Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Ik heb sinds vanochtend een issue met mijn PC, als ik mijn PC aan doe en naar het toilet ga (heb nog geen SSD, dus dat duurt wel even), en mijn PC is opgestart kan ik inloggen en staan de fans van mijn videokaart op 100% te draaien. Eerst dacht ik dat deze kaart gewoon dom aan het doen was oid, maar ik zag dat de GPU usage op 80 - 99 % stond! Dit is dus wanneer er niks open staat (heb in CCleaner ingesteld om alle opstart programmas te stoppen). RAM en CPU doen niet raar, en hebben geen hoge usage.

Eerst dacht ik dat er een of ander mine programma aan stond terwijl ik mijn ding deed, maar ik kan niks raars vinden in de processes bar van Windows. Ik heb ook ProcessExplorer gebruikt om te kijken wat er zoveel gebruikt, maar hierin staat dat de GPU amper word gebruikt?

In Afterburner en HWMonitor staat er wel een hoog gebruik van de GPU. Ik kan de fans lekker laag zetten, maar dit laat de temperatuur alleen maar nog meer oplopen. Ik heb al een tijdje Windows 7 gebruikt, en heb het een weekje geleden opnieuw geinstalleerd. Ik wil niet naar Windows 10 vanwege teveel gedoe met instellingen, dus doe me dat niet aan :P.

Mijn huidige systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Tray€ 0,-€ 0,-
1Asus P8Z68 Deluxe€ 0,-€ 0,-
1XFX R9 290 4GB Black Edition Double Dissipation€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop SSHD Kit, 2TB€ 116,50€ 116,50
1BitFenix NOVA Wit Window€ 32,50€ 32,50
1LG 25UM65-P Zwart€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 7 Ultimate€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Seidon 120V Ver.2€ 44,95€ 44,95
2Kingston HyperX 2x4GB 1600Mhz€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master GM G750M€ 80,50€ 80,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 274,45

Als iemand me zou kunen helpen zou ik dit heel erg waarderen :).

Ps. Als ik nu een potje Overwatch doe krijg ik aanzienlijk minder FPS en lijken er flinke haperingen te zijn tussen een aantal frames.

Nog even een prinstscreen van mijn task manager:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zTVvkvXnOQNUSxXZHcsoG5x1/full.png?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 20:10
Waarom staat chrome aan?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Ik had een aantal tabs open en ook wat extensies draaien in Chromium, Skype stond ook nog aan.
Beide doen op grafisch gebied geen grote schade leek me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 20:10
Wat heb je in die tabs open staan?
Kijk eens in je msconfig bij opstarten en dan non microsoft services wat je daar mee start

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 00:47:
Wat heb je in die tabs open staan?
Kijk eens in je msconfig bij opstarten en dan non microsoft services wat je daar mee start
Heb alles al uitgezet via CCleaner, bij MSConfig staat alleen de drivers voor de Bluetooth van mijn MoBo aan, ook komt het zeer zware gebruik pas een tijdje nadat de PC is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Ik heb mijn PC nu opnieuw laten opstarten, en alles leek weer normaal tot nu ongeveer 20 minuutjes later, hoor ik ineens weer de fans van de videokaart en de usage schiet ook weer lekker omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ZA_WARUDO schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 00:35:
Ik heb sinds vanochtend een issue met mijn PC
Toevallig onlangs een hardware/software matige aanpassing gedaan?
Eerst dacht ik dat er een of ander mine programma aan stond terwijl ik mijn ding deed, maar ik kan niks raars vinden in de processes bar van Windows.
Zo'n scriptje is natuurlijk ontworpen om zich zo goed mogelijk te verbergen.
In Afterburner en HWMonitor staat er wel een hoog gebruik van de GPU. Ik kan de fans lekker laag zetten, maar dit laat de temperatuur alleen maar nog meer oplopen.
Lijkt me logisch inderdaad ;)
Ik heb al een tijdje Windows 7 gebruikt, en heb het een weekje geleden opnieuw geinstalleerd.
Dat je onlangs een fresh install moest doen suggereert op zijn minst dat je de pc niet alleen gebruikt voor een potje patience.
Wat was de reden voor deze re-install?
Ps. Als ik nu een potje Overwatch doe krijg ik aanzienlijk minder FPS en lijken er flinke haperingen te zijn tussen een aantal frames.
Dat verbaast me niets gezien je genoemde probleem
Nog even een prinstscreen van mijn task manager:
Dank maar wat moeten we met een overzicht van CPU en RAM gebruik als je problemen hebt met de gpu?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Switchie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 01:21:
[...]

