Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Openwrt op TP-link WA801ND

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-11 18:42
Hoi,

Een hele tijd geleden heb ik zonnepanelen gekregen. De bijbehorende inverter heb ik destijds aangesloten op mijn netwerk en het internet via een TP-link WA801ND (V2 standaard firmware). Dit werkt goed.
De inverter krijgt een IP adres van de DHCP server en kan worden benaderd door clients vanuit mijn netwerk. Dit geldt ook voor de configuratiepagina van de TP-link WA801ND, die is te bereiken via een statisch IP adres net boven de DHCP range van de router.
E.e.a. ziet er zo uit:

internet-------router (DHCP 192.168.1.100-250) // // // \\ \\ \\ TP-link WA801ND (192.168.1.251)------inverter

De TP-link WA801ND vormt als het ware een draadloze UTP kabel.

Nu ben ik bezig om ditzelfde te realiseren maar dan met OpenWRT op de TP-link WA801ND. Het installeren van OpenWRT was geen probleem. Vervolgens heb ik uitgezocht hoe ik OpenWRT moest configureren en heb verschillende tutorials uitgeprobeerd. De tutorial die me het verste heeft gebracht is deze (client bridge relayed: https://www.youtube.com/watch?v=IjXPcFJrsq8
Enige afwijking is dat ik het statische IP adres 192.168.1.251 heb gebruikt.

Vanuit de inverter gezien kan ik verbinding maken met alle clients op de router, de configuratiepagina van de TP-link WA801ND en het internet. Vanuit een client verbonden met de router kan ik verbinding maken met de inverter maar niet met de configuratiepagina van de TP-link WA801ND. 192.168.1.251 is niet bereikbaar.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb ik de juiste configuratie gekozen?

TIA,

Jack