Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille PC rond 600 voor gamen + lightroom/photoshop.

Pagina: 1
Acties:

• Die_Hard191
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-04-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag downloaden via nieuwsgroepen, af en toe een spel spelen (bioshock 2 staat nog ongespeeld in de steam aankopen wegens kuren oude PC) en foto's verwerken met voornamelijk lightroom.
Hij gaat op een plek staan waar het zeer lastig is om een kabel heen te trekken, dus wifi functionaliteit moet deze pc ook hebben.
Hij moet stil zijn zodat in idle je hem echt niet hoort en bij gamen mag je hem net horen.
Het liefst zo elegant en klein mogelijk maar is niet een must.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond €600-700 had ik zelf gedacht zodoende een redelijke prijs/kwaliteit verhouding te krijgen. Mag iets meer mag iets minder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Samsung SSD 830 MZ-7PC256B/WW (256GB) uit 2012.
- HDD 2 TB die al wat vol staat
- Muis + toetsenbord
- Beeldscherm
- Evt wat 120 mm case fans.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb gekozen voor de 7100 omdat Tomshardware deze aanraad voor hoge prijs/kwaliteit verhouding. Ook is deze qua warmte output gering.
Ik denk de rekenkracht nodig te hebben voor de snelle par controle na het downloaden van nieuwsgroepen. Ook is bij lightroom het handig voor de fotobewerking.

Een CPU koeler gekocht om hem zo stil mogelijk te maken.

Gekozen voor de Geforce 1050 TI omdat deze ook weinig warmte produceert en goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Gekozen voor de Corsair RM550x wegens volledig modulair zijnde en het een zeer stille voeding is. Passief kan hij veel koelen.

RAM heb ik iets gekozen wat hoog stond in de tweakers pricewatch voor 8gb

Ook een nieuwe SSD omdat ik 250 te langzaam vond en de oude na 5 jaar minder betrouwbaar is. OS op nieuwe SSD spellen en minder belangrijke dingen op oude SSD.

Kast gekozen omdat deze goede airflow kan voorzien en daarmee een stille kast is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-7100 Boxed€ 118,90€ 118,90
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 163,50€ 163,50
1Fractal Design Define S€ 69,95€ 69,95
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 28,-€ 28,-
1Scythe Mugen 5€ 43,95€ 43,95
1Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15€ 49,95€ 49,95
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Sandisk SSD Plus 120GB€ 50,83€ 50,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,03

Voor de oplettende kijker zit hier nog geen moederbord bij. Dit is ook het stuk waar ik op vast loop.
Ik wil goede automatische fancontrol voor genoeg case fans om mijn kast goed koel te houden.\
De meeste moederborden ATX hebben geen wifi en 2 case fans en 1 CPU fan.
Nu weet ik dus niet of ik met 2 case fans een dermate goede airflow kan creëren.
Als ik zoek op meer casefans kom ik gelijk bij best dure borden uit en weet ik niet of ik dat nodigheb.

Wat ook nog speelt is dat ik soms het natuurlijk altijd fijn is om de kast iets kleiner te maken. ATX heeft bij deze build wel veel ruimte over. Maar nu heb ik niet zo veel ervaring in de kleine kasten. Ik ben ook bang dat deze kasten meer geluid gaan maken vanwege minder goede luchtstroom.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, gekozen voor energie efficiente onderdelen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil in idle, mag net hoorbaar zijn bij intens gamen
- Zo elegent mogelijke oplossing qua grotte
- Wifi (liever geen usb aan achterkant)

Ga je overklokken?
Denk het niet. Is wel leuk. :9

Wat verwacht je van ons?[i]

Mijn vragen aan jullie:
- Lukt het met deze of een andere kast met 2 case fans een stille pc te creëren?
- Welk moederbord raden jullie aan?
- Ideeën over andere onderdelen / besparen mogelijk?

Alvast bedankt!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Uh oke, hoe wil je precies een airflow creeeren met de kast die jij hebt gekozen? Die is aan de voor- en zijkanten compleet afgesloten. Wat wil je dan precies doen met die extra case fans van je? Tenzij je natuurlijk de voorkant eraf haalt maar dan heb je een enorm lelijke kast.

Verder snap ik niet waarom je een pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC neemt als je een stil systeempje wilt, notabene de EERSTE gebruikersreview op Tweakers van deze kaart heeft als minpunt dat hij erg hoorbaar is tijdens gamen, maar dat is normaal voor deze kleine kaarten. Echter heb je een midtower cast en wil je voor een ATX moederbord gaan. Waarom dan zo'n kleine videokaart? Je kunt dan veel beter een pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G nemen

Als moederbord kun je de pricewatch: Gigabyte GA-B250-HD3P deze heeft zelfs 3 case fan headers.

Verder heb je zo'n enorme koeler niet nodig voor een i3, dat kan echt goedkoper zoals bijvoorbeeld een pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim

Een PSU van 550 heb je ook niet nodig, een pricewatch: Corsair Vengeance 400W is meer dan voldoende.

SSD zou ik toch een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB aanraden, 120 GB is wel erg klein en zo vol.

