Ik wil nog een 'rondje' boren in mijn tv meubel om mijn kabels doorheen te voeren. Hoe kan ik dit het beste netjes doen ? heeft iemand dit hier eerder gedaan ?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
https://www.google.nl/web...&ie=UTF-8#q=7+gatenzaag&*lennox-06 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:10:
ik wist niet dat z'on ding bestond:D waar kan ik dit ding huren ? bij boels kon ik het niet vinden op de website ?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Hier zit een verhaal achter he?mell33 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:17:
En natuurlijk maar 1 zaag van de 7 groottes gebruiken, de rest haal je eruit.
Koop zon ding altijd handig een gatenboor. Bij de bouwmarkt nog geen 10 euro...lennox-06 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:10:
ik wist niet dat z'on ding bestond:D waar kan ik dit ding huren ? bij boels kon ik het niet vinden op de website ?
https://wren.co/join/Devian
Haha nee ik had het door voor ik begon te boren, kwas toen 13 en op school.
[ Voor 47% gewijzigd door MeZZiN op 02-03-2017 09:31 ]
Daar heb je wel een punt ja. Maar zolang TS de tol goed vast houd kan er weinig mis gaan.Devian schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:19:
Als je dit nog vragen moet dan lijkt het me vooral beter het klussen aan iemand anders over te laten, ook om te voorkomen dat er gewonden vallen.
Maar nee! We zijn hier toch tweakers? En ook al ziet het er niet uit, dan zet je er gewoon iets voor en zie je er niks meer vanDevian schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:19:
Als je dit nog vragen moet dan lijkt het me vooral beter het klussen aan iemand anders over te laten, ook om te voorkomen dat er gewonden vallen.
Android developer & dürüm-liefhebber
Soms weet ik het ook niet meer.........
Je zou versteld staan hoeveel mensen dit niet door hebben.mell33 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:25:
[...]
Haha nee ik had het door voor ik begon te boren, kwas toen 13 en op school.
Ze zat op het goeie spoor, en de oplossing had ze ook al haha.nightraven79 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:59:
[...]
Je zou versteld staan hoeveel mensen dit niet door hebben.
Toen ik die de eerste maal uit de verpakking haalde begon de vriendin ook van: "ja maar hoe doe je dat als je dat kleinste moet hebben, al die andere staan toch in de weg? "
[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 02-03-2017 11:08 ]
En dat je het bestaande gat niet groter kunt boren met een gatenzaagPageFault schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:52:
Ik zie vele nuttige tips, zoals laag toerental, achterkant tegen houden (denk aan je handen!!!!). Wat echt belangrijk is, is dat je de kast niet tegen de muur laat staan en op die manier in je mooie, net gestucte muur heen boort
Het gat kleiner boren lukt ook niet met een gatenzaagalki schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:54:
[...]
En dat je het bestaande gat niet groter kunt boren met een gatenzaag
https://wren.co/join/Devian
Kan zeker wel.alki schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:54:
[...]
En dat je het bestaande gat niet groter kunt boren met een gatenzaag
Gebruiken van PBM is sowieso altijd een goed idee, hoe klein de klus ook is. Die paar seconden extra die je nodig hebt om een bril op te zetten of oordoppen in te doen zijn de tijd die het je kost als het mis gaat echt niet waard om te besparen.Tremio schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:50:
En gebruik een veiligheidsbril! Die dingen kunnen losschieten.... Spreek uit ervaring...
Zo radicaal ben ik niet gegaan, maar met een decoupeerzaag het gat wel een heel stuk groter gemaakt, ongeveer als de achterkant van de receiver, inderdaad nog makkelijker. En uiteraard zagen terwijl alle kabels nog gewoon op hun plek zittentita_tovenaar schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:45:
Ik heb het zelf ooit lekker radicaal aan gepakt en heb het gat zo groot gemaakt als het vak zelf.
Voordeel hiervan is dat ik de kabels gemakkelijk kon via de achterkant kon aansluiten zonder dat ik de loei zware receiver met 1 hand moest vast houden.
Door die grote opening aan de achterkant is er natuurlijk ook een betere airflow zodat hij ook nog koeler blijft !
[ Voor 35% gewijzigd door Erwin op 02-03-2017 13:28 ]
Ik ook, begon met een gat, maar bij mij is het hele paneel er nu uit zodat de receiver er beter in past ivm uitstekende kabels etc.tita_tovenaar schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:45:
Ik heb het zelf ooit lekker radicaal aan gepakt en heb het gat zo groot gemaakt als het vak zelf.
Voordeel hiervan is dat ik de kabels gemakkelijk kon via de achterkant kon aansluiten zonder dat ik de loei zware receiver met 1 hand moest vast houden.
Door die grote opening aan de achterkant is er natuurlijk ook een betere airflow zodat hij ook nog koeler blijft !
Nee.
kan wel...
Dat is idd. "de truk".PT-Scribble schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:33:
[...]
kan wel...
je schroeft/plakt een plankje over het gat heen en centreert opnieuw ... huppa inééns kan het wel
En de paalgaten en vergietdopjes...FiXeR.nl schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:38:
Je kunt ook gewoon kant en klare gaten kopen bij de Hornbach, die liggen in het gangpad naast de plintenladders en bougievonkjes.
Het nadeel van de gehele achterkant open, vind ik de ophoping van stof. Twee (cheap-ass) kastjes heb ik voorzien van een hardboard achterkant om twee redenen:jip_86 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:57:
[...]
Ik ook, begon met een gat, maar bij mij is het hele paneel er nu uit zodat de receiver er beter in past ivm uitstekende kabels etc.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq