Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aftersales en service waardeloos bij Mediamarkt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

kopen bij Mediamarkt gaat online snel en eenvoudig. Hoe is het echter gesteld met de service wanneer een produkt...zoals een laptop....defect raakt?

Ik wilde hier een laptop bestellen voor mijn dochter (http://www.mediamarkt.nl/...k-80tk00asmh-1471118.html), maar schrok enorm van de slechte reviews betreffende Mediamarkt service om eerlijk te zijn.

https://nl.trustpilot.com/review/www.mediamarkt.nl

Zijn er dus mensen die hier persoonlijk ervaring mee hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2017 08:48 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44

Barrycade

Through the...

Zie de shopreviews zou ik zeggen; https://tweakers.net/shop.../media-markt/shopreviews/

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-11 19:06
Laptop niet mee bekend, wel eens een tablet die niet meer aan wou naar de mediamarkt gebracht.
Netjes van te voren foto's maken van de staat van het toestel, goed verpakt en vervolgens opgestuurd voor reparatie. 1 of 2 weken later kon ik hem weer ophalen en was netjes gerepareerd.

Maar dit is slechts 1 ervaringen, net als de negatieve die jij tegenkomt. Let wel op, mensen die negatieve ervaringen hebben, delen dit sneller dan iemand die gewoon tevreden is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik naar gekeken Barrycade, maar kan niets concreets m.b.t. de klantenservice of aftersales terugvinden.

Verwijderd

Topicstarter
Purehz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:51:Let wel op, mensen die negatieve ervaringen hebben, delen dit sneller dan iemand die gewoon tevreden is.
Ben ik met je eens Purehz. Als ik echter zie dat het om 1.579 beoordelingen gaat op Trustpilot, dan baart me dat persoonlijk wel zorgen om eerlijk te zijn. Derhalve dan ook mijn vraag aan de Tweakers of zij zelf slechte aftersales ervaringen hebben (gehad) met Mediamarkt. Alle negatieve reacties hebben betrekking op de slechte bereikbaarheid en service c.q. aftersales van Mediamarkt.

Het aankopen en op tijd leveren, daarvan geloof ik echt wel dat het goed is, maar ook qua service en/of aftersales hoort het goed te zijn...toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2017 09:06 ]

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:23
Je neemt toch altijd zelf contact op met de fabrikant heeft de winkel weinig mee te maken. Heb zelf ook laptop bij de Mediamarkt gekocht deze ging stuk contact opgenomen met Asus en hij is zonder problemen en snel gemaakt zonder tussenkomst van de Mediamarkt. ( wel altijd goed de bon bewaren natuurlijk en voor de zekerheid kopie van maken op normaal papier)

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Voor mij is het beeld dat ik heb van de service bij die winkel een reden om er niet te kopen.
Al heb ik geen slechte ervaringen. Uit reviews komen ze inderdaad middelmatig op aftersales.

| live and give like no one else |

Verwijderd

Topicstarter
ppatrick schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:31:
Je neemt toch altijd zelf contact op met de fabrikant heeft de winkel weinig mee te maken. Heb zelf ook laptop bij de Mediamarkt gekocht deze ging stuk contact opgenomen met Asus en hij is zonder problemen en snel gemaakt zonder tussenkomst van de Mediamarkt. ( wel altijd goed de bon bewaren natuurlijk en voor de zekerheid kopie van maken op normaal papier)
Dit is niet altijd het geval Patrick. Als ik via Mediamarkt koop, dan mag ik toch ook verwachten dat de aftersales goed geregeld is? Wij kunnen als consument namelijk ook niet rechtstreeks bij de importeur kopen. Ik wacht de reacties nog even af, en neig nu meer naar BCC toe. Ik vind het namelijk wel prettig als een verkooppunt ook fysieke winkels heeft.

• ppatrick
Hoe bedoel je rechtstreeks naar de importeur gaan? Je hebt toch altijd de garantie via het merk.

Verwijderd

Topicstarter
3x3 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:33:
Voor mij is het beeld dat ik heb van de service bij die winkel een reden om er niet te kopen.
Al heb ik geen slechte ervaringen. Uit reviews komen ze inderdaad middelmatig op aftersales.
Ik kwam deze reactie van gebruiker "Henri' tegen op Trustpilot, waar geen woord van gelogen lijkt:

"Mediamarkt is groot, en misschien wel te groot geworden. Zij hebben alle kleinere elektronicazaken verdreven, en wij als consumenten hebben daaraan bijgedragen door zaken als Mediamarkt boven de kleinere elektronicazaken te kiezen....simpelweg omdat Mediamarkt iets goedkoper was. Een typisch Nederlands trekje, dat wel. Wij allen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en snijden onszelf daardoor eigenlijk flink in de vinger inzake service en dienstverlening vanuit Mediamarkt.

Klantvriendelijkheid, service en bereidwilligheid hoef je nu niet (meer) te verwachten. Mediamarkt heeft een bepaalde monopoly positie verworven in het verkopen van verschillende elektronische artikelen en witgoed....en zij buiten dat flink uit. BCC scoort daarentegen vele malen beter, en dat terwijl zij een directe concurrent zijn van Mediamarkt. Wilt u dus een artikel welke bij Mediamarkt verkrijgbaar is? Dan kun je beter naar BCC gaan, want zij hebben dezelfde artikelen, en is het niet op voorraad in de winkel, dan zorgen zij ervoor dat u het krijgt....voor dezelfde prijs die Mediamarkt hanteert".

• limp_1983
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Heb een stofzuiger gekocht bij de Mediamarkt, welke na 1 jaar kapot ging (2 jaar garantie). Stofzuiger teruggebracht en een week later de gerepareerde versie teruggekregen (motor vervangen). Kreeg daarbij ook een aantal mailtjes wat de status was en wat er gebeurd was. Geen slechte ervaringen dus. Denk ook dat de BCC en mediamarkt vergelijkbaar zijn qua service.

Verwijderd

Topicstarter
ppatrick schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:42:
Hoe bedoel je rechtstreeks naar de importeur gaan? Je hebt toch altijd de garantie via het merk.
Klopt Patrick, maar ik heb het al eens ervaren met een Tefal contactgrill. Ik had een defect tijdens de garantie-periode en werd erop gewezen dat ik alles via mijn aankooppunt hoorde te regelen. Ik kon dus niet rechtstreeks bij Tefal terecht. Het verschilt waarschijnlijk dus per importeur.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:34

MsG

Forumzwerver

ppatrick schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:42:
Je hebt helemaal niks van doen met de fabrikant. Je hebt eventueel fabrieksgarantie, maar je wettelijke Europese garantie gaat enkel op voor de verkoper. Dat een fabrikant eventueel rechtstreeks kwesties aanneemt is geheel optioneel en geen wettelijk recht. Het is daarom redelijk verwarrend te zeggen dat je rechtstreeks bij de fabrikant moet zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ppatrick
In je begin post had je het over laptop en ik heb met al me laptops altijd direct contact gehad met het merk. Iedere laptop heeft trouwens fabrieksgarantie en die kun je vaak ook uitbreiden als je hiervoor iets extra's betaalt.

Verwijderd

Topicstarter
ppatrick schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:15:
In je begin post had je het over laptop en ik heb met al me laptops altijd direct contact gehad met het merk. Iedere laptop heeft trouwens fabrieksgarantie en die kun je vaak ook uitbreiden als je hiervoor iets extra's betaalt.
Ik heb nog geen ervaringen met laptop reparaties, maar de uitleg van @MsG klinkt voor mij logisch omdat ik het zelf ervaren heb. Dat was inderdaad geen laptop, maar ik heb nog nooit gehoord dat importeurs rechtstreeks reparaties afhandelen.

Je kunt garanties inderdaad uitbreiden, maar dan verlopen die ook middels de verkoper, en dus niet de importeur.

• ppatrick
Dat hoeft niet zo te zijn, heb zelf een Asus laptop bij de Mediamarkt gekocht met standaard 2 jaar fabrieksgarantie en heb hem verlengt tot 3 jaar en die aankoop is wel gedaan bij Asus zelf. Misschien geld het voor bepaalde producten maar aangezien de topic starter in begin aangaf dat het om laptop gaat dacht ik dat het handig was om het daar ook over te hebben.

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-11 13:23
Ook ik alleen positieve ervaringen.