Toevallig onlangs een hardware/software matige aanpassing gedaan?

[...]

Zo'n scriptje is natuurlijk ontworpen om zich zo goed mogelijk te verbergen.

[...]

Lijkt me logisch inderdaad ;)

[...]

Dat je onlangs een fresh install moest doen suggereert op zijn minst dat je de pc niet alleen gebruikt voor een potje patience.
Wat was de reden voor deze re-install?

[...]

Dat verbaast me niets gezien je genoemde probleem

[...]

Dank maar wat moeten we met een overzicht van CPU en RAM gebruik als je problemen hebt met de gpu?
Enige aanpassingen waren het herpositioneren van de 2 intakefans voor 2 lichtgevende fans, en dit was al 2 dagen geleden, en ik heb gisteravond nog een paar uur Overwatch gespeeld ook wat toen prima ging, niet gelet op hoeveel usage maar geen brullende fans van de GPU zoals nu.

Reden voor reinstall was omdat iemand mijn PC zo overnemen, was via marktplaats, en daar zat ik dan een uur te wachten op iemand die maar niet kwam opdagen :(. Dit is inmiddels al een weekje geleden.

Ik las ergens dat er een process svchost was welke aan Bitcoinmining deed, en ik hoopte dat ik iets over het hoofd zag en dat iemand zou kunnen zien of het zo op te lossen was. Ik heb geen idee hoe ik aan de processen gebruik kan komen voor de GPU. Op internet las ik dat ProcessExplorer dit zou moeten doen, maar ik zie niet hoe dit zou moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-06 21:25
ZA_WARUDO schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 01:27:
[...]

Enige aanpassingen waren het herpositioneren van de 2 intakefans voor 2 lichtgevende fans, en dit was al 2 dagen geleden, en ik heb gisteravond nog een paar uur Overwatch gespeeld ook wat toen prima ging, niet gelet op hoeveel usage maar geen brullende fans van de GPU zoals nu.

Reden voor reinstall was omdat iemand mijn PC zo overnemen, was via marktplaats, en daar zat ik dan een uur te wachten op iemand die maar niet kwam opdagen :(. Dit is inmiddels al een weekje geleden.

Ik las ergens dat er een process svchost was welke aan Bitcoinmining deed, en ik hoopte dat ik iets over het hoofd zag en dat iemand zou kunnen zien of het zo op te lossen was. Ik heb geen idee hoe ik aan de processen gebruik kan komen voor de GPU. Op internet las ik dat ProcessExplorer dit zou moeten doen, maar ik zie niet hoe dit zou moeten.
Start eens een live linux distributie op
BIjv : https://www.ubuntu.com/download/desktop
De ISO downloaden, met Rufus op een USB zetten en dan kan je vanaf de USB booten, dan zou je een "try" of "Live CD" kunnen krijgen

Heb je dan het probleem nogsteeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
thomas1907 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 01:36:
[...]

De ISO downloaden, met Rufus op een USB zetten en dan kan je vanaf de USB booten, dan zou je een "try" of "Live CD" kunnen krijgen

Ik vermoed dat er iets in Windows dit veroorzaakt, maar ik zal het proberen met een Mate bootable stick.
Ik hoop dat het geen hardware issue is, maar dat vermoed ik ook niet.
Wel bedankt voor de tip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:51

MsG

Forumzwerver

Hoeveel schermen draai je? Wellicht oudere drivers eens proberen? Geeft iets als GPU-Z óók de hoge usage aan?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
thomas1907 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 01:36:
[...]

Had nog een andere HDD liggen met een of andere distro (usb stokkies doen irritant), maar daar een half uurtje en een documentaire aan en er is geen gigantische storm aan de gang in mijn pc.
MsG schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 01:52:
Hoeveel schermen draai je? Wellicht oudere drivers eens proberen? Geeft iets als GPU-Z óók de hoge usage aan?
Heb een enkel scherm gewoon via HDMI aangesloten, GPU-Z geeft ook zware load aan, oudere drivers zou het misschien kunnen helpen.

