5V adapter geeft 5.4V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:49
Via Ali heb ik 3 2A power adapters besteld. Gem score 4.8 bij bijna 5000* feedback, dus dat klonk goed.

Na meten zie ik dat ze allemaal 3 5.4V afgeven. dit is 8% meer dan wat ze zouden moeten geven. Ik durf ze dus niet te gebruiken. Ben ik hier te voorzichtig of ga ik daadwerkelijk mijn telefoons opblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:28
er is een verschil tussen onbelast meten en belast meten. Belast zal je voeding maar net over de 5V gaann, maar ook 5.4 is geen probleem

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 21:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je de output gemeten onder load? Zonder load zou het nog wel eens kunnen dat de spanning wat hoger ligt dan als er effectief een toestel aanhangt.

Maar je bent absoluut niet te voorzichtig. Heel veel spul (en dan vooral het goedkope spul) op Ali is gewoon gemaakt om zo goedkoop mogelijk te zijn. Het zal wel ongeveer werken, maar het gros van die laders is gewoon niet veilig en zonder enige QA geproduceerd.

Wil je een goede lader? Koop dan een merk zoals Anker, Blitzwolf, ...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou toch zeggen dat we in de 21e eeuw zitten en we nu wel laders hebben die ook gewoon onbelast correct zijn. Ook als je device bijvoorbeeld vol is, moet er gewoon juiste spanning op de USB staan.

De USB spec is +/-5%, daar valt hij dus al buiten. Kan het kwaad? Waarschijnlijk niet. Zal ik ooit een Chinese* adapter gebruiken? Nop, eentje die de fik in is gegaan is wel voldoende. Het zou overigens wel bewust gedaan kunnen zijn om verliezen in kabels te compenseren.

* Ja ik weet dat je Apple adapter ook uit China komt, ik bedoel hiermee degene die op Aliexpress, Ebay, etc worden verkocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 01-03-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Net gemeten: Bij 0.5A zitten ze nog op 5.2V, Bij 1A op 5V.
Na belasting lijken ze binnen de tolerantie te komen, maar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anders zou het betekenen dat die onder belasting weer onder de tolerantie zou komen... Dus wat heb je liever?

De meeste apparaten gaan niet direct stuk omdat er 0,4V meer op aangesloten wordt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:27
Sterker nog, toen ik me rot schrok omdat er 250v uit onze stopcontacten kwam vertelde Liander me doodleuk dat 230v +/- 10% prima is volgens hun standaard. Ik mocht bellen als ik het structureel boven de 253v zag komen.

Enige wat in die tijd stuk ging waren.. Chinese ledlampen. Toeval of niet, verder werkt alles nog. En is het voltage inmiddels weer rond de 230v.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:55:
Anders zou het betekenen dat die onder belasting weer onder de tolerantie zou komen... Dus wat heb je liever?

De meeste apparaten gaan niet direct stuk omdat er 0,4V meer op aangesloten wordt dan.
Een lader die wel binnen de USB specs blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Ik zou er zo snel mogelijk van afstappen. Goedkope rotzooi laders een keer gehad kwam 6v onbelast uit, belast 1A was het 4.8v. Ding open geschroefd en online ff gekeken, voldeed niet aan CE en Kema keuringen. Blijf bij merken als Anker, Blitzwolf. Ik heb zelf een stuk of 8 iPad lader's gekocht. Die vertrouw ik 100%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 22:43

Rmg

Sissors schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:05:
[...]

Een lader die wel binnen de USB specs blijft.
Ja dan moet je niet je meuk bij AliExpress kopen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

NiGeLaToR schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:01:
Sterker nog, toen ik me rot schrok omdat er 250v uit onze stopcontacten kwam vertelde Liander me doodleuk dat 230v +/- 10% prima is volgens hun standaard. Ik mocht bellen als ik het structureel boven de 253v zag komen.
Nou doe je net alsof jouw netbeheerder rare dingen zegt of dat die spanning niet zou kloppen. Maar daar is niks mis mee hoor.

De netspanning in NL is 230 V en de wettelijk vastgelegde afwijking bedraagt +/-10%. Vanaf 207 tot en met 253 V is dus acceptabel.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Rmg schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:14:
[...]

Ja dan moet je niet je meuk bij AliExpress kopen. :>
Mee eens.
Er zijn al vaker discussies over geweest in het EL forum of de EL kroeg en iedereen die er een beetje verstand van heeft zegt hetzelfde. Alles waar lichtnet spanning op moet, NIET kopen op Ebay, Aliexpress, etc.

Punt is, de chinese apparaten die je hier in Nederland koopt zijn (meestal) geimporteerd via de officiele kanalen en voldoen (meestal) aan de wettelijke Europese normen. Bekende merken laten de boel ook in China produceren, maar zien wel toe op de kwaliteit.

Namaken is in China normaal. Als leerling begin je met het werk van de meester te kopieren, dat is de filosofie. Zo zijn er talloze bedrijfjes ontstaan die gewoon rommel maken omdat ze het nog niet onder de knie hebben. Ze kunnen hun inferieure producten niet via de reguliere kanalen kwijt dus dumpen ze het massaal op Ebay of AE zonder enige kwaliteitscontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
sypie schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:55:

Dat is onzin, een normale gestabiliseerde voeding moet prima over zijn gehele bereik binnen de 5% afwijking kunnen blijven. Normaliter zelfs binnen de 2%. Dit is dus direct een teken dat deze voeding gewoon troep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
mcDavid schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:59:
[...]

Dat is onzin, een normale gestabiliseerde voeding moet prima over zijn gehele bereik binnen de 5% afwijking kunnen blijven. Normaliter zelfs binnen de 2%. Dit is dus direct een teken dat deze voeding gewoon troep is.
De voeding zelf zal wel stabiel zijn, maar de dunne DC kabel heeft een weerstand en dus een spanningsval.
Maar je hebt in zoverre gelijk dat het wel mogelijk is de voeding te compenseren voor de weerstand in de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:42
jan390 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:10:

Na meten zie ik dat ze allemaal 3 5.4V afgeven.
Weet je zeker dat je voltmeter wel goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gezien onder load ze hard dropte, waarschijnlijk wel. Of anders is onder load wat hij meet weer heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ploink schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:02:
[...]

De voeding zelf zal wel stabiel zijn, maar de dunne DC kabel heeft een weerstand en dus een spanningsval.
Maar je hebt in zoverre gelijk dat het wel mogelijk is de voeding te compenseren voor de weerstand in de kabel.
Als die kabel geïntegreerd is met de voeding, is dat net zo goed een probleem van de voeding. "Compenseren voor een kabel" kun je nooit met een statische instelling doen, want voor iedere belasting is de spanningsval anders.

[ Voor 13% gewijzigd door mcDavid op 02-03-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:27
real[B]art schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Nou doe je net alsof jouw netbeheerder rare dingen zegt of dat die spanning niet zou kloppen. Maar daar is niks mis mee hoor.

De netspanning in NL is 230 V en de wettelijk vastgelegde afwijking bedraagt +/-10%. Vanaf 207 tot en met 253 V is dus acceptabel.
Tis niet wat je verwacht + dat ik PV inverters had die bij 245v uit gingen, omdat het volgens hun te hoog was. Dit bleek te wijzigen te zijn naar 255v.

Waarom ik het opmerkelijk vond is omdat het zo veel mag afwijken - ik vind het een flinke marge en nu ik het weet prima uiteraard.

Maar, hoe zit dat met zo'n USB lader - hoe groot mag de marge daar zijn?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
mcDavid schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:22:
[...]
"Compenseren voor een kabel" kun je nooit met een statische instelling doen, want voor iedere belasting is de spanningsval anders.
Ja hoor dat kan prima op twee verschillende manieren.
- Remote sense, in de kabel lopen twee extra aders die de spaning bij de connector terug voeren in de regel lus. Modulaire voedingen hebben deze functie vaak optioneel beschikbaar.
- De weerstand van de kabel is bekend en constant, zeg 0.5Ω en die compenseer je in de voeding met een weerstand van -0.5Ω....... Negatieve weerstand??? Ja dat kan als je met een actief circuit de spanning laat toenemen met de stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Ploink schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:48:
[...]

Ja hoor dat kan prima op twee verschillende manieren.
- Remote sense, in de kabel lopen twee extra aders die de spaning bij de connector terug voeren in de regel lus. Modulaire voedingen hebben deze functie vaak optioneel beschikbaar.
- De weerstand van de kabel is bekend en constant, zeg 0.5Ω en die compenseer je in de voeding met een weerstand van -0.5Ω....... Negatieve weerstand??? Ja dat kan als je met een actief circuit de spanning laat toenemen met de stroom.
...dus niet met een statische instelling. Dank je voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Je ziet het toch heel erg vaak in professionele voedingen, dan heb je ipv 5V 5.2V en ipv 12V 12.5V bijv.
Dat zit nog binnen specs, maar heb je meer flexibiliteit in de bekabeling.
Dat is wel statisch en werkt prima.

8% meer is niet iets waar ik me zorgen over zou maken, ik zou eerder een adapter opentrekken en naar de kwaliteit van de inhoud kijken of je 'm verder wel vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
jan390 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:10:
Via Ali heb ik 3 2A power adapters besteld.
En daar ga je al de mist in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

(jarig!)
Mwha, liever 5.2 dan 4.8, Bij een van de twee begint m'n Raspberri Pi te zeiken, en het is niet 5.2. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Thanx all. Gisterenavond dispute geopend en vanochtend al bericht dat geld wordt teruggestort.
Maar weer op zoek naar een nieuwe lader ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flake
Dan stap je toch een media markt of een gamma binnen en je koopt een telefoonlader voor een tientje? 8)7

Sorry dat ik zo lomp uit de hoek ga komen, maar ik kan er met mijn hoofd echt niet bij als iemand ondanks alle waarschuwingen over dubieuze laders via Ali, Dx of eBay laders gaat kopen, om vervolgens op een forum te gaan vragen of dit wel in de haak is. Fatsoenlijk spul haal je bij een fatsoenlijke leverancier, zo simpel is het. En een mediamarkt, gamma of coolblue hebben hun kwaliteit prima op orde. Dan betaal je maar 5 euro meer, ik zou zeggen dat dat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

jan390 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:12:
Thanx all. Gisterenavond dispute geopend en vanochtend al bericht dat geld wordt teruggestort.
Maar weer op zoek naar een nieuwe lader ;-)
Vind ik dan weer raar, je hebt exact gekregen waar je voor betaald hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Rmg schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:35:
[...]

Vind ik dan weer raar, je hebt exact gekregen waar je voor betaald hebt 8)7
Is dit bedoeld als in dat hij weinig heeft betaald en dus bagger heeft gekregen, en dat dat zo hoort? Want anders begrijp ik hem niet, gezien hij zeker niet heeft gekregen wat er beloofd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 08:11

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Flake schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:01:
Dan stap je toch een media markt of een gamma binnen en je koopt een telefoonlader voor een tientje? 8)7

Sorry dat ik zo lomp uit de hoek ga komen, maar ik kan er met mijn hoofd echt niet bij als iemand ondanks alle waarschuwingen over dubieuze laders via Ali, Dx of eBay laders gaat kopen, om vervolgens op een forum te gaan vragen of dit wel in de haak is. Fatsoenlijk spul haal je bij een fatsoenlijke leverancier, zo simpel is het. En een mediamarkt, gamma of coolblue hebben hun kwaliteit prima op orde. Dan betaal je maar 5 euro meer, ik zou zeggen dat dat het waard is.
Mooi verhaal maar de kans is groot dat die goedkope Mediamarkt-meuk ook gewoon bij de goedkope Chinees vandaan komt. En wat betreft de fatsoenlijke leverancier, die wordt ook steeds vaker genept door leveranciers die bewust of door onwetendheid een goedkope kopie aanleveren. (of winkeliers die zelf soms goedkope neppartijen inkopen)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Beetje jammer m.b.t. de ongenuanceerde uitspraken over aankopen via eBay, AE, BG, GB, [willekeurige verweg webshop].
Er zit idd de nodige rommel tussen, vooral op elektrisch veiligheidsvlak. Maar er zitten ook goede spullen, voor een interessante prijs tussen.
Ook hier in Nederland, in een fysieke winkel, laat staan in een online winkel, kun je onveilige troep aantreffen.

Praktisch gezien is het vrijwel onmogelijk om een lader/adapter te vinden die wel binnen de EU gemaakt is!
Daarnaast is er een nuanceverschil tussen een oplader, specifiek bedoeld voor mobieltjes die conform USB specs zou moeten functioneren, versus een DC adapter bedoeld om b.v. een ander stukje elektronica te voeden

Je moet dit soort zaken ook alleen maar ver-weg bestellen, als je weet waar je naar moet kijken en/of de nodige ervaring hebt met specifieke onderdelen.

Aardige referentie waar veel testen te vinden zijn:
http://lygte-info.dk/
Deze enthousiaste Deen heeft al veel laad/oplaad/lamp spul aan de tand gevoeld en soms met verrassende resultaten.

Dus JA, er wordt onveilige/niet goed werkende troep verkocht via de eerder genoemde online webwinkels, En NEE, lang niet alles is ondeugdelijk. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
mcDavid schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:51:
[...]

...dus niet met een statische instelling. Dank je voor de bevestiging.
Kleine onduidelijkheid betreffende aanduiding "statische instelling". Ik snap nu wat je bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Sissors schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:44:
[...]

Is dit bedoeld als in dat hij weinig heeft betaald en dus bagger heeft gekregen, en dat dat zo hoort? Want anders begrijp ik hem niet, gezien hij zeker niet heeft gekregen wat er beloofd werd.
Hij heeft een lader die net binnen spec valt en onder load het prima spec haalt.
Een telefoon sloop je hier niet mee, die hebben altijd nog wel wat protectie in het laad circuit.

Het is alleen geen kwaliteits lader, maar serieus wat verwacht je voor een 2 tot 3 dollar lader. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
memphis schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:03:
[...]

Mooi verhaal maar de kans is groot dat die goedkope Mediamarkt-meuk ook gewoon bij de goedkope Chinees vandaan komt. En wat betreft de fatsoenlijke leverancier, die wordt ook steeds vaker genept door leveranciers die bewust of door onwetendheid een goedkope kopie aanleveren. (of winkeliers die zelf soms goedkope neppartijen inkopen)
Je hebt de goedkope chinees die rommel verkoopt op Ebay en er prima mee wegkomt als je jezelf elektrocuteerd of je huis affikt en je hebt de goedkope Chinees die zijn best moet doen om aan de kwaliteitseisen te voldoen van de Europese regelgeving en de Nederlandse winkelketen/importeur die voor jou op de kwaliteit let. Die laatste heeft WEL een probleem als je huis affikt door hun produkt
Tuurlijk zal er wel eens iets ondeugdelijks doorheen glippen via lokale winkels en zijn met voldoende onderzoek en kennis van zaken ook goede produkten te vinden op Ebay.
Het punt is gewoon, als je willekeurig iets koop bij de Mediamarkt heb je een VEEL grotere kans op een degelijk produkt dan op Ebay. Als je op zoek bent naar het allergoedkoopste in china krijg je vrijwel zeker rommel.

Ik heb zelf ook gedaan hoor, maar toen ik een LED driver kocht op ebay en na openen bleek dat er helemaal GEEN scheiding zat tussen AC en DC ben ik wel genezen van het Ebay virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
ehtweak schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:32:
Beetje jammer m.b.t. de ongenuanceerde uitspraken over aankopen via eBay, AE, BG, GB, [willekeurige verweg webshop].
Er zit idd de nodige rommel tussen, vooral op elektrisch veiligheidsvlak. Maar er zitten ook goede spullen, voor een interessante prijs tussen.
Ook hier in Nederland, in een fysieke winkel, laat staan in een online winkel, kun je onveilige troep aantreffen.

Praktisch gezien is het vrijwel onmogelijk om een lader/adapter te vinden die wel binnen de EU gemaakt is!
Daarnaast is er een nuanceverschil tussen een oplader, specifiek bedoeld voor mobieltjes die conform USB specs zou moeten functioneren, versus een DC adapter bedoeld om b.v. een ander stukje elektronica te voeden

Je moet dit soort zaken ook alleen maar ver-weg bestellen, als je weet waar je naar moet kijken en/of de nodige ervaring hebt met specifieke onderdelen.

Aardige referentie waar veel testen te vinden zijn:
http://lygte-info.dk/
Deze enthousiaste Deen heeft al veel laad/oplaad/lamp spul aan de tand gevoeld en soms met verrassende resultaten.

Dus JA, er wordt onveilige/niet goed werkende troep verkocht via de eerder genoemde online webwinkels, En NEE, lang niet alles is ondeugdelijk. :|
Het probleem is, dat je een product eerst uit elkaar moet halen (vaak destructief) om een goed oordeel te kunnen vellen. Vaak kun je aan de print al wel het een en ander afzien, maar bijv. de isolatie van de spoel is niet te beoordelen zonder te slopen. Daarnaast moet je ook aardig wat kennis van de materie hebben om hier goed over te kunnen oordelen. Hoewel ik teardowns zoals die van lygte goed begrijp, zou ik ze zelf niet kunnen reproduceren.
En ja als je van ieder product dat je koopt, één extra moet kopen om destructief te testen, is het leuke er snel van af. Afgaan op reviews blijft ook altijd een risico, want producten worden zoveel gefaked, zelfs de fakes worden gefaked. En leveranciers switchen zonder enige waarschuwing van een redelijk product met goeie reputatie, naar een fake die er het zelfde uitziet maar intern compleet anders is.

Ik ben daarom zéér terughoudend met het op ebay/aliexpress/DX/etc bestellen van voedingen of andere elektronica die rechtstreeks in het stopcontact moet. Better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@mcDavid Nogmaals, de nuancering...
Niet alles wat je op eBay koopt, komt uit China en is troep, ook niet de zaken die rechtstreeks in de 230V AC gaan!

Net zo min als dat alle marktplaats verkopers oplichters zijn, dat alles via V&A/Tweakers wel in orde zou zijn, dat alles via bol.com goed gaat, dat de AH alleen maar good food verkoopt en de Aldi alleen bad food verkoopt, etc, etc. O-)

Als ik b.v. een 12V DC voeding nodig heb voor een LED stripje, kijk ik eerst of de lokale kringloopwinkel nog wat heeft liggen. Zo niet, dan b.v. bij BG zoeken voor een 12V 2A adapter, als ik slechts 1A nodig heb... En idd, je moet weten waar je op moet letten.
En nee, ik doe geen complete teardown van dat soort spul. Maar ook een originele Samsung adapter en een originele Dell voeding heb ik wel eens zien wegsmelten (waar ik bijstond). Dus dat zegt ook niet alles. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 08:11

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ploink schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:50:
[...]

Je hebt de goedkope chinees die rommel verkoopt op Ebay en er prima mee wegkomt als je jezelf elektrocuteerd of je huis affikt en je hebt de goedkope Chinees die zijn best moet doen om aan de kwaliteitseisen te voldoen van de Europese regelgeving en de Nederlandse winkelketen/importeur die voor jou op de kwaliteit let. Die laatste heeft WEL een probleem als je huis affikt door hun produkt
Tuurlijk zal er wel eens iets ondeugdelijks doorheen glippen via lokale winkels en zijn met voldoende onderzoek en kennis van zaken ook goede produkten te vinden op Ebay.
Het punt is gewoon, als je willekeurig iets koop bij de Mediamarkt heb je een VEEL grotere kans op een degelijk produkt dan op Ebay. Als je op zoek bent naar het allergoedkoopste in china krijg je vrijwel zeker rommel.

Ik heb zelf ook gedaan hoor, maar toen ik een LED driver kocht op ebay en na openen bleek dat er helemaal GEEN scheiding zat tussen AC en DC ben ik wel genezen van het Ebay virus.
Al hier op dit forum de nodige verhalen gelezen waar men dacht een origineel product gekocht te hebben in een Nederlandse winkel en blijkt het een ordinaire kopie te zijn. Als je als winkelier bij de officiele distributeurs inkoopt mag je verwachten dat je ook origineel spul krijgt dus de winkelier heeft zelf goedkoop lopen shoppen of de distributeur of weer zijn leverancier was niet geheel eerlijk.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:36

Yucon

*broem*

memphis schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:23:
[...]