Recentelijk nog een koptelefoon net binnen de 2 jaar garantie retour gestuurd ivm een breuk in het kunststof. Had er rekening mee gehouden dat ze deze af zouden wijzen.

Binnen 2 weken een nieuwe in huis, was dus prima opgelost.

Mensen die niet tevreden zijn schreeuwen het meestal van de hoogste daken. Mensen die tevreden zijn hoor je vaak niet (behalve nu dus)

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:35
Ik bracht laatst een niet goed werkende Headset terug. Kreeg direct mijn geld terug: no questions asked. Mijn ervaring is dan ook goed. Veel negatieve reactie vloeien ook voort uit onrealistische verwachtingen. Zie wel eens mensen bij de service balie staan met hun kapotte laptop die dan direct een nieuwe willen. Zo werkt dat gewoon niet..

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:47:
Beste Tweakers,

kopen bij Mediamarkt gaat online snel en eenvoudig. Hoe is het echter gesteld met de service wanneer een produkt...zoals een laptop....defect raakt?

Ik wilde hier een laptop bestellen voor mijn dochter (http://www.mediamarkt.nl/...k-80tk00asmh-1471118.html), maar schrok enorm van de slechte reviews betreffende Mediamarkt service om eerlijk te zijn.

https://nl.trustpilot.com/review/www.mediamarkt.nl

Zijn er dus mensen die hier persoonlijk ervaring mee hebben?
-knip-

[ Voor 46% gewijzigd door Sweatleek op 08-07-2017 18:25 ]

confused reality

Verwijderd

Topicstarter
@Sweatleek Hartelijk dank voor je bijdrage. Hier kan ik serieus iets mee omdat jij precies weet hoe het eraan toe gaat bij Mediamarkt. Alle overige tweakers ook bedankt voor jullie bijdrages en de genomen moeite.

Ik heb vanmiddag geprobeerd met de klantenservice te bellen om e.e.a. duidelijk te krijgen. Ik heb 50 minuten in de wacht gestaan, en toen werd spontaan de verbinding verbroken. Op dat moment was ik helemaal klaar met Mediamarkt. Daarop BCC gebeld en na iets meer dan 5 respectabele minuten iemand aan de lijn. Als ik bij BCC bestel, en er gebeurt iets met mijn aankoop binnen de garantie termijn, dan kan ik het apparaat gewoon in een fysieke winkel afgeven ter reparatie. Ik wordt vervolgens gebeld wanneer ik het apparaat dan weer op kan halen.

Kijk, dat is service zoals ik het graag zie, en heb de laptop dus via BCC besteld. Hij wordt morgen bezorgd. :)

Nogmaals dank aan allen! _/-\o_

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Tweemaal een laptop gekregen bij mediamarkt die niet nieuw bleek te zijn. Bij de eerste merkte ik dat de stickers er al af waren. Bij de tweede zat zelfs een virus removal dvd in de speler! Hoop gezeur gehad om mijn geld terug te krijgen en WEL een nieuwe te kunnen kopen.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Zelf weinig ervaring mee, maar:
Vriend van me had een barst in het scherm van zijn S7, laten repareren bij de MM, op eigen kosten natuurlijk.
Vervolgens paar weken later, toestel nat geworden, bleek hij niet waterdicht meer te zijn. Terug naar MM ermee: "sorry meneer maar de S7 is niet waterdicht". Dus hij gelijk pardon? De S7 is wel waterdicht.
Maar er werd bij hoog en laag beweerd dat een S7 niet waterdicht was. Winkel ingelopen, grote reclame in de MM zelf, "S7 WATERDICHT". Ja dat is een foutje, dat klopt niet. 8)7
Onzin natuurlijk, check specs van de S7 maar op Samsung site, maar hij ze weigerden het toestel in te nemen. (zelfs al zou de S7 niet waterdicht zijn volgens de specs is het hun probleem want ze verkopen hem als waterdicht).
Na nog een keer contact via de mail werd er gezegd dat na schermreparaties bij hun de waterdichtheid verloren gaat en dat hij getekend heeft bij reparatie dat MM niet aansprakelijk is voor vervolgschade. Hetgeen ook niet klopte, want via social media MM aangesproken en stellen gewoon dat als toestel waterdicht is voor reparatie dat ze hem ook weer waterdicht afleveren na reparatie. (ook al is dit geen vervolgschade maar een ondeugdelijke reparatie)
Al met al zegt de locale MM nu gewoon, sorry maar we doen niks, stuur hem maar naar Samsung toe. Waarop Samsung zegt: sorry maar je moet toch echt bij MM zijn.
1 woord voor de MM in dit geval "DRAMATISCH".

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:49
Arjant2 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:54:
Zelf weinig ervaring mee, maar:
Vriend van me had een barst in het scherm van zijn S7, laten repareren bij de MM, op eigen kosten natuurlijk.
Vervolgens paar weken later, toestel nat geworden, bleek hij niet waterdicht meer te zijn. Terug naar MM ermee: "sorry meneer maar de S7 is niet waterdicht". Dus hij gelijk pardon? De S7 is wel waterdicht.
Maar er werd bij hoog en laag beweerd dat een S7 niet waterdicht was. Winkel ingelopen, grote reclame in de MM zelf, "S7 WATERDICHT". Ja dat is een foutje, dat klopt niet. 8)7
Onzin natuurlijk, check specs van de S7 maar op Samsung site, maar hij ze weigerden het toestel in te nemen. (zelfs al zou de S7 niet waterdicht zijn volgens de specs is het hun probleem want ze verkopen hem als waterdicht).
Na nog een keer contact via de mail werd er gezegd dat na schermreparaties bij hun de waterdichtheid verloren gaat en dat hij getekend heeft bij reparatie dat MM niet aansprakelijk is voor vervolgschade. Hetgeen ook niet klopte, want via social media MM aangesproken en stellen gewoon dat als toestel waterdicht is voor reparatie dat ze hem ook weer waterdicht afleveren na reparatie. (ook al is dit geen vervolgschade maar een ondeugdelijke reparatie)
Al met al zegt de locale MM nu gewoon, sorry maar we doen niks, stuur hem maar naar Samsung toe. Waarop Samsung zegt: sorry maar je moet toch echt bij MM zijn.
1 woord voor de MM in dit geval "DRAMATISCH".
Door je telefoon te laten repareren bij MM verlies je ook meteen je garantie, gezien zij geen officiële reparateur zijn en ze geen afspraken hebben met alle verschillende merken. 8)7 Je kunt het vergelijken met zelf repareren :9

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
hoi3344 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:18:
[...]

Door je telefoon te laten repareren bij MM verlies je ook meteen je garantie, gezien zij geen officiële reparateur zijn en ze geen afspraken hebben met alle verschillende merken. 8)7 Je kunt het vergelijken met zelf repareren :9
http://www.mediamarkt.nl/...phoneschermreparatie.html
Samsung garantie vervalt, maar check de site maar, ze nemen de Samsung garantie over, dus daarmee is het MM probleem geworden.
Daarbij komt bij navraag zeggen ze dat waterdichtheid behouden blijft.

[ Voor 44% gewijzigd door Arjant2 op 03-03-2017 11:22 ]

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11 13:19
De keren dat ik gebruik heb moeten maken van deze 'service' was ik uitermate ontevreden. Koop daarom ook nooit meer bij Mediamarkt, tenzij het moet (bijv. hoge korting, etc).

[ Voor 32% gewijzigd door Tremio op 03-03-2017 11:25 ]

• hoi3344
Tremio schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:25:
De keren dat ik gebruik heb moeten maken van deze 'service' was ik uitermate ontevreden. Koop daarom ook nooit meer bij Mediamarkt, tenzij het moet (bijv. hoge korting, etc).
ik heb tijdens de 21% BTW, weg ermee een TV/Wasmachine en Wasdroger gekocht, puur omdat het zo'n 400€ scheelde t.o.v. de goedkoopsten van NL. Ik hoop echter niet dat er wat mee aan de hand gaat zijn, want helemaal met witgoed schijnt de service belachelijk te zijn.