Tot slot heb je een netwerkkaart gekozen die bedoeld is voor een laptop. Neem pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

[ Voor 7% gewijzigd door Tim2010 op 01-03-2017 19:25 ]

• Jarn00bje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07 18:59
ik zou toch echt voor een pentium g4560 gaan die is een stuk goedkoper en heeft maar gemiddeld 3 tot 5 fps verschil met de i3

J.H

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:53
Tim2010 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:22:
Uh oke, hoe wil je precies een airflow creeeren met de kast die jij hebt gekozen? Die is aan de voor- en zijkanten compleet afgesloten. Wat wil je dan precies doen met die extra case fans van je? Tenzij je natuurlijk de voorkant eraf haalt maar dan heb je een enorm lelijke kast.
In de Define S is gewoon ruimte voor drie 140mm case fans aan de voorkant.. Luchtinlaat via de zijkanten van het voorpaneel.

Verwijderd

Jarn00bje schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:29:
ik zou toch echt voor een pentium g4560 gaan die is een stuk goedkoper en heeft maar gemiddeld 3 tot 5 fps verschil met de i3
Precies wat hier wordt beschreven en je bespaart 50% van het bedrag van een I3.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:51
En dan kun je dat bedrag steken in een RX470, die is een stuk sneller dan een 1050 Ti

• Jarn00bje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07 18:59
maar ga je die hdd dan wel formateren of moet je dan een nieuwe hdd der bij hebben want een 256gb ssd heb je zo vol
Die_Hard191 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:52:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag downloaden via nieuwsgroepen, af en toe een spel spelen (bioshock 2 staat nog ongespeeld in de steam aankopen wegens kuren oude PC) en foto's verwerken met voornamelijk lightroom.
Hij gaat op een plek staan waar het zeer lastig is om een kabel heen te trekken, dus wifi functionaliteit moet deze pc ook hebben.
Hij moet stil zijn zodat in idle je hem echt niet hoort en bij gamen mag je hem net horen.
Het liefst zo elegant en klein mogelijk maar is niet een must.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond €600-700 had ik zelf gedacht zodoende een redelijke prijs/kwaliteit verhouding te krijgen. Mag iets meer mag iets minder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Samsung SSD 830 MZ-7PC256B/WW (256GB) uit 2012.
- HDD 2 TB die al wat vol staat
- Muis + toetsenbord
- Beeldscherm
- Evt wat 120 mm case fans.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb gekozen voor de 7100 omdat Tomshardware deze aanraad voor hoge prijs/kwaliteit verhouding. Ook is deze qua warmte output gering.
Ik denk de rekenkracht nodig te hebben voor de snelle par controle na het downloaden van nieuwsgroepen. Ook is bij lightroom het handig voor de fotobewerking.

Een CPU koeler gekocht om hem zo stil mogelijk te maken.

Gekozen voor de Geforce 1050 TI omdat deze ook weinig warmte produceert en goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Gekozen voor de Corsair RM550x wegens volledig modulair zijnde en het een zeer stille voeding is. Passief kan hij veel koelen.

RAM heb ik iets gekozen wat hoog stond in de tweakers pricewatch voor 8gb

Ook een nieuwe SSD omdat ik 250 te langzaam vond en de oude na 5 jaar minder betrouwbaar is. OS op nieuwe SSD spellen en minder belangrijke dingen op oude SSD.

Kast gekozen omdat deze goede airflow kan voorzien en daarmee een stille kast is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-7100 Boxed€ 118,90€ 118,90
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 163,50€ 163,50
1Fractal Design Define S€ 69,95€ 69,95
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 28,-€ 28,-
1Scythe Mugen 5€ 43,95€ 43,95
1Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15€ 49,95€ 49,95
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Sandisk SSD Plus 120GB€ 50,83€ 50,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,03

Voor de oplettende kijker zit hier nog geen moederbord bij. Dit is ook het stuk waar ik op vast loop.
Ik wil goede automatische fancontrol voor genoeg case fans om mijn kast goed koel te houden.\
De meeste moederborden ATX hebben geen wifi en 2 case fans en 1 CPU fan.
Nu weet ik dus niet of ik met 2 case fans een dermate goede airflow kan creëren.
Als ik zoek op meer casefans kom ik gelijk bij best dure borden uit en weet ik niet of ik dat nodigheb.

Wat ook nog speelt is dat ik soms het natuurlijk altijd fijn is om de kast iets kleiner te maken. ATX heeft bij deze build wel veel ruimte over. Maar nu heb ik niet zo veel ervaring in de kleine kasten. Ik ben ook bang dat deze kasten meer geluid gaan maken vanwege minder goede luchtstroom.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, gekozen voor energie efficiente onderdelen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil in idle, mag net hoorbaar zijn bij intens gamen
- Zo elegent mogelijke oplossing qua grotte
- Wifi (liever geen usb aan achterkant)

Ga je overklokken?
Denk het niet. Is wel leuk. :9

Wat verwacht je van ons?[i]

Mijn vragen aan jullie:
- Lukt het met deze of een andere kast met 2 case fans een stille pc te creëren?
- Welk moederbord raden jullie aan?
- Ideeën over andere onderdelen / besparen mogelijk?

Alvast bedankt!

J.H

Pagina: 1