• nvanroon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09-2021
Ik wil graag een grotere monitor en ben aan het kijken naar een uhd monitor van 40 inch. Iemand ervaring hiermee?

Vooral om meer werkblad te hebben... niet zozeer gamen of video te kijken. De monitoren zijn veel duurder dus om die reden de overweging

[ Voor 38% gewijzigd door nvanroon op 01-03-2017 22:11 ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-12 03:24
Het aantal pixels tussen een 4k tv of monitor is hetzelfde. Ik zou liever naar een 24/27 inch monitor kijken dan naar een tv die natuurlijk een slag groter is.

Je zou ook kunnen kijken naar een ultrawide zoals pricewatch: Acer B346CK Zwart

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

nvanroon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:09:
Ik wil graag een grotere monitor en ben aan het kijken naar een uhd monitor van 40 inch. Iemand ervaring hiermee?

Vooral om meer werkblad te hebben... niet zozeer gamen of video te kijken. De monitoren zijn veel duurder dus om die reden de overweging
Gamen en films zijn imho de enige redenen om een dergelijke oplossing te kiezen. Voor office werkzaamheden zou ik voor de oplossing van Michael gaan

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• nvanroon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09-2021
Ik snap de overwegingen.. maar heeft iemand hier echt ervaring mee?

Fyi ik heb nu de dell 25 inch koning;) ik kan er 1 bijkopen maar een 40 inch alles in 1 lijkt me net zo mooi...

[ Voor 46% gewijzigd door nvanroon op 02-03-2017 20:51 ]

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het is niet echt functioneel voor meer bureaublad ruimte. Dan heb je meer aan een ultrawidescreen met dual input zodat je twee bureaubladen op één scherm kunt tonen. 40 inch werkt niet prettig voor iets anders dan gamen en films kijken. Het beeld is net iets te groot en dus ook wazig voor het langdurig lezen van teksten.

Maar om antwoord te geven op de vraag die je stelde, het maakt geen bal verschil of je een tv of pc scherm gebruikt. Alleen de latency is vaak een stuk slechter, maar daar merk je alleen wat van bij het gamen. En ook dat is voor casual gaming verder prima. Mensen spelen er immers ook met hun game console op.

Ze zijn goedkoper omdat de specificaties wat minder zijn dan die high-end monitoren, maar verder is er geen verschil. En werkt het prima.

En ja daar heb ik persoonlijk ervaring mee.

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-12 23:17
Een tijd wilde ik ook een 4k tv kopen omdat die voor ronde de 300 euro soms te koop zijn als je goed zoekt. Toen heb ik veel gelezen over de inputlag en wat Seth_Chaos zegt klopt. Wel is het zo dat je een bepaalde instelling moet uitzetten waarbij hij pixels mengt. Hoe dat er uitziet en hoe je dat kan voorkomen kan je hier zien. Ook wil je het liefst wel een tv die 60hz ondersteunt en heb je soms last dat de tv alleen hdmi 2.0 ondersteunt en je videokaart niet. Dan moet je aan een actief verloopje dat nieuw wel 30 euro kost.

Je wilt daarbij (naar mijn mening) niet groter gaan dan 39/40 inch omdat anders je PPI (pixeldichtheid) te veel omlaag gaat waardoor het niet meer scherp wordt. Die zit bij 40 inch op 110 pixels per inch wat naar mijn idee prima werkt.

Overigens ben ik het niet met Seth_Chaos eens dat 40 inch "te groot" is.
Ik ben van 22 inch naar 27 inch overgestapt en toen naar 40 inch.
Ik heb nu een pricewatch: Philips BDM4065UC Zwart en dat bevalt enorm!
De reden dat ik voor dit scherm ben gegaan is dat ik het voor weinig kon overnemen van een medetweaker.

hoi

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb net 2 weken geleden de Samsung UE40KU6179 gehad als 4K monitor. Dat is een tv met een kromming , 4:4:4 en ook nog een aardige inputlag. Had echter jammer genoeg last van enorme ghosting, wat al te zien was tijdens het scrollen op webpages. In games helaas nog duidelijker te zien, vooral in donkere scenes.

Helaas heb ik deze moeten terugsturen en heb ik op het moment twee monitoren op proef, beide 32 Inch grote AOC monitoren. 1 met 1440p en 1 met 4k.

Ik moet zeggen dat zelfs 32 inch te klein is voor een 100% scaling met windows, de letters en de bediening wordt gewoonweg te klein. Met 125% gaat het allemaal redelijk. Helaas zijn veel programs totaal niet gemaakt met DPI scaling in gedacht en zijn zelfs sommige onderdelen van windows een grote blur , zoals het device panel , regeditor enz.

Qua tv dus : let op dat hij volledig RGB ondersteund of Ycbcr 4:4:4 , de meeste goedkope UHD Tv's doen maar 4:2:2 en dan zit je met onduidelijke text. En bedenkt dat windows nog niet echt klaar is voor 4k. Daarbij kost een aardige 4k tv zo rond de 450 euro en heb je een die AOC 32 Inch 4k met MVA scherm voor "maar" zo 565. Aangezien het voor jaren staat is dat prijsverschil niet zo hoog

Succes en zelf weet ik het nog niet of de 4k of de 1440p blijft, 4k "te klein", 1440p "te groot".. Ach ja luxe problemen.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:41
nvanroon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:09:

Als je meer werkblad wilt hebben kun je waarschijnlijk gewoon het beste overstappen op een multi-monitor setup. Voor velen geldt dat wanneer je aan twee schermen gewend raakt, je nooit meer terug wilt. Simpelweg omdat je statische dingen op het ene scherm kan hebben (bijvoorbeeld nieuws, artikelen, e-mail) en op het andere scherm je werkblad met zaken zoals office, applicaties e.d.

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Heb sinds een paar dagen een nieuwe tv/monitor en holy s**t wat een apparaat voor het geld. Hisense 50inch 4k op 60hz. Als je een multi monitor setup gewend bent is dit ideaal, 4 1080p schermen in 1 maar dan zonder randen.

Als je genoeg power hebt is gamen op 4k natuurlijk ook heel vet, maar nu het mooie: hij doet 1080p op 144hz en 1440p op 120hz! Dus voor mij echt alles in 1 oplossing, en dat voor 399 euro :)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 21:18
intuliegend schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:52:
Heb sinds een paar dagen een nieuwe tv/monitor en holy s**t wat een apparaat voor het geld. Hisense 50inch 4k op 60hz. Als je een multi monitor setup gewend bent is dit ideaal, 4 1080p schermen in 1 maar dan zonder randen.

Als je genoeg power hebt is gamen op 4k natuurlijk ook heel vet, maar nu het mooie: hij doet 1080p op 144hz en 1440p op 120hz! Dus voor mij echt alles in 1 oplossing, en dat voor 399 euro :)
Welk model heb je gekocht?

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57
Ik heb een samsung 43" 4k TV als monitor. De input lag is niet noemenswaardig, en je hebt inderdaad veel bureaubladruimte. Wel heb ik de schaling in windows op 125% gezet om alles goed leesbaar te houden van een afstandje (dus dan ben je eigenlijk weer een deel van die ruimte kwijt).

Het VA paneel is heerlijk om mee te werken bij zwart/grijs vormgegeven applicaties. Ik gebruik veel visual studio en ben blij met alle ruimte. Ik raad alleen af om 'm 's avonds te gebruiken vanwege relatief veel fel en blauw licht. Dat is in elk geval bij deze niet echt goed te compenseren met instellingen (in tegenstelling tot mijn andere, duurdere benq monitor)

Niets...

Pagina: 1