Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainbuddy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-05 14:14
Hallo

Ik ben 21 jaar en werk in het zwembad, maar wil heel erg graag in de ICT gaan werken.
Ik heb geen MBO diploma(wel begonnen maar gestopt wegen persoonlijke redenen).

Wat ik net al zij is dat ik graag in de ICT wil werken omdat daar meer werk in te vinden is en daar eigenlijk al mijn vrije tijd mee bezig ben, maar ik heb eigenlijk geen idee welk gedeelte van de ICT.

Heeft 1 van jullie misschien tips om hier achter te komen of tips waar ik moet beginnen voor diploma's/certificate.

Ik ben zelf begonnen met een online cursus (via lynda.com) voor de comptia A+ maar kort online gekeken en wordt niet veel gevraagd hier in Nederland.

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:45

Polycom

Poes van goud

Zijn die persoonlijke redenen nog steeds van kracht?

Ik zou toch (weer) kijken naar een MBO(4) opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 20:17
Je weet niet welk gedeelte van de ICT maar je bent er wel in je vrije tijd mee bezig? Bedenk eerst maar welke richting je wilt doen. Daarna zou ik aanraden om een opleiding te volgen. MBO niveau 4 is het minimale waar ik zelf voor zou gaan. Met simpelweg een certificaat halen kom je er niet. Of je moet ongelooflijk veel geluk hebben. Je kunt ook kijken naar een leren werken traject waarbij je 4 dagen in de week werkt en 1 dag naar school gaat. Of een deeltijd opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Wat doe je in je vrije tijd qua ICT-gerelateerde dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainbuddy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-05 14:14
@.Maarten
ik zat zelf ook te denken aan N4. dit omdat na wat rond lezen op het internet merk ik dat het verstandig is om zo hoog mogelijke opleiding te doen wat je kan.

@Gplux ik ben zelf veel bezig met hardware en server gerelateerde dingen zoals freenas en windows server en een beetje programmeren c# en swift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Je zal op z'n minst een MBOn4 opleiding moeten doen als je iets in de IT wil doen, en als je een beetje zelf beslissingen wil mogen maken is (als het bestaat) een HBO AD toch wel minimaal. De volgende optie is HBO deeltijd, en daarna is de normale HBO-4-jaar opleiding de volgende stap. Probleem is dat als je te hoog begint je het misschien niet kan halen, en als je te laag begint gaat er weer tijd en geld zitten in een vervolg 'upgrade' als je meer wil kunnen/mogen.

Hoewel een MBO/HBO diploma niet perse de enige manier is om aan het werk te komen, of de enige indicatie van kundigheid is zal je door gebrek aan aantoonbare ervaring (geen IT op je CV, geen eigen bedrijf of portfolio) niet zo makkelijk ergens kunnen werken in de IT wereld. Veel mensen beginnen door bij de stage plek waar ze tijdens hun opleiding terecht komen een contract aan te nemen zodat ze na de opleiding een paar jaar door gaan en daadwerkelijk ervaring opdoen. In 3 of 4 jaar tijd wat leren op een school is leuk en belangrijk, maar je zal daar boven op ook nog 3 a 4 jaar 'echte' ervaring moeten opdoen voor dat je echt lekker in de IT bezig kan. Dus reken er wel al vast op dat je gemiddeld 8 jaar vanaf het punt waarop je start pas ergens op een plek van een IT'er met ervaring terecht zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Je zult echt een keuze moeten maken welke richting je op wilt.
Zodra je dat gedaan hebt kun je een opleiding gaan doen, één losstaand CompTIA certificaat is niet veel waard.

Wil je bijvoorbeels in de server richting verder dan kun je proberen voor MCSA/MCSE te gaan, hiermee kun je vaak wel binnenkomen bij de detacheerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Je bent nog jong en voor de IT is toch echt een opleiding nodig. Kijk wat je heb aan vrijstellingen uit je vorige MBO en ga er voor misschien een deeltijd studie maar doe een opleiding. Als je geen heb kan je nog steeds wel terecht in de IT wereld alleen moet je zelf wel de nodige studie doen / ervaring op doen zoals prive projecten misschien freelance projecten met opzetten van netwerken/bouwen van sites.

Verder succes het is een mooi beroep maar het is een leven lang leren en bij blijven met alle nieuwe technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiemen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 16:09
edited

[ Voor 96% gewijzigd door markiemen op 11-02-2020 13:29 ]

Pagina: 1