02-03-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Laatst online: 18:59
En gebruik een veiligheidsbril! Die dingen kunnen losschieten.... Spreek uit ervaring...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ik zie vele nuttige tips, zoals laag toerental, achterkant tegen houden (denk aan je handen!!!!). Wat echt belangrijk is, is dat je de kast niet tegen de muur laat staan en op die manier in je mooie, net gestucte muur heen boort :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-10 15:28
PageFault schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:52:
Ik zie vele nuttige tips, zoals laag toerental, achterkant tegen houden (denk aan je handen!!!!). Wat echt belangrijk is, is dat je de kast niet tegen de muur laat staan en op die manier in je mooie, net gestucte muur heen boort :+
En dat je het bestaande gat niet groter kunt boren met een gatenzaag :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:29
alki schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:54:
[...]

Het gat kleiner boren lukt ook niet met een gatenzaag :+

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
alki schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:54:
[...]
Kan zeker wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Tremio schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:50:
En gebruik een veiligheidsbril! Die dingen kunnen losschieten.... Spreek uit ervaring...
Gebruiken van PBM is sowieso altijd een goed idee, hoe klein de klus ook is. Die paar seconden extra die je nodig hebt om een bril op te zetten of oordoppen in te doen zijn de tijd die het je kost als het mis gaat echt niet waard om te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 15:09
tita_tovenaar schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:45:
Ik heb het zelf ooit lekker radicaal aan gepakt en heb het gat zo groot gemaakt als het vak zelf.
Voordeel hiervan is dat ik de kabels gemakkelijk kon via de achterkant kon aansluiten zonder dat ik de loei zware receiver met 1 hand moest vast houden.
Door die grote opening aan de achterkant is er natuurlijk ook een betere airflow zodat hij ook nog koeler blijft !
Zo radicaal ben ik niet gegaan, maar met een decoupeerzaag het gat wel een heel stuk groter gemaakt, ongeveer als de achterkant van de receiver, inderdaad nog makkelijker. En uiteraard zagen terwijl alle kabels nog gewoon op hun plek zitten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-10 09:59
tita_tovenaar schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:45:
Ik ook, begon met een gat, maar bij mij is het hele paneel er nu uit zodat de receiver er beter in past ivm uitstekende kabels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PT-Scribble
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-06-2024
kan wel...

je schroeft/plakt een plankje over het gat heen en centreert opnieuw ... huppa inééns kan het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
PT-Scribble schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:33:
[...]
kan wel...
je schroeft/plakt een plankje over het gat heen en centreert opnieuw ... huppa inééns kan het wel
Dat is idd. "de truk".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je kunt ook gewoon kant en klare gaten kopen bij de Hornbach, die liggen in het gangpad naast de plintenladders en bougievonkjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
FiXeR.nl schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:38:
Je kunt ook gewoon kant en klare gaten kopen bij de Hornbach, die liggen in het gangpad naast de plintenladders en bougievonkjes. :P
En de paalgaten en vergietdopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
jip_86 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Ik ook, begon met een gat, maar bij mij is het hele paneel er nu uit zodat de receiver er beter in past ivm uitstekende kabels etc.
Het nadeel van de gehele achterkant open, vind ik de ophoping van stof. Twee (cheap-ass) kastjes heb ik voorzien van een hardboard achterkant om twee redenen:

1. als je ze een zetje geeft (ze staan op wieltjes) blijven ze rechthoekig ipv de trapeziumvorm die ze anders kregen...
2. Veel minder stof en rotzooi in de kastjes.

Maar wanneer je kast te ontdiep is voor je spullen en je wilt geen andere (diepere) kast aanschaffen, zul je inderdaad het hele paneel eruit moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Vroeger schopte ik het van af de achterkant met me stalen neuzen in, klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
jezus, ik had niet verwacht dat deze topic zo populair zou worden :*) ik ben goed op weg geholpen met sommige antwoorden bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:07

FeaR

In GoT we trust

Waarom dit topic binnen AUD staat is mij een raadsel. Een gat boren in een TV-meubel of gewone kast maakt voor de uitvoering niets uit. Om het topic niet verder te laten escaleren gaat het bij deze op slot. Antwoorden waar TS iets mee kan zijn gelukkig ook gegeven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.