[X-com] Ik kon hem niet laten liggen...

Pagina: 1
Acties:

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:14
Liep ik vandaag met mijn vriendin bij de V&D zie ik ineens voor 5 piek, X-Com: Ufo Enemy Unknown liggen.. ik dacht.. Tjakka.. dat spel heb ik toch in den treure gespeeld totdat mijn squad gewoon ijzersterk was en nogal mean ass kickte tegen elke basis die er was.

Iemand nog gave X-com verhalen?

Ik begin...

Wat dacht je van snachts om half 4 nog een laatste Alien Terror Site op ruimen voor het slapen gaan. Lopen er van die Chrysallids rond (die je soldiers in zombies kunnen veranderen), ik al die beesten afknallen en een paar soldaten kwijtraken aan die aliens.. uiteindelijk toch gewonnen.. hoor ik ineens allemaal gekraak op de overloop.. en dat om half 4.
Dus ik sluip zachtjes naar buiten, kijk ik op de gang.. Niets.. draai ik me om.. staat mij pa daar ineens! Dude.. het plafond was ineens errug dichtbij! :)

I want to live forever, so far.. so good.

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Dude.. het plafond was ineens errug dichtbij! :)
Dak ingevallen? :P

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 11:03

Zydell

* * * * *

X-com was erg cool. Ik heb hem een aantal jaren terug gekocht en was er erg blij mee, heb ut ook veel gespeeld.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

X-Com is nog steeds mijn uber-favoriete strategie spel aller tijden. Ik vind nog steeds dat een multiplayer versie echt heerlijk zou zijn.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
X-com was echt om te kwijlen zo goed. Het researchen van spullen en dan de opwinding en blijdschap als bleek dat je weer een kick-ass wapen o.i.d. had gevonden.

Die eerste stappen in een nieuw level als alles nog donker en onbekend was......

Zucht.... wat is er toch geworden van de X-com serie ?

• Acolyte57

Acolyte57

Het bedrijf achter X-Com werd opgekocht door Mattel, die alle gekochte bedrijven zo mismanagede dat alle goeie staff ontslag nam omdat ze zo ontevreden waren.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
X-COM ????!!!!!!IK zoek hem al maanden waar waar waar nog meer te koop !!!!!!! :?
X-Com 2 rulezzz. Met die duikboten !!!

dikzak

• Acolyte57

Acolyte57

X-Com 2 was wel aardig.... Maar 1 is de beste :)

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik speelde het altijd met een huisgenoot van me. Hij heeft pasgeleden X-COM Apocalypse gekocht, 3 is dat geloof ik. Maar turnbased, 1 en 2 waren toch wel het gaafst hoor...

Dat verhaal van dat dak komt me wel heel bekend voor. Ooit ook eens Tasoths gezien die er gelukkig niet waren. :)

Verwijderd

speelden het om me amiga.. (Zag er beter uit dan de pc versie :) )

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 21:03 schreef TheBrain het volgende:
Zucht.... wat is er toch geworden van de X-com serie ?
Na een ijzersterk beging met "Enemy Unkown" en het-redelelijk-het-zelfde-maar-toch-anders :) "Terror From The Deep" kwam de wazige space-shooter "Interceptor". Na deze was het tijd voor "Apocalypse" wel geinig, maar kan zeker niet tippen aan deel 1 & 2 van de serie. Nu hebben we "Enforcer", die doet de X-Com naam ook geen eer aan. En "Alliance" de Unreal-Engine-Based-Squad-Game is in limbo. De ene PR mamager zegt dat Alliance ge-cancelled is en de ander zegt dat ze er nog druk mee bezig zijn. En "Genesis"? Miskien ooit in een verre toekomst...

edit:

Toch ook maar een verhaaltje (of 2)..
Redelijk in het begin een UFO landing, meteen zo'n large scoutship (zo'n kruis). Het scoutship ligt vlak naast de transporter dus meteen de hele divisie op de deur laten mikken en tactischer wijze het schip innemen, nada geen enkele sectoid te bekennen. Allemaal het schip weer uit en de graanveldjes/boomgaarden doorzoeken, nada nog steeds niks. Hele kaar gehad op 1 grote schuur na in het noord-oostelijke punt. Iedereen tactisch gepositioneerd om de stenen muurtjes buiten. Allemaal netjes bukkend op die ene na die een time unit tr weinig had. En ja hoor er steekt zo'n klere sectoid z'n kop om de hoek, ZAP! Daar ging m'n trouwe vriend ;(
Toen 6! High Explosives op een timer van 1 gezet en 2 op de begane grond, 2 op de 1e verdieping en 2 op het dak gegooid. FF beurtje wachten (de speakers iets verder open >:)) en "BAM BAM BAM BAM BAM BAM" gevolgt door de doodskreten van een horde sectoids knalt er door de speakers >:)

Ook een leuke. Al een tijdje verder, had al van die donkerblauwe pakjes met jet-pack en laserguns, maar nog geen stun launchers...
Ook weer een ufo gesight een medium dit keer (dat vierkante ding), ok interceptor eropaf. Die schiet 1 missile en het ding gaat neer (WOOHOO economisch :)). De transporter er weer naar toe en dit keer maar eerst ff buiten scouten ipv meteen de ufo binnendringen. Helemaal niks gevonden dus. Toen de UFO gechekt op life-forms en ja hoor 2 van die klere sectoids erin. Mooi om in mijn pasgebouwde alien containments te stoppen, maar ja geen stun launchers, dan maar met de Stun Rods :7
Alleen de power source was geraakt dus geen enkele muur was eruit en in het dak zat heel mooi zo'n klein gaatje. 6 man buiten de deur, 2 boven op het dak, iedereen een stun rod in de klauw en ff beurtje skippen..
En dan gewoon met 8 man die ufo binnenstormen en die sectoids zappen met Stun Rods >:) Those were the days :)

• maxrebo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 14:46

maxrebo

Had hem ook al een tijdje geleden bij de V&D gehaald. Het draait op mijn huidige pctje alleen een beetje te snel :)

Ook leuk als je ventjes in paniek raakten. Gingen ze op alles en iedereen lopen schieten.

