Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whitedreamvw
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09-2024
Mijn vraag
Ik ben opzoek naar het streaming adres van de Elec IDC-25. Dit is een deurbel die verbonden is met WiFi.
Op dit moment weet ik dat zodra de bel gaat het systeem via de app SafeSmart beeld geeft.

Wat ik heb gevonden is het Ip adres in het interne netwerk. Zelf gebruik ik Blue Iris binnen mijn huis voor mijn andere camera's maar zou ook graag de voordeur camera continue opnemen.

Wie kan mij hiermee helpen? Wie weet hoe ik iets kan uitzoeken? Alvast bedankt.

Beste antwoord (via whitedreamvw op 12-08-2019 11:53)

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 00:58
whitedreamvw schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:49:
[...]

Wat heb je hiermee gedaan? is dat een streaming van die deurbel? Ik hoor graag meer van je
Ja, dat klopt. Als je die opent in bijvoorbeeld VLC kun je meekijken en je kunt hem bijvoorbeeld toevoegen aan beveiligingssoftware.

Dus rtsp://jouip:554/onvif1 openen als Network en dan even jouip vervangen door het IP van je deurcam.

[ Voor 17% gewijzigd door Beuker op 04-04-2017 13:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Wireshark? Of is dat een open deur? Je kan toch zien dan welk verkeer er gaande is?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedreamvw
Sircuri schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:49:
Wireshark? Of is dat een open deur? Je kan toch zien dan welk verkeer er gaande is?
Hallo Sircuri,

Helaas leuk dat Wireshark dat idee had ik ook. Maar weet helemaal niet hoe Wireshark werkt. Heb het wel geinstalleerd. Maar moet dan iets met templates enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Waar loop je exact op vast, een handleiding voor Wireshark hier schrijven is een beetje overkill als er al zoveel goede handleidingen te vinden zijn ;)
Gewoon Wireshark aanzetten, zorgen dat de interface waar je Wireshark op draait kan zien wat de deurbel verstuurt en ontvangt (mirror port in de router/switch bijvoorbeeld) en dan is het een kwestie van de lijst met IP's doorbladeren :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat probeer je uiteindelijk te bereiken, wat is dus jouw uiteindelijke doel? Wellicht kun je jezelf tijd besparen met dergelijke dingen uit te zoeken en is er al iets voor (en hoef jij dus niet het wiel opnieuw uit te vinden).

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedreamvw
CH40S schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:57:
Wat probeer je uiteindelijk te bereiken, wat is dus jouw uiteindelijke doel? Wellicht kun je jezelf tijd besparen met dergelijke dingen uit te zoeken en is er al iets voor (en hoef jij dus niet het wiel opnieuw uit te vinden).
Hallo wat ik probeer te bereiken is dat ik de stream van de deurbel continue kan laten opnemen met mijn software. Alleen kan ik nergens iets vinden of wat het stream adres is van deze deurbel. Deze gaat via via naar de app op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Wat ik op internet lijk te begrijpen is dat de bel pas gaat uitzenden wanneer er gebeld wordt. En er wordt enkel een verbinding actief opgebouwd door de deurbel naar je telefoon middels SSH (beveiliging) en P2P (transport). Het lijkt me dus niet mogelijk om dat verkeer om te leiden naar een NAS ofzo.

http://extra-be-nl.forum....c-wi-fi-deurbel-m-camera/
https://www.doorsafe.nl/s...-wifi-deurbel-met-camera/

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 901161

Ik ben ook in het bezit van zo'n deurbel en kwam bij deze post omdat ik graag de opgenomen video's wil kunnen opslaan. Nu heb ik in een ver verleden wel veel ervaring met netwerk protocollen maar niet meer met de huidige helaas.

Voor nu beperk ik me maar tot het maken van een screenshot tijdens het terugspelen van een opname.

In theorie moet het mogelijk zijn om de video constant op te nemen omdat je met de app ook kunt meekijken zonder dat er is aangebeld. Maar of de deurbel dan nog werkt als deurbel?

Bij een kort onderzoek heb ik gezien (onder voorbehoud) dat de deurbel verbinding maakt met diverse servers over de hele wereld en dat er gebruik wordt gemaakt van een P2P protocol en versleuteling. Wireshark ziet het als µTorrent. Dit was voor mij aanleiding om er nu niet mee verder te gaan omdat ik met deze protocollen geen ervaring heb en er te weinig tijd voor heb.

Mocht er iemand zijn die iets weet/heeft wat mij op het juiste spoor kan zetten zonder het wiel opnieuw uit te hoeven vinden dan hou ik mij aanbevolen. Ik heb ervaring in het programmeren met o.a. C en Java (Android).

Alvast bedankt Wim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patje29
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-04 07:13
rtsp://jouip:554/onvif1 werkt op synology nas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 00:29
\
patje29 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:26:
even wat anders dan je vraag, maar wel benieuwd naar je mening, hoe bevalt de deurbel? Ik zag op Doorsafe de 6600 (zelfde als elec idc-25, maar dan met ander naampje). Wat vind je van de camera kwaliteit? Is de app wel te doen?

[ Voor 26% gewijzigd door ri0ta op 03-04-2017 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedreamvw
patje29 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:26:
Wat heb je hiermee gedaan? is dat een streaming van die deurbel? Ik hoor graag meer van je

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Beuker
whitedreamvw schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:49:
[...]

Ja, dat klopt. Als je die opent in bijvoorbeeld VLC kun je meekijken en je kunt hem bijvoorbeeld toevoegen aan beveiligingssoftware.