Bij aflevering stond ik ook al te kijken van de 'service'. MM betaald voor over de drempel verzorging. het werd letterlijk over m'n drempel geplempt en that's it. Niet even die loodzware wasmachine op z'n plek zetten met het karretje, nee.... overal zit piepschuim om heen en die kun je wel schuiven |:( |:( (Was door PostNL uitgevoerd by the way)

Er bestaat toch ook een service als: Oude apparaat mee, nieuwe op de plek? maargoed, wie goedkoop wil kopen, moet ook niet een te hoge service verwachten, maar vond dit wel vrij triest :/

Verwijderd

Topicstarter
Tremio schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:25:
Hoge kortingen? Dan nog MOET je niet naar Mediamarkt. Dan ga je gewoon naar BCC, want die verlaagt dan de prijs gelijk zodat jij hetzelfde produkt bij hen kunt kopen voor dezelfde prijs die Mediamarkt hanteert. ;)

Als ik veel reacties lees, dan moet je überhaupt niets willen kopen bij MM.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11 21:40
Wij ook koelkast besteld bezorgd binnen de aanbiedings tijd en jawel hoor een deuk in de zijkant. Dus wij bellen geen probleem u kan hem zo terug sturen we hebben alleen geen vervanging dus krijg u uw geld terug. Hij was online gewoon nog leverbaar. Uiteindelijk maar laten ophalen en naar de BCC gegaan site van mediamarkt laten zien en opgelost.

Mediamarkt is top voor de prijs maar niet om te kopen wat een bagger toko.

Verwijderd

hoi3344 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:30:
...
Bij aflevering stond ik ook al te kijken van de 'service'. MM betaald voor over de drempel verzorging.
...
Er bestaat toch ook een service als: Oude apparaat mee, nieuwe op de plek? maargoed, wie goedkoop wil kopen, moet ook niet een te hoge service verwachten, maar vond dit wel vrij triest :/
Dit staat toch allemaal gewoon op de website (en als accessoire vermeld op de webshop) vermeld? http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/ps-witgoed.html

Drempelverzorging is gratis. En tillen tot op de plek waar hij moet komen te staan, inclusief aansluiten kost slechts EUR 14,95 extra. Dit laatste hadden wij ook laten doen. Helemaal perfect geregeld dus. Voor superweinig geld want ze waren toch een tijdje bezig. En sjouwen naar boven top op de 2e verdieping en terug met de oude.

Dit is gewoon duidelijk een geval van te gierig zijn om een paar euro extra uit te geven, en daarna daar ook nog eens over gaan zeuren.

• hoi3344
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:36:
[...]

Dit staat toch allemaal gewoon op de website (en als accessoire vermeld op de webshop) vermeld? http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/ps-witgoed.html

Drempelverzorging is gratis. En tillen tot op de plek waar hij moet komen te staan, inclusief aansluiten kost slechts EUR 14,95 extra. Dit laatste hadden wij ook laten doen. Helemaal perfect geregeld dus. Voor superweinig geld want ze waren toch een tijdje bezig. En sjouwen naar boven top op de 2e verdieping en terug met de oude.

Dit is gewoon duidelijk een geval van te gierig zijn om een paar euro extra uit te geven, en daarna daar ook nog eens over gaan zeuren.
ik heb dat dan blijkbaar gemist :-(

Verwijderd

hoi3344 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:39:
[...]
ik heb dat dan blijkbaar gemist :-(
Hehehe, ja helaas, oeps, kan gebeuren. ;) En excuses als ik iets te bot door de bocht vloog hier. ;)

• hoi3344
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:38:
[...]

Hehehe, ja helaas, oeps, kan gebeuren. ;) En excuses als ik iets te bot door de bocht vloog hier. ;)
O+

• Kci
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-11 20:25

Kci

Ik ben toch echt wel tevreden over de Mediamarkt.
Een tijdje geleden een koffieautomaat gekocht en bij thuiskomst bleek er een vlek aan de voorkant te zitten die er niet meer af wou.
Zonder problemen geld terug gekregen van een uiterst vriendelijke medewerker van de retourbalie.
( vestiging Zwolle )

Ik zit er over te denken om op korte termijn een laptop te kopen en na aanleiding van bovenstaande ervaring word het denk ik toch wel Mediamarkt waar ik hem ga halen.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
Ik heb iok alleen maar goede ervaringen met mediamarkt.

1 keer mijn Surface RT tablet waar een krasje op bleek te staan aan de achterkant zonder problemen omgeruild.
En 1 keer mijn PS4 pro ook, die bleek te ratelen bij thuiskomt, ook onmiddelijk retour genomen.

