Ik heb sinds vanochtend een issue met mijn PC, als ik mijn PC aan doe en naar het toilet ga (heb nog geen SSD, dus dat duurt wel even), en mijn PC is opgestart kan ik inloggen en staan de fans van mijn videokaart op 100% te draaien. Eerst dacht ik dat deze kaart gewoon dom aan het doen was oid, maar ik zag dat de GPU usage op 80 - 99 % stond! Dit is dus wanneer er niks open staat (heb in CCleaner ingesteld om alle opstart programmas te stoppen). RAM en CPU doen niet raar, en hebben geen hoge usage.
Eerst dacht ik dat er een of ander mine programma aan stond terwijl ik mijn ding deed, maar ik kan niks raars vinden in de processes bar van Windows. Ik heb ook ProcessExplorer gebruikt om te kijken wat er zoveel gebruikt, maar hierin staat dat de GPU amper word gebruikt?
In Afterburner en HWMonitor staat er wel een hoog gebruik van de GPU. Ik kan de fans lekker laag zetten, maar dit laat de temperatuur alleen maar nog meer oplopen. Ik heb al een tijdje Windows 7 gebruikt, en heb het een weekje geleden opnieuw geinstalleerd. Ik wil niet naar Windows 10 vanwege teveel gedoe met instellingen, dus doe me dat niet aan
.
Mijn huidige systeem:
Als iemand me zou kunen helpen zou ik dit heel erg waarderen
.
Ps. Als ik nu een potje Overwatch doe krijg ik aanzienlijk minder FPS en lijken er flinke haperingen te zijn tussen een aantal frames.
Nog even een prinstscreen van mijn task manager:
Eerst dacht ik dat er een of ander mine programma aan stond terwijl ik mijn ding deed, maar ik kan niks raars vinden in de processes bar van Windows. Ik heb ook ProcessExplorer gebruikt om te kijken wat er zoveel gebruikt, maar hierin staat dat de GPU amper word gebruikt?
In Afterburner en HWMonitor staat er wel een hoog gebruik van de GPU. Ik kan de fans lekker laag zetten, maar dit laat de temperatuur alleen maar nog meer oplopen. Ik heb al een tijdje Windows 7 gebruikt, en heb het een weekje geleden opnieuw geinstalleerd. Ik wil niet naar Windows 10 vanwege teveel gedoe met instellingen, dus doe me dat niet aan
Mijn huidige systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 2500K Tray | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus P8Z68 Deluxe | € 0,- | € 0,- |
1 | XFX R9 290 4GB Black Edition Double Dissipation | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Desktop SSHD Kit, 2TB | € 116,50 | € 116,50 |
1 | BitFenix NOVA Wit Window | € 32,50 | € 32,50 |
1 | LG 25UM65-P Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Microsoft Windows 7 Ultimate | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Seidon 120V Ver.2 | € 44,95 | € 44,95 |
2 | Kingston HyperX 2x4GB 1600Mhz | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master GM G750M | € 80,50 | € 80,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 274,45 |
Als iemand me zou kunen helpen zou ik dit heel erg waarderen
Ps. Als ik nu een potje Overwatch doe krijg ik aanzienlijk minder FPS en lijken er flinke haperingen te zijn tussen een aantal frames.
Nog even een prinstscreen van mijn task manager: