Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 18:53
Vorige maand heb ik een nieuwe PC samengesteld. Ik wilde een zo klein mogelijke computer waar ik ook op kon gamen. Het is een PC/Hackintosh dual-boot.

Ik heb dus een PC gebouwd met heel veel restricties, m.n. een kleine kast, een heleboel bestaande onderdelen die ik wilde hergebruiken en Hackintosh compatibiliteit.

Het eindresultaat is dit:
  • Fractal Design Node 605 kast die ik onder mijn bureau ga bevestigen
  • Gigabyte Z87-HD3 moederbord
  • Een Intel i5 processor op 3GHz
  • 16GB werkgeheugen
  • Twee Samsung EVO 500GB SSD's
  • Een NVIDIA GeForce GTX 970 4GB: GV-N970IXOC-4GD: mini versie, dus 1 fan!
Over de videokaart nog dit. Ik moest een 9-serie NVIDIA hebben. Ik wilde een Windforce versie kopen maar die waren niet meer beschikbaar. Vandaar de mini versie.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/e6yw51.jpg

De kast is wel kwalitatief maar de airflow is heel slecht. Ik heb enkele stille 120mm fans ingewerkt aan de zijkanten, deze dienen als intake. De achterzijde is dan de outtake.

Het grootste probleem situeert zich aan de kant van de GPU: ter hoogte van de voeding kan ik geen koeler plaatsen en er is geen mogelijkheid tot outtake aan de videokaart. De videokaart blaast de warmte in de kast. Ik heb de brackets voor het moederbord wel weggenomen, dat scheelt een beetje.

Ik erger me al jaren aan het lawaai van videokaarten. Je kan allerlei aftermarket koelers kopen, maar het is steeds de videokaart die voor een hoge storende toon zorgt. Je leest dan reviews waar ze zeggen dat een videokaart stil is; dan moet ik wel lachen. Dit is echt niet stil!

Daarom denk ik eraan om waterkoeling te steken. Het probleem is de beperkte ruimte en de non-reference design videokaart. De waterkoeling zou dan komen aan de zijde van de voeding.

Graag jullie advies over dit idee (indien er betere opties zijn, dan hoor ik het graag):
  • Corsair Hydro H55
  • NZXT Kraken G10 zwart
  • Noctua 92mm fan
Dus de Kraken is nodig omdat het een non-reference kaart is. De hoogte zal nipt zijn om de kast nog te kunnen sluiten. Kan dit in deze kast?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 18:53
Spijtig dat hier nog geen reacties op gekomen zijn.

Ik heb het risico (nog) niet genomen. Ik heb te weinig tijd om te knutselen en wil vermijden dat ik door problemen niet kan doorwerken.

Uiteindelijk heb ik een gat geboord naar een andere kamer en langere kabels gekocht. De computer staat nu in een koele berging. Stiller wordt een computer niet!