Verwijderd

De algemene voorwaarden zijn bijzonder slecht, hou er rekening mee dat bij een defect apparaat (binnen 14 dagen na aankoop in de webshop!) opgestuurd wordt naar een 'geautoriseerd service center' en dat je het dus een paar weken kwijt bent. En bovendien moet hopen dat het probleem inderdaad naar wens wordt opgelost. Belachelijk want genoeg web winkels bieden niet-goed-geld-terug binnen 14 dagen.

Niet elke vestiging gaat echter zo strikt om met deze voorwaarden. In Amsterdam ben je de klos maar in 'de provincie' zijn ze veelal schappelijker, maar volgens de voorwaarden heb je geen poot om op te staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 14:13 . Reden: relevante extra info vergeten ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

Vind de MediaMarkt niet echt klantvriendelijk, om het maar zacht uit te drukken. Bovendien zijn ze niet eerlijk met de gebruikers reviews.

Klantvriendelijkheid: Schap staat vol met (slechts 1 merk) usb-sticks. Prijzen staan er duidelijk bij. Pak een 32GB exemplaar en bij de kassa aangekomen is die stick ineens pakweg 4 euro duurder. Je moet het zelf doorhebben en aangeven dat de prijs niet klopt om de juiste prijs te bedingen. Let je er niet op steekt MM gewoon een dikke euro extra in hun zak.

Eenmalig zou je misschien denken?

Eerder heb ik daar een Sennheizer Headset gekocht, zo'n GAME ding. Hangen daar meerdere types, rijen dik.
Echter, zo kwam ik erachter bij de kassa. De prijs bij de headset hoeft niet te kloppen, diegeen die ik pakte zou volgens het etiketje (op de stelling) 45 euro kosten, bij de kassa werd het zestig euro. Toeval? Pech?
Meh, volgens mij doen ze het erom. Marketing truuks op hoog niveau.

Reviews: Heb wederom bij usb-sticks een kritische review gezet en maar 2 sterren gegeven. Gewoon een goed, terecht verhaal maar MM vond het nodig om mijn review niet! te plaatsen. Verneukeratief; nu zie je dus vooral allemaal positieve reviews. Pierre, dit produkt is toch fantastisch...jaja...

[ Voor 21% gewijzigd door Madrox op 02-05-2017 13:27 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:22
Je kan gewoon terecht bij Lenovo mocht je dat willen, service van Media Markt vind ik persoonlijk weinig mis mee, maar veel Henk & Ingrids klagen nou eenmaal op dergelijke sites. Bij een reparatie doe je het als winkel zijnde toch al snel fout. Mocht je voor service gaan, dan zou ik een laptop aanschaffen bij Coolblue.
hoi3344 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:30:
[...]

ik heb tijdens de 21% BTW, weg ermee een TV/Wasmachine en Wasdroger gekocht, puur omdat het zo'n 400€ scheelde t.o.v. de goedkoopsten van NL. Ik hoop echter niet dat er wat mee aan de hand gaat zijn, want helemaal met witgoed schijnt de service belachelijk te zijn.

Bij aflevering stond ik ook al te kijken van de 'service'. MM betaald voor over de drempel verzorging. het werd letterlijk over m'n drempel geplempt en that's it. Niet even die loodzware wasmachine op z'n plek zetten met het karretje, nee.... overal zit piepschuim om heen en die kun je wel schuiven |:( |:( (Was door PostNL uitgevoerd by the way)

Dan had je daarvoor moeten kiezen, nu hebben ze gewoon gedaan wat is afgesproken. Jij bent typisch het geval van een zeikende consument.

[ Voor 64% gewijzigd door NotSoSteady op 02-05-2017 13:31 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

Noem mij maar Henk dan, NotSoSteady. Ook al ben ik ruim 12jr mede tweaker. Er is zeker wat aan te merken op de MM en niet alleen bij de service maar zoals je leest ook al gewoon bij het aanschaffen, de koop en niet te vergeten hun gecencureerde gebruikersreviews.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• hoi3344
Beetje oude koeien uit de sloot halen notsosteady? Als je verder had gelezen zag je dat iemand al had gereageerd op mijn opmerking en dat ik gaan keuze heb gezien voor afleveren verder dan de drempel. Man man man

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:22
hoi3344 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:36:
Beetje oude koeien uit de sloot halen notsosteady? Als je verder had gelezen zag je dat iemand al had gereageerd op mijn opmerking en dat ik gaan keuze heb gezien voor afleveren verder dan de drempel. Man man man
En zo druppelen de slechte reviews binnen, door de onwetendheid van klanten.

