Wi-Fi verbinding met laptop valt willekeurig weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vaak als ik op mijn laptop bezig ben valt mijn internet zomaar weg. Dan moet ik opnieuw verbinden, of zelfs de laptop helemaal opnieuw opstarten voordat hij weer verbindt. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Ik woon met meerdere mensen samen in een studentenhuis, en mijn huisgenoten hebben nergens last van. Dit gebeurt alleen bij mijn laptop, want mijn mobiel en die van de anderen doet het altijd prima. Als ik mijn laptop met een andere Wi-Fi verbindt heb ik nergens last van. Mijn vraag is dus: hoe kan dit en hoe kan ik dit voorkomen?

Ik heb een Asus X552CL en onze internetprovider is Online.nl. Onze router is van Huawei (HG665D). Verder heb ik geen idee wat voor specificaties van belang zijn. Ik gebruik zo nu en dan WiFi Analyzer om te kijken welk kanaal het beste is qua storing etc., maar meestal blijf ik op kanalen 1, 6 of 11.

Heeft één van jullie misschien een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Heb je misschien nog een losse WiFi dongle (usb stick) liggen die je kunt gebruiken ipv de ingebouwde ontvanger. Bereik zal misschien wel iets minder zijn maar dan kun je even testen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit weinig te maken heeft met IH geef ik het even een schopje naar NT, maar wellicht dat het beter past in CSL, maar dat mogen de lokale mods beslissen.