Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Ik heb de afgelopen 2 dagen filmpjes gemaakt met Sony Vegas Pro en vervolgens opgeslagen als mp4. Afspelen op computer gaat prima, dus aan het filmpje zelf ligt het niet.

Nu wilde ik de filmpjes verzenden via Whatsapp, maar eenmaal verzonden is het beeld versneld maar het geluid gelijk gebleven. Loopt dus niet meer synchroon. Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen?

Zoeken op internet leverde me niks op. Of niemand heeft het probleem, of ik kan de vraag niet kort en bondig verwoorden zodat ik dus geen zoekresultaten krijg.

Telefoon: Xiaomi Mi5
Rom: LineageOS

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Even misschien een losse flodder: Misschien dat je het met het programma handbrake, opnieuw kan coderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb je dit ook als je filmpjes verzend met een andere telefoon en naar een andere telefoon?

Whatsapp doet de filmpjes altijd converteren en kleinere maken, dus wellicht dat het daar ook nog fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
_Rayman_ schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 06:46:
Even misschien een losse flodder: Misschien dat je het met het programma handbrake, opnieuw kan coderen?
Handbrake ken ik niet, moet ik maar eens over opzoeken dan.
rens-br schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:13:
Heb je dit ook als je filmpjes verzend met een andere telefoon en naar een andere telefoon?

Whatsapp doet de filmpjes altijd converteren en kleinere maken, dus wellicht dat het daar ook nog fout gaat.
Heb hem naar meerdere nummers verstuurd en bij de laatste stap voor verzending (waar je dus nog wat tekst kunt typen) loopt het filmpje nog helemaal synchroon. Pas na de daadwerkelijke verzending is die opeens versneld. Vanaf een andere telefoon versturen weet ik niet, heb maar 1 telefoon ter mijn beschikking.

Andere vraag, misschien dat iemand het toevallig weet. Naar welk bestandstype moet je renderen in SVP? Er waren tientallen opties voor mp4, wist niet goed welke ik moest nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Loekkiee schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:50:
Heb hem naar meerdere nummers verstuurd en bij de laatste stap voor verzending (waar je dus nog wat tekst kunt typen) loopt het filmpje nog helemaal synchroon. Pas na de daadwerkelijke verzending is die opeens versneld. Vanaf een andere telefoon versturen weet ik niet, heb maar 1 telefoon ter mijn beschikking.
Ik verwacht persoonlijk dat er gewoon iets mis gaat bij het converteren van de Video's, als ik mij niet vergis converteert Whatsapp de video's eerst voordat deze verzonden worden.

Overigens je kan toch best wel een telefoon van iemand anders lenen om dit even uit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Ja zou zeker kunnen, maar heb niet iemand in de buurt momenteel waarbij ik de originele file via de laptop op de telefoon kan zetten en dan nog naar iemand anders kan sturen.

Maar het is trouwens helemaal niet zo'n groot bestand ofzo. Maar 40 seconden. Heb vaker video's van 5+ minuten gestuurd en die worden niet converteert/comprimeert whatever.
Pagina: 1