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 09:28
Ik heb een aantal keer Philips tandenborstels/airfloss bij ze gekocht, die dingen gaan nog best vaak stuk (ok waarom koop ik die philips shit dan ook, maar goed). Terug naar mediamarkt met bon + alle spullen die normaal in de doos zitten. 10 minuten later krijg ik een bon waar ik me geld mee terug kon krijgen of een nieuwe kon halen.

Dat is mij niet 1x overkomen maar heb ik nu denk ik al 4-5x gehad. Waarbij 1x zelfs de airfloss gedaald was in prijs en ik dus gewoon geld overhield na het kopen van een nieuwe (en die airfloss was dacht ik 1 1/2 jaar oud).

Misschien is het niet met alles zo, en misschien niet met elke winkel. Maar in ieder geval met deze Philips spullen wel. Het is denk ik ook afhankelijk van de garantievoorwaarden van de leverancier, het blijkt dus dat Philips deze spullen (tandenborstel/airfloss) in ieder geval niet repareert.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind Mediamarkt op zich ook wel prima qua service. Het is vnl. no nonsense als het niet goed is krijg je een nieuwe en binnen 14 dagen je geld terug. Bij kleinere zaakjes doen ze vaak veel moeilijker, omdat elk geretourneerde product harder op de omzet drukt dan bij een gigant als mediamarkt.

En ik lees ook dat iemand garantie via de fabrikant verkiest boven garantie via de winkel. Onlangs mijn telefoon rechtstreeks via de fabrikant laten repareren en dan kom je uit bij Dynafix. Zeer slechte ervaring mee. Discussie ontstaan dat ik het garantie vond en zij niet. Dat win je niet, want anders geven ze gewoon je telefoon niet terug als je niet betaalt. Uiteindelijk maar betaald, maar in het vervolg ga ik altijd via de winkel de garantie laten uitvoeren. Dan kun je iig nog iets van klantvriendelijkheid verwachten of je op je rechten beroepen bij iemand achter de balie.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Da_Teach schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:39:
Ik heb een aantal keer Philips tandenborstels/airfloss bij ze gekocht, die dingen gaan nog best vaak stuk (ok waarom koop ik die philips shit dan ook, maar goed). Terug naar mediamarkt met bon + alle spullen die normaal in de doos zitten. 10 minuten later krijg ik een bon waar ik me geld mee terug kon krijgen of een nieuwe kon halen.

Dat is mij niet 1x overkomen maar heb ik nu denk ik al 4-5x gehad. Waarbij 1x zelfs de airfloss gedaald was in prijs en ik dus gewoon geld overhield na het kopen van een nieuwe (en die airfloss was dacht ik 1 1/2 jaar oud).

Misschien is het niet met alles zo, en misschien niet met elke winkel. Maar in ieder geval met deze Philips spullen wel. Het is denk ik ook afhankelijk van de garantievoorwaarden van de leverancier, het blijkt dus dat Philips deze spullen (tandenborstel/airfloss) in ieder geval niet repareert.
Dat heeft inderdaad vooral te maken met de credit regeling van Philips zelf. MM kan alle defecte artikelen retour sturen en krijgt zonder veel moeite alles gecrediteerd.

• copablanca
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-11 11:07
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:43:
[...]
Ik kwam deze reactie van gebruiker "Henri' tegen op Trustpilot, waar geen woord van gelogen lijkt:

"Mediamarkt is groot, en misschien wel te groot geworden. Zij hebben alle kleinere elektronicazaken verdreven, en wij als consumenten hebben daaraan bijgedragen door zaken als Mediamarkt boven de kleinere elektronicazaken te kiezen....simpelweg omdat Mediamarkt iets goedkoper was. Een typisch Nederlands trekje, dat wel. Wij allen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en snijden onszelf daardoor eigenlijk flink in de vinger inzake service en dienstverlening vanuit Mediamarkt.

