Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuis laptop 15.4inch af en toe Revit/autocad (€800/€1000)

Pagina: 1
Acties:

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11 14:22
Voor thuis ben ik opzoek naar een laptop van 15.4 inch waarop ik af en toe een bouwtekening kan maken.

Wat ga je met je laptop doen?
Hoofdzakelijk surfen en mailen, daarnaast af en toe (10 avonden per jaar) een bouw tekening maken in Revit 2016/2017 of Autocad 2017

Wat is je budget?
Tussen de €800,- en €1000,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hoofdzakelijk thuisgebruik aan de keuken tafel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Maakt mij niet zo veel uit.

Systeem eisen Revit 2017 (Value: Balanced price and performance) zie hier.
Graag een laptop met numpad, een SSD echter geen vereiste omdat ik hier nog een SSD van 256gb op de plank heb liggen, zit die er in is het meegenomen.

Wat heb ik zelf gevonden
-HP Pavilion 15-bc074nd
-Dell Inspiron 5500 €899,-

Kortom wat is slimmer een betere processor of meer geheugen, graag jullie advies/alternatieve.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjembecks op 01-03-2017 11:25 ]

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 11:40
Beide voldoen de laptops aan de juiste configuratie om Revit te draaien. Echter hier even een paar + en - punten:

-De HP heeft een IPS scherm wat de Dell niet heeft.
-HP heeft een 6e generatie I7 en Dell de 7e generatie. (6e generatie heeft minder kloksnelheid dan de 7e)
-HP heeft nvidia, Dell heeft AMD. Deze keuze is puur op wat jou gevoel zegt van AMD. Ik zelf zou liever voor de Nvidia gaan maar de AMD heeft een betere configuratie.
-HP heeft geen DVD speler, Dell heeft deze wel.( maak hier de overweging of je deze gaat gebruiken.)

Beide zouden de laptops gebruik kunnen worden waarvoor jij zou willen. Mijn ervaring met de Pavilion is helaas minder, ik vind de behuizing maar soft.

Verder ziet het er vrij gelijk uit. Ik hoop je hiermee iets meer informatie gegeven te hebben en je besluit makkelijker gemaakt te hebben.

• Kareltjel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-02-2023
De Dell heeft een dual core processor, de HP een quad core.
Die zijn voor Revit gebruik beter.
Daarnaast zou voor mij een IPS scherm de doorslag geven.

pricewatch: HP Pavilion 15-bc210nd
Vind je trouwens bovenstaande niet wat, quad core i5, en een GTX1050

Overigens als je niet zo grote gebouwen maakt, kunnen de meeste laptops Revit wel aan...

Verwijderd

Kareltjel schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:52:
De Dell heeft een dual core processor, de HP een quad core.
Die zijn voor Revit gebruik beter.
Daarnaast zou voor mij een IPS scherm de doorslag geven.

pricewatch: HP Pavilion 15-bc210nd
Vind je trouwens bovenstaande niet wat, quad core i5, en een GTX1050

Overigens als je niet zo grote gebouwen maakt, kunnen de meeste laptops Revit wel aan...
Prima suggestie in mijn opinie.

Let wel op: Niet bij Max ICT B.V. bestellen. Lees dit maar eens:

https://nl.trustpilot.com/review/www.maxict.nl

https://tweakers.net/shop...ict-b-punt-v/shopreviews/

• Sjembecks
Hoeveel slechter is de i5 t.o.v. de i7? Video kaart wordt niet heel intensief gebruikt, ik render eigenlijk nooit...

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Sjembecks schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:34:
Hoeveel slechter is de i5 t.o.v. de i7? Video kaart wordt niet heel intensief gebruikt, ik render eigenlijk nooit...
Oh, je rendert nooit? Een i7 is ideaal voor renderen.
Dan neem je i5. Daar draait mijn huidige desktop uit 2013 ook op.

Als je Revit gebruikt voor je studie dan kan je met je e-mailadres van een hogeschool/universiteit het model op een server renderen.

[ Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 08-03-2017 00:01 ]

Trein?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hoe zwaar weegt de wens voor het numpad? Gezien je vrij statistische gebruik lijkt een extern toetsenbord ook een mogelijkheid. Denk dat je sowieso een losse muis gaat gebruiken voor het maken van de bouwtekeningen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Jammer dat ze er bij die pricewatch: HP Pavilion 15-bc210nd niet bij zetten welke HDMI versie erop zit. Ik mag toch hopen 2.0, dan kan je nog eens een 4k @ 60 Hz extern scherm of 4k tv erop aansluiten. Maar het zou ook zomaar HDMI 1.4 kunnen zijn. HP is echt laks om dat niet in de specs erbij te zetten.

Deze zou ook nog wel kunnen met 8GB en 256GB SSD voor rond de 1000 euro compleet: pricewatch: Clevo N850HK1 (misschien ook wel met 16GB). O ja en Windows 10 Pro NL oem, maar die is slechts 17,95.

• Sjembecks
Numpad is vereiste, en ja werk altijd met een normale muis.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
Moest je een leuke laptop zonder numpad tegenkomen, er bestaan nog altijd numpads via usb...
Pagina: 1