Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Subsidie energiebesparing eigen huis opeens naar beneden

Pagina: 1
Acties:

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:19
Sinds vandaag zijn opeens (geruisloos?) de subsidies op dak,binnen en buiten gevel naar beneden gegaan op RVO :'( Ik ben zelf bezig met een aantal offertes en wou mijn (voorlopige) subsidie aanvraag editten maar dat kon ineens niet meer: per 1-3-2017 moet je een nieuwe subsidie aanvraag indienen.... voor dakisolatie is de subsidie maar liefst met 25% gekelderd maar ook gevelisolatie is naar beneden gegaan:

Binnengevelisolatie gaat van 30 euro naar 25 euro per m2
Buitengevelisolatie gaat van 30 euro naar 25 euro per m2
Dakisolatie gaat van 20 euro naar 15 euro per m2

http://www.rvo.nl/subsidi...giebesparende-maatregelen

Dat is mooi balen want mijn dakisolatie gaat nu ineens meer als 300 euro duurder worden :(
Heeft iemand iets hierover gehoord, en kan dit zomaar (vast wel...)

• Christian M.
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-11 04:54
Hmmm de overheid blijkt maar weer eens een onbetrouwbare handelspartner te zijn. Ik ben eens benieuwd, eind van de maand zijn de 13 weken om van mijn aanvraag. Hoop dat de bedragen ten tijde van mijn aanvraag gehandhaafd blijven.

• Rationeel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:52

Artikel 14, eerste lid, wordt als volgt gewijzigd:

1. In onderdeel b wordt ‘€ 30 per m2’ vervangen door: € 25 per m2.

2. Onderdeel c komt te luiden:

c. isolatie van het dak in de thermische schil: € 15 per m2;.

Zie staatscourant: https://zoek.officielebek...15&sorttype=1&sortorder=4

De genoemde wijzigingen zijn op 15 December gepubliceerd, ingangsdatum 1 maart.. 8)7 :(

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 16:23
Ik kreeg 3 weken geleden al een brief dat de 13 weken voorbij zijn en dat ze het nog eens met 13 weken verlengen voor ze uitspraak doen.
Ik had begrepen dat de bedragen gelden van de datum op hét moment dat je de aanvraag heb ingediend.

• Christian M.
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-11 04:54
Das helemaal fraai, wat zeggen de bedrijven die de werkzaamheden moeten uitvoeren hierover? Lijkt me moeilijk inplannen op deze manier.

Hoe kun je in godsnaam 26 weken over een beslissing doen? Je voldoet aan de voorwaarden of niet, zo moeilijk hoeft het toch niet zijn. Bij de aanvraag van mijn warmtepomp een jaar geleden had ik net binnen de gestelde termijn van 8 weken een ja conclusie gekregen en paar dagen later het geld op de rekening.
vincenttor schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:08:
Ik kreeg 3 weken geleden al een brief dat de 13 weken voorbij zijn en dat ze het nog eens met 13 weken verlengen voor ze uitspraak doen.
Ik had begrepen dat de bedragen gelden van de datum op hét moment dat je de aanvraag heb ingediend.