Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim230782
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Hoi,

Ik heb een M2 M-type SSD PCI Xpress. Helaas is de OS stuk en ik ben op zoek naar een behuizing of kabel waarmee ik de data kan kopiëren naar een andere pc zodat ik data behoud.

Ik heb wel al een behuizing voor een SSD M2 B type en B & M type behuizing gebaseerd op Sata maar ik kan helaas niets vinden voor de M type M2 SSD.

Ik heb dit al aan Dell Pro Support gevraagd en aan onze account manager waar wij IT spullen kopen maar helaas heb ik nog niets gevonden wat mij hiermee kan helpen.

Weet iemand een manier hoe ik deze data kan kopiëren? Zie ik iets over het hoofd? Kan natuurlijk niet zo zijn als een OS stuk gaat wij geen data van de gebruiker meer kunnen kopiëren naar een andere pc.

Gr,

Tim230782

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom niet gewoon een OS booten vanaf USBstickje en vanaf daar het spul overzetten?
Of nog handiger, gewoon een reinstall en je backup terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim230782
Heej,

Je bedoeld een portable Windows 7 maken op een USB stick, Die portable Windows 7 starten en dan de data kopiëren van de M-type SSD naar een USB stickje?

Dat kan inderdaad een oplossing zijn! thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim230782
Wij hebben inderdaad een backup gemaakt maar helaas stonden de laatste bestanden er niet op.

Toch jammer dat er geen behuizing voor is die een M-type M2 SSD ondersteund en wel voor de M2 B+M en B type SSD.

Zou een fabrikant die niet moeten aangeven dat het lastiger is om de data eraf te halen bij eventuele crash van OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ehm, je weet toch wat je koopt, en je zorgt toch ook voor fatsoenlijke backups?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tim230782 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:17:
Heej,

Je bedoeld een portable Windows 7 maken op een USB stick, Die portable Windows 7 starten en dan de data kopiëren van de M-type SSD naar een USB stickje?

Dat kan inderdaad een oplossing zijn! thnx!
Kan windows 7 zijn, kan ook een van de vele Linuxxen zijn. Dat maakt verder niet zo heel veel uit.
tim230782 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:18:
Wij hebben inderdaad een backup gemaakt maar helaas stonden de laatste bestanden er niet op.

Toch jammer dat er geen behuizing voor is die een M-type M2 SSD ondersteund en wel voor de M2 B+M en B type SSD.
Er zijn vast wel behuizingen voor M.2 behuizingen. Het is in dat geval alleen niet zo heel praktisch is als je 't ook kunt doen door die schijf lekker te laten zitten waar die zit.
Zou een fabrikant die niet moeten aangeven dat het lastiger is om de data eraf te halen bij eventuele crash van OS?
Nee. Wat heeft een fabrikant ermee te maken dat een gebruiker z'n data niet belangrijk vind om niet goed te backuppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Overigens, ondanks dat je richting een externe oplossing aan het denken bent heb je hier misschien iets aan:
categorie: Hardeschijfcontrollers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim230782
Heej,

Qoute:
Nee. Wat heeft een fabrikant ermee te maken dat een gebruiker z'n data niet belangrijk vind om niet goed te back-uppen.

Dat klopt inderdaad. Maar dan zou ik als fabrikant gaan voor de B-Type en B+M type. Snelheid verschil merken de gebruikers niet echt en de B en B+M type kunnen we welk plaatsen in een behuizing.
Als het bij de gebruiker (OS) mis gaat dan is de gebruiker makkelijker geholpen door zijn Data op een makkelijke manier te kopiëren. Misschien denken veel hierover anders maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim230782
heej DCM 360, dit is misschien wel een super oplossing!!

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim230782
danke voor jullie hulp DCM 360 en TERW_DAN!

De kaart is besteld.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

tim230782 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:35:
Dat klopt inderdaad. Maar dan zou ik als fabrikant gaan voor de B-Type en B+M type. Snelheid verschil merken de gebruikers niet echt en de B en B+M type kunnen we welk plaatsen in een behuizing.
Als het bij de gebruiker (OS) mis gaat dan is de gebruiker makkelijker geholpen door zijn Data op een makkelijke manier te kopiëren. Misschien denken veel hierover anders maarja
Dan koop je een model met een ander soort SSD, zo simpel is dat dan ook weer. Weet wat je koopt dus.
tim230782 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:04:
danke voor jullie hulp DCM 360 en TERW_DAN!

De kaart is besteld.!
Graag gedaan :)
Pagina: 1