Dus rtsp://jouip:554/onvif1 openen als Network en dan even jouip vervangen door het IP van je deurcam.

[ Voor 17% gewijzigd door Beuker op 04-04-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedreamvw
ri0ta schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:57:
\\
[...]

even wat anders dan je vraag, maar wel benieuwd naar je mening, hoe bevalt de deurbel? Ik zag op Doorsafe de 6600 (zelfde als elec idc-25, maar dan met ander naampje). Wat vind je van de camera kwaliteit? Is de app wel te doen?
De deurbel werkt perfect, jammer dat we geen stream hebben. Maar ik heb hem gekoppeld aan een oude bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedreamvw
Beuker schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:58:
[...]

Okay cool Beuker. Hoe kom je achter het IP adres? Hoe heb jij dit uitgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
whitedreamvw schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:03:
[...]

Kan je meestal in je router terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
whitedreamvw schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:03:
[...]

Ik heb een router waar ik in kan zien welke IP adressen zijn uitgegeven. Mijn mac van de cam begint met: 4a:c0:ce en dan kun je daar opzoeken en dan heb je een redelijk richten waar je moet zoeken.

Andere manier is als je een linux pc hebt op een nmap te starten voor jou subnet en dan zoeken welke host de port 554 heeft. Dan kom je er ook achter. De syntax van nmap is dan: nmap 192.168.1.0/24
Wel even jouw network ip invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit ook even uitgeprobeerd met VLC en dat werkt, bedankt patje29!. Even deurbel.cmd file gemaakt met de lijn:

"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" "rtsp://192.168.178.31:554/onvif1"

Zoals duidelijk mag zijn 192.168.178.31 is het ip-adres van mijn deurbel.
Het lost helaas mijn wens niet op van het opnemen bij het terugkijken.

Dat betekend denk ik ook dat het heel gemakkijk is voor derden om met de camera mee te kijken, het is niet beveiligd, niet dat er veel te zien zal zijn bij mij.

De kwaliteit van het beeld is goed.
Het grootste probleem bij deze deurbel is de trage reactie als er wordt aangebeld, soms reageert de app pas als ik al bij de deur ben (ik regeer dan op de aangesloten deurbel). De reden van aanschaf was dat ik achter het huis de deurbel niet hoor. Nu kan ik in ieder geval via de app aangeven dat ik er aankom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
Anoniem: 901161 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 11:44:
Zoals duidelijk mag zijn 192.168.178.31 is het ip-adres van mijn deurbel.
Het lost helaas mijn wens niet op van het opnemen bij het terugkijken.
Maar je kunt de stream toch opnemen met een stukje software of een kastje? Als je het ook op je mobiel wil kijken zul je even moeten kijken of er ook een app voor is. Ik neem het beeld op met een synology op bijvoorbeeld.
Dat betekend denk ik ook dat het heel gemakkijk is voor derden om met de camera mee te kijken, het is niet beveiligd, niet dat er veel te zien zal zijn bij mij.
Nou denk ik dat het wel mee valt. Alleen mensen op jouw netwerk kunnen direct naar de rtsp stream toe, want ik ga er even vanuit dat je geen port forwarding open hebt staan voor de rtsp poort naar jou cam ip. Daarnaast jouw app maakt niet rechtstreeks verbinding met de camera, maar dat loopt via een externe dienst/server. Ik zou me daar mee druk om maken, dan de lokale poort die openstaat.
De kwaliteit van het beeld is goed.
Het grootste probleem bij deze deurbel is de trage reactie als er wordt aangebeld, soms reageert de app pas als ik al bij de deur ben (ik regeer dan op de aangesloten deurbel). De reden van aanschaf was dat ik achter het huis de deurbel niet hoor. Nu kan ik in ieder geval via de app aangeven dat ik er aankom.
Ik ervaar hetzelfde. Zeker als ze aan het belletje lellen zijn dan ben je altijd te laat, maar gelukkig heb ik nog de beelden op de synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beuker schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:20:

Maar je kunt de stream toch opnemen met een stukje software of een kastje? Als je het ook op je mobiel wil kijken zul je even moeten kijken of er ook een app voor is. Ik neem het beeld op met een synology op bijvoorbeeld.
Dat klopt helemaal maar mijn insteek was niet real time opnemen maar een fragment opslaan wat is opgenomen door de deurbel zelf. Ik ga hier nog eens over nadenken.
Met VLC realtime opnemen gaat trouwens ook met de volgende opdracht:

"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" rtsp://192.168.178.31:554/onvif1 --sout=file/ps:C:\TMP\deurbel.mpg

Misschien toch maar eens weer een java programma maken om dit te automatiseren met mogelijk bewegingsherkenning nu de tijd daarvoor nog zien te vinden :)

Hoewel nu ik daar over nadenk er zal vast wel een standaard bewakings-programma zijn dit dit kan...
Welke?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 901161 op 08-04-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedreamvw
gweldig! het werkt. En zelfs gekoppeld aan een server van Strato met Blue Iris software erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Laatst online: 15:07
Excuses voor de flinke trap maar waarschijnlijk beter om het bij elkaar te houden.
Gebruik de stream al een flinke tijd naar volle tevredenheid (in combinatie met bewegings detectie en transcoding door iSpy).
Echter zou ik ook graag het bel event af willen vangen, iemand die toevallig al weet of die interface een beetje handig beschikbaar is? (Ja ik weet dat het met wat extra hardware ook wel op te lossen is).

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedreamvw
Hallo Ice,

Dat zou indd een hele mooie optie zijn. Maar wil je dat mee opvangen dan?
Pagina: 1