Moet toch maar even een proggie zoeken om mijn pc zwaar te vertragen *D

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 06:55 schreef Jack Frost het volgende:
[..]
edit:

Toch ook maar een verhaaltje (of 2)..
Redelijk in het begin een UFO landing, meteen zo'n large scoutship (zo'n kruis). Het scoutship ligt vlak naast de transporter dus meteen de hele divisie op de deur laten mikken en tactischer wijze het schip innemen, nada geen enkele sectoid te bekennen. Allemaal het schip weer uit en de graanveldjes/boomgaarden doorzoeken, nada nog steeds niks. Hele kaar gehad op 1 grote schuur na in het noord-oostelijke punt. Iedereen tactisch gepositioneerd om de stenen muurtjes buiten. Allemaal netjes bukkend op die ene na die een time unit tr weinig had. En ja hoor er steekt zo'n klere sectoid z'n kop om de hoek, ZAP! Daar ging m'n trouwe vriend ;(
Toen 6! High Explosives op een timer van 1 gezet en 2 op de begane grond, 2 op de 1e verdieping en 2 op het dak gegooid. FF beurtje wachten (de speakers iets verder open >:)) en "BAM BAM BAM BAM BAM BAM" gevolgt door de doodskreten van een horde sectoids knalt er door de speakers >:)

Ook een leuke. Al een tijdje verder, had al van die donkerblauwe pakjes met jet-pack en laserguns, maar nog geen stun launchers...
Ook weer een ufo gesight een medium dit keer (dat vierkante ding), ok interceptor eropaf. Die schiet 1 missile en het ding gaat neer (WOOHOO economisch :)). De transporter er weer naar toe en dit keer maar eerst ff buiten scouten ipv meteen de ufo binnendringen. Helemaal niks gevonden dus. Toen de UFO gechekt op life-forms en ja hoor 2 van die klere sectoids erin. Mooi om in mijn pasgebouwde alien containments te stoppen, maar ja geen stun launchers, dan maar met de Stun Rods :7
Alleen de power source was geraakt dus geen enkele muur was eruit en in het dak zat heel mooi zo'n klein gaatje. 6 man buiten de deur, 2 boven op het dak, iedereen een stun rod in de klauw en ff beurtje skippen..
En dan gewoon met 8 man die ufo binnenstormen en die sectoids zappen met Stun Rods >:) Those were the days :)
ROFL, dat zijn de verhalen !! Toch maar weer eens op zoek naar dit spel.

Verwijderd

hehe, ik speel het ook nog wel eens, maar mijn laptop is net een veetje te snel ( 500 mhz ), en dan wil het klikken niet zo lekker, maar ik ben ooit eens ruim een uur bezig geweest om een alien te vinden, dat pestventje was elke keer in paniek, en maar niet bewegen, dus kon ik 'm ook niet zien op me motionscanner. of wat ook wel leuk is, een ketting maken van aliens die je onder je controle hebt, en dan die bol oplaten blazen door zo'n gecontroleerde alien. hoefde toen met maar 2 ventjes door de bases te wandelen, en de andere 10 gebruiken voor het controleren.

edit
Typo
/edit

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:14
Heb je er geen CPU Killer voor?

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

heh. ik heb ALLE spellen van X-com uitgespeeld ! echt cool gewoon maar ik vind appocalypse toch nog het best ! Interseptor was wel geinig maar Enforcer een beetje :(
maargoed, we zien wel wat er nog komen gaat :)

verhaaltje:
best wel lullig maar in die stad zat dus een organisatie die de aliens aanbad: "the Cult of Serius"
dus ik lekker hun aanvallen >:)
hehe ze hadden 3 gebouwen, toen heb ik ze eerst alle 3 beroofd, toen nog een keer alle 3 en toen NOG een keer en toen die gebouwen de grond in geblast met mijn Hawks 8-) .... hehehe buncha alien lovers ! DIE !!

• Acolyte57

Acolyte57

Apocalypse was nogal jammer. Teveel ingaan op het hele RTS gevoel dat toen de hype was in plaats van X-com zijn.

Verhaaltje:
Midden in een campaign Enemy Unknown val ik een neergeschoten UFO aan... Cargo ship, sectoids... Ik zet m'n mannetjes neer in een ik-heb-teveel-TV-gekeken formatie om de turn daarna met zoveel mogelijk mannetjes de deur in te rennen en de boel neer te knallen.

Iedereen staat zo fijn klaar... Lopen er in de alien turn 2 sectoids de deur uit, zo recht m'n formatie in.... en niemand heeft meer genoeg TU's voor snap shots ofzo! Aaaaaaaaaaaaaaaargh! Die zijn dood, denk ik dan.

Dus de sectoids knallen samen een stuk of 10x op 1 vakje afstand zich rot aan mijn mannetjes, en raken ze geen van allen :)

Pagina: 1