Klantvriendelijkheid, service en bereidwilligheid hoef je nu niet (meer) te verwachten. Mediamarkt heeft een bepaalde monopoly positie verworven in het verkopen van verschillende elektronische artikelen en witgoed....en zij buiten dat flink uit. BCC scoort daarentegen vele malen beter, en dat terwijl zij een directe concurrent zijn van Mediamarkt. Wilt u dus een artikel welke bij Mediamarkt verkrijgbaar is? Dan kun je beter naar BCC gaan, want zij hebben dezelfde artikelen, en is het niet op voorraad in de winkel, dan zorgen zij ervoor dat u het krijgt....voor dezelfde prijs die Mediamarkt hanteert".
Ik heb dus exact het tegenovergestelde, ik zal nooit meer wat bij BCC kopen. Het is maar net de ervaring die je met de winkel hebt. MediaMarkt stuurt het gewoon terug naar de fabrikant verwacht alleen geen persoonlijke service omdat ze daar inderdaad te groot voor zijn.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

Gisteren heeft mijn vrouw voor 22:30 online een op voorraad telefoon besteld en betaald. Netjes een bestelbevestiging, maar geen track & trace. Net belt ze en krijgt te horen dat er een storing is/was. Geen excuses, geen statusupdate via e-mail, geen statuswijziging in het account. Kortom waardeloos in deze tijd.

Ze kon wel een klacht indienen, "maar daar doen ze toch niets mee"... Weer een reden waarom ik er nooit wat koop behalve een blu-ray of zo. Vier weken moeten wachten op het vervangen van een 6 weken oude mediaplayer. Iets positiefs: ik kon zonder morren een gekregen dubbel cadeau teruggeven met geld terug.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44

Barrycade

Through the...

Goh wat een ramp dus nu wachten tot maandag of dinsdag? Wat een schande! :+

Verwijderd

21 juli 2017 heb ik bij Media Markt -'s-Hertogenbosch twee mobiele verlengd met twee nieuwe iPhone 5s erbij gekocht., een ervan hadden zij niet meer en na lang zoeken vonden zij de iPhone die wij graag zochten. Van meet af aan heeft dit toestel niet naar behoren gefunctioneerd. Ik ben dan ook genoodzaakt geweest een aantal keren naar Media markt.

21 maart 2018 hebben wij het toestel teruggebracht naar media markt en na een week werd het toestel on-gerepareerd retour verzonden naar media markt vanwege het niet uitzetten van functies( icloud en direct hebben zij dat direct naar apple repair testcenter.

26 april 2018 kregen wij een bericht met een factuur €430 en dat er is vastgesteld dat het toestel open is gemaakt door derden en een fake batterij in zit? Hierom kunnen zij niets voor ons betekenen wat betreft de garantie. Wij waren zo boos en begrepen er niets van, vanwege het feit dat het gaat om een nieuwe iPhone van inmiddels 8 maanden jong was die wij daar nieuw hebben aangeschaft met een tweejarige garantie op deze iPhone . Media markt voelen zich niet geroepen om de iPhone te herstellen. Dit toestel is nooit in derde “handen&#8221gekomen dit toestel is diverse keren terug gebracht naar media markt in om werkelijk te checken of dat betreft ons eigen toestel was. Media Markt (verwijtbaar tekortgeschoten in de nakoming van de met mij gesloten overeenkomst. Het toestel is nog in de garantieperiode, dan wel is er sprake van non-conformiteit. De afdeling manager van Media markt vind het ook een vreemd verhaal en lacht ons gewoon in ons gezicht uit en geeft aan dat zij geen slechte producten verkopen. Als ik via Mediamarkt koop, dan mag ik toch ook verwachten dat de aftersales goed geregeld is.

Wij hebben 03.06.2018 een second opium aangevraagd bij Amac services, 10 .06.2018 kregen Wij te horen dat het betreft een batterij die recent is geplaatst en daar niet thuis hoorde, daardoor vervalt alle mogelijkheid tot services en garanties. En zij adviseerde ons uitdrukkelijk weer contact te leggen met media markt en dit nogmaals te voorleggen, want Amac services vind dit een heel raar verhaal net als wij!

20.06 heb ik een aangetekende brief verzonden zelfs tot nu toe hebben wij niets terug ontvangen, buitengewoon schandalig. Zij wijzen gewoon de middelvinger in ons gezicht. Nooit meer Media Markt!
Pagina: 1