Goedemorgen tweakers,
Bij het bouwen van 2 nieuwe systemen lopen ik en mijn collega tegen hetzelfde probleem aan. beide kasten zitten in elkaar maar zodra we ze aanzetten gaat alles aan, de vinnetjes gaan draaien maar we krijgen geen beeld. Er zitten geen interne speakers of ledjes in die een indicatie kunnen geven waar het probleem zit.
PC 1:
Intel Core i7 7700 - 3.6 GHz
ASUS H170M-PLUS -
Corsair Vengeance LPX - DDR4 (2133)
Corsair RMx Series RM550x - Voeding
Samsung 850 EVO Series - Solid state drive (250)
Fractal Design Core 2300 - Midtowermodel
PC 2:
Intel Core i5 7500 - 3.4 GHz
ASRock H170M Pro4 - Moederbord
Kingston ValueRAM - DDR4 (2133)
Cooler Master GM Series - Voeding (450)
SanDisk PLUS - Solid state drive
Cooler Master Elite 342 U3 - Minitowermodel
We hebben tot nu toe beide systemen opnieuw getest met 1 ram erin en ook geprobeerd in alle slots.
Aangesloten op VGA/DVI en HDMI, beide geen verschil.
Ook reeds geprobeerd het een en ander over te zetten van kast 1 naar kast 2 en omgekeerd.
Beide voedingen geprobeerd op beide systemen.
Mobo gereset via powerknop 1 minuut vast te houden zonder kabels.
Er zitten geen videokaarten in de kasten waarvan ik las dat daar vaak het probleem in zit.
Alle stekkertjes al los gemaakt en zorgvuldig weer terug geplugd.
In eerste instantie dacht ik dat we defecte onderdelen geleverd hadden gekregen maar aangezien we met 2 kasten hetzelfde probleem hebben, doen wij waarschijnlijk iets fout.
Heeft iemand enig idee waar het nog meer aan kan liggen?
Bvd, groeten Bart
Bij het bouwen van 2 nieuwe systemen lopen ik en mijn collega tegen hetzelfde probleem aan. beide kasten zitten in elkaar maar zodra we ze aanzetten gaat alles aan, de vinnetjes gaan draaien maar we krijgen geen beeld. Er zitten geen interne speakers of ledjes in die een indicatie kunnen geven waar het probleem zit.
PC 1:
Intel Core i7 7700 - 3.6 GHz
ASUS H170M-PLUS -
Corsair Vengeance LPX - DDR4 (2133)
Corsair RMx Series RM550x - Voeding
Samsung 850 EVO Series - Solid state drive (250)
Fractal Design Core 2300 - Midtowermodel
PC 2:
Intel Core i5 7500 - 3.4 GHz
ASRock H170M Pro4 - Moederbord
Kingston ValueRAM - DDR4 (2133)
Cooler Master GM Series - Voeding (450)
SanDisk PLUS - Solid state drive
Cooler Master Elite 342 U3 - Minitowermodel
We hebben tot nu toe beide systemen opnieuw getest met 1 ram erin en ook geprobeerd in alle slots.
Aangesloten op VGA/DVI en HDMI, beide geen verschil.
Ook reeds geprobeerd het een en ander over te zetten van kast 1 naar kast 2 en omgekeerd.
Beide voedingen geprobeerd op beide systemen.
Mobo gereset via powerknop 1 minuut vast te houden zonder kabels.
Er zitten geen videokaarten in de kasten waarvan ik las dat daar vaak het probleem in zit.
Alle stekkertjes al los gemaakt en zorgvuldig weer terug geplugd.
In eerste instantie dacht ik dat we defecte onderdelen geleverd hadden gekregen maar aangezien we met 2 kasten hetzelfde probleem hebben, doen wij waarschijnlijk iets fout.
Heeft iemand enig idee waar het nog meer aan kan liggen?
Bvd, groeten Bart