Al hier op dit forum de nodige verhalen gelezen waar men dacht een origineel product gekocht te hebben in een Nederlandse winkel en blijkt het een ordinaire kopie te zijn. Als je als winkelier bij de officiele distributeurs inkoopt mag je verwachten dat je ook origineel spul krijgt dus de winkelier heeft zelf goedkoop lopen shoppen of de distributeur of weer zijn leverancier was niet geheel eerlijk.
En zo is het cirkeltje weer rond en voel ik me eerlijk gezegd een beetje een debiel als ik wat dieper in de buidel tast voor een lader bij de gangbare retailzaken. :|

Echt vertrouwen doe ik die namelijk ook niet en als ik dan toch troep koop, dan op z'n minst goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Rmg schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:44:
[...]

Hij heeft een lader die net binnen spec valt en onder load het prima spec haalt.
Een telefoon sloop je hier niet mee, die hebben altijd nog wel wat protectie in het laad circuit.

Het is alleen geen kwaliteits lader, maar serieus wat verwacht je voor een 2 tot 3 dollar lader. :?
Euh nee, dat is het punt. De lader valt niet net binnen spec, maar ruim buiten spec. De USB spec is +/-5%, dat ding levert +8% bij no-load. (En niet gemeten bij 2A). Oftewel hij heeft niet gekregen wat hij had besteld (een USB lader).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:41
Flake schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:01:
Dan betaal je maar 5 euro meer, ik zou zeggen dat dat het waard is.
Of de Ikea voor € 8 (3 poorten).
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/

Met goede reviews:
http://lygte-info.dk/revi...20Ikea%20Koppla%20UK.html
It looks like a very clean design, no parts on top of each other or squeezed together, there is space for everything, including a good isolation distance. The performance is good.
In tegenstelling tot zo'n eBay Chinese lader:
http://lygte-info.dk/revi...SB%20EP-TA10UWE%20UK.html
Between mains and low volt side there is supposed to be over 6mm, here it is around 1mm (Very bad). [...] The charger failed a 2500 volt test and shorted between low volt side and mains, this makes the charger dangerous everywhere. [...] This charger has very bad safety, stay away.
Zoals eerder gezegd, goedkoop Chinees spul is leuk, maar niet op 220v.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
memphis schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:03:
[...]

Sorry memphis, maar hier ga ik niet in mee. Leverancier worden bij een grote keten word je niet zomaar en ze staan ook niet te springen om met jan en alleman zaken te doen. Ze weten ook dondersgoed wat de regels zijn en wat de gevolgen zijn voor zowel kosten als reputatie als ze worden betrapt met een lader die ze kunnen terugroepen. Tuurlijk komen alle laders uit Azie, maar er is een verschil tussen de laders die in de winkel liggen en wat je zelf kan doen via Dx/Ali/eBay. En met 'in de winkel' pak je natuurlijk wel een fatsoenlijke elektronicazaak. Dus niet de Action, de So Loww of de telefoonturk om de hoek.

Dit wordt overigens bevestigd door die NVWA ladertest van een tijdje geleden. Ik herkende er een aantal die van Nedis of Media Markt afkwamen en die waren goedgekeurd. Die van de Ikea die hier wordt genoemd was ik nog vergeten te vermelden, da's een mooi voorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Flake op 03-03-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Flake schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:16:
[...]

...Tuurlijk komen alle laders uit Azie, maar er is een verschil tussen de laders die in de winkel liggen en wat je zelf kan doen via Dx/Ali/eBay. En met 'in de winkel' pak je natuurlijk wel een fatsoenlijke elektronicazaak. Dus niet de Action, de So Loww of de telefoonturk om de hoek.
De Action is nog best wel OK al is het zeker geen top spul dat ze verkopen. Ik heb al vaker dingen op ebay gekocht en later net zoiets gevonden bij de Action voor een zelfde lage prijs maar dan betere kwaliteit.
Pagina: 1