Toen ik net een superzware load over de GPU had en de PC liet aflsuiten terwijl er nog een of ander document openstond in Word kreeg dat scherm met de melding dat er iets Windows tegenhield van afsluiten (Word), maar de andere programmas werden geforceerd afgesloten door Windows, en tada, de fans gingen minder draaien. Het enige wat werd afgesloten was Chromium, Afterburner en de taakbeheer. Misschien was er een of ander programma dat mee draaide? Ik heb alleen geen idee hoe ik deze kan opsporen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-06 21:25
ZA_WARUDO schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 02:02:
[...]

Had nog een andere HDD liggen met een of andere distro (usb stokkies doen irritant), maar daar een half uurtje en een documentaire aan en er is geen gigantische storm aan de gang in mijn pc.

[...]

Heb een enkel scherm gewoon via HDMI aangesloten, GPU-Z geeft ook zware load aan, oudere drivers zou het misschien kunnen helpen.

Toen ik net een superzware load over de GPU had en de PC liet aflsuiten terwijl er nog een of ander document openstond in Word kreeg dat scherm met de melding dat er iets Windows tegenhield van afsluiten (Word), maar de andere programmas werden geforceerd afgesloten door Windows, en tada, de fans gingen minder draaien. Het enige wat werd afgesloten was Chromium, Afterburner en de taakbeheer. Misschien was er een of ander programma dat mee draaide? Ik heb alleen geen idee hoe ik deze kan opsporen ;(
Dan gok ik toch dat het je Windows installatie is.
Je zou ook op die 2e schijf Windows 10 kunnen installeren en kijken of er dan nog storm is :P
Dan weet je het eigenlijk vrij zeker

Eerst \/
Oh! Start je computer op in veilige modus, dan word er NIKS mee opgestart behalve echt Windows alleen.
Je kan ook Process Explorer proberen in "normale" modus, en kijken of er iets raars in staat. Misschien een screenshot posten, kunnen anderen meekijken :)
http://filehippo.com/download_process_explorer/

[ Voor 11% gewijzigd door thomas1907 op 02-03-2017 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

ZA_WARUDO schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 01:27:
[...]

Simpel, View > Select Colums > Proces GPU en dan GPU Usage aanvinken. Als het goed is heb je dan overzicht waar en welk proces je GPU zo laat zweten.

edit: Ik vergeet even erbij te zeggen dat je processtree eventueel moet aanzetten. Vind je ook terug onder 'View'.

[ Voor 5% gewijzigd door Xadeon op 02-03-2017 03:18 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 01:19

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Niemand vind dat Realtek process raar op 100% van een core :+ ? Is wss voor audio of netwerk maar dat zou nooit zoveel mogen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 11:23
Scan de pc voor de zekerheid eens met adwcleaner en soortgelijke tools.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Wat nou als je de videokaart even fysiek uit de pc haalt. Dan ff opstarten op je iGPU. Misschien reset er dan iets? Just a wild guess, maar dat is wat ik zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 19:42
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 07:09:
Niemand vind dat Realtek process raar op 100% van een core :+ ? Is wss voor audio of netwerk maar dat zou nooit zoveel mogen pakken.
ik dacht precies hetzelfde :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
thomas1907 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 02:55:
[...]

Dan gok ik toch dat het je Windows installatie is.
Je zou ook op die 2e schijf Windows 10 kunnen installeren en kijken of er dan nog storm is :P
Dan weet je het eigenlijk vrij zeker

Eerst \/
Oh! Start je computer op in veilige modus, dan word er NIKS mee opgestart behalve echt Windows alleen.
Je kan ook Process Explorer proberen in "normale" modus, en kijken of er iets raars in staat. Misschien een screenshot posten, kunnen anderen meekijken :)
http://filehippo.com/download_process_explorer/
Windows 10 word super langzaam aangezien ik geen SSD heb heb ik namelijk vrijwel altijd 100% disk usage. Van alles geprobeerd, weken alle instellingen aan en weer uit gedaan, maar niks dat hielp. veilige modus is nog een goede, dat heb ik nog niet geprobeerd voor ong. 20 minuten, zal ik zo meteen testen. Process explorer screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ybX3ftADesanDuYhZZSUc3IB/full.png?nohitcount=1

Edit: ik heb Chrome en unchecky alleen dichtgeklapt, vermelsd het er voor de zekerheid maar bij.
Xadeon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 03:04:
[...]

Simpel, View > Select Colums > Proces GPU en dan GPU Usage aanvinken. Als het goed is heb je dan overzicht waar en welk proces je GPU zo laat zweten.

edit: Ik vergeet even erbij te zeggen dat je processtree eventueel moet aanzetten. Vind je ook terug onder 'View'.
Dank :D
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 07:09:
Ik zie het, zal proberen de drivers voor deze opnieuw te installeren.
Xessive schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 07:24:
Scan de pc voor de zekerheid eens met adwcleaner en soortgelijke tools.
Nog nooit een virus gehad, maar toch maar een volledige scan gedaan met AVG en Avast, hebben beide niks raars gevonden.
Kiet Stiemer schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 07:51:
Wat nou als je de videokaart even fysiek uit de pc haalt. Dan ff opstarten op je iGPU. Misschien reset er dan iets? Just a wild guess, maar dat is wat ik zou doen.
Mijn MoBo heeft helemaal geen HDMI/DP/VGA of iets voor de iGPU, anders had ik dat wel geprobeerd. De GPU er opnieuw inzetten zal denk ik niet veel helpen aangezien het geen hardware matige issue is lijkt het mij.

Het enige wat ik me kan herrineren dat ik installeerde was een driver voor een plug and play WiFi adapartje uit China, deze werkt wel gewoon in Windows 10 op de familie PC maar niet op mijn Windows 7 machine.

Heb dit nog staan in de geschiedenis:

http://download.cnet.com/...p/3000-2112_4-162411.html

http://realtek-rtl8192su-...-u1.drivers.informer.com/

Was heel dom maar ik wou dat dat ding gewoon snel zou werken in Windows 7. Ik heb de Realtek driver al meteen gedeinstalleerd via configuratiescherm gewoon, maar de andere kan ik niet ertussen vinden. Zou het kunnen dat deze het probleem veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
Je geeft eigenlijk zelf ook al een deel van het probleem aan. Je hebt geen SSD. Waarom koop je er niet gewoon een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
hoi3344 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:03:
Je geeft eigenlijk zelf ook al een deel van het probleem aan. Je hebt geen SSD. Waarom koop je er niet gewoon een?
Weinig opslaggeheugen voor het geld, maar een SSD kopen gaat niet ineens mijn GPU issue oplossen?
Tenzij je bedoeld dat ik naar Windows 10 moet gaan, maar ik heb verschillende redenen om dit niet te doen, Windows 7 is inmiddels me huisje geworden, en die kan ik niet echt meer achterlaten voor dat Botnet :P

Mijn doel is niet om een Windows 7 vs 10 topic te starten.

edit: Een boot naar safe mode en totaal geen issues met een storm in de kast daar.

[ Voor 6% gewijzigd door Zipperman op 02-03-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:10

skoozie

SCSI

En als je eens voor een half uur geen Chromium opent/gebruikt? Ik weet niet wat voor extensies je allemaal hebt. maar als je voor de rest weinig hebt draaien kan je die nog uitsluiten.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
skoozie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:14:
En als je eens voor een half uur geen Chromium opent/gebruikt? Ik weet niet wat voor extensies je allemaal hebt. maar als je voor de rest weinig hebt draaien kan je die nog uitsluiten.
Als ik me PC aan laat gaan en ik me wachtwoord in type en dan weer verder ga op de laptop voor me spinnen de fans ook al omhoog, dit is dus met echt niks, zelfs geen Afterburner oid om het te checken.
Chromium gebruik ik al een poosje en ik kan me niet voorstellen dat dit de boosdoener is.

Zit nu bijvoorbeeld al ong. 10 minuten op reddit/4chan etc. maar de fans draaien nu nog normaal, waarschijnlijk over ong. nog 10 minuten zullen de fans weer beginnen te brullen.

Ik heb alles wat ik niet meer gebruik aan documenten/programmas etc. verwijderd, CCleaner zijn ding laten doen, en de 8+6 pins kabel opnieuw aangesloten voor de GPU.

Ik denk dat als ik dit probleem blijf hebben maar een reinstall zal moeten doen van Windows 7.... Alweer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:10

skoozie

SCSI

De reden dat ik het voorstel is omdat Chromehardware versnelling via de GPU heeft. Juist omdat je voor de rest al niets meer start, behalve chrome, is het een idee om chrome uit te sluiten. helemaal omdat je aangeeft verschillende extensies te draaien, die van alles kunnen gaan doen.
en een half uur je pc niet gebruiken, of IE als je toch het internet op wilt, is sneller dan win7 opnieuw te installeren.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 18:35
https://www.reddit.com/r/...exe_riskwarecoinminer_in/

Als je fans weer eens vol gaan, probeer dat process eens te killen en kijk of dat wat doet je met GPU usage. Realtek drivers verwijderen heeft geen zin als dit het geval is, aangezien dit iets totaal anders kan zijn wat onder de realtek naam schuilt. Staat deze er nu trouwens nog steeds tussen nu je de drivers verwijderd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
ZA_WARUDO schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:07:
[...]

Weinig opslaggeheugen voor het geld, maar een SSD kopen gaat niet ineens mijn GPU issue oplossen?
Tenzij je bedoeld dat ik naar Windows 10 moet gaan, maar ik heb verschillende redenen om dit niet te doen, Windows 7 is inmiddels me huisje geworden, en die kan ik niet echt meer achterlaten voor dat Botnet :P

Mijn doel is niet om een Windows 7 vs 10 topic te starten.

edit: Een boot naar safe mode en totaal geen issues met een storm in de kast daar.
Sorry ik verwarde dit topic met een ander 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 23:42
Klinkt verdacht veel als een coinmine virus gezien de high CPU gebruik van Realtek + 99% GPU load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
VictordeHolland schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:45:
Klinkt verdacht veel als een coinmine virus gezien de high CPU gebruik van Realtek + 99% GPU load.
Het zou me niks verbazen, ik heb alles doorgezocht maar ik heb niks gevonden...
Uiteindelijk toch maar Windows 7 opnieuw geinstalleerd, heb nog steeds geen idee hoe hjet erin kwam maar dit was dan hopelijk de eerste en meteen laatste keer dat me zoiets overkomt.
hoi3344 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:40:
[...]

Sorry ik verwarde dit topic met een ander 8)7 |:(
Dan ook mijn excuses voor het botte antwoord O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi3344
ZA_WARUDO schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:12:

Dan ook mijn excuses voor het botte antwoord O+
O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 13:36
VictordeHolland schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:45:
Ik had dit ook op mijn computer. Door virusscan 1 vd bestanden gevonden die met de miner te maken had. Rest was niet gedetecteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipperman
Ik heb uiteindelijk nu Windows 7 opnieuw geinstalleerd, alles even laten updaten maar het hoge gebruik van de GPU is er niet meer tenzij ik aan het benchen of gamen ben. Alles werkt weer naar bheoren, maar ik kan me amper voorstellen dat het een virus was, ik heb alleen Realtek drivers van de officiele Asus site gedownload en die stond er al een weekje op.

Ik ben al blij dat alles toch nog werkt zoals het hoort, nu alleen die 300 updates :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ZA_WARUDO schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:40:
ik heb alleen Realtek drivers van de officiele Asus site gedownload en die stond er al een weekje op.
Weet je dat zeker? Alleen in je openingspost zijn namelijk al minstens 5 programmatjes te vinden die zeker niet standaard worden meegeleverd met een 'originele' windows install ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Switchie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:36:
[...]

Weet je dat zeker? Alleen in je openingspost zijn namelijk al minstens 5 programmatjes te vinden die zeker niet standaard worden meegeleverd met een 'originele' windows install ;)
Kwa drivers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat is hier natuurlijk aan?
Integendeel. Logischerwijs pluk je drivers weg bij legitieme bronnen zoals fabrikanten of via de windows update waardoor de kans op besmetting relatief klein is.
De gevaren zitten hem juist in alle overige apps/meuk/troep dat je vanuit minder officiele/geverifieerde bronnen wegtrekt.

Sterker nog. Feit dat je als "simpele" consument een Ultimate versie hebt draaien doet zelfs vermoeden dat deze ook niet geheel legitiem is.
Kans dat een OS, verkregen buiten de officiële kanalen, al volgestopt zit virussen is niet ondenkbaar. Voor zoverre dus de scheinveiligheid bij een "schone" installatie ;)

De openhaard is voorzien van een litertje spiritus, de gaskachel draait op volle toeren en voor extra sfeer steek je wat kaarsjes aan vlak onder de nieuwgekochte syntethische gordijnen. Je wordt een beetje moe en valt in slaap met een brandende sigaret nog in je hand. Kan me dan toch amper voorstellen als het huis afbrand terwijl de deur naar de garage netjes op slot zat :9

[ Voor 44% gewijzigd door Switchie op 02-03-2017 22:34 ]

Pagina: 1