USB stick boot in ene laptop wel, andere niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 15:19
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb een Acronis Bootable USB, waarmee ik graag een image wil restoren op een laptop. Dit heb ik al vaker gedaan, maar nu stuit ik tegen een vreemd probleem.

Het gaat om een ASUS N752V. Als ik de Acronis USB stick erin doe, en ik start op naar het boot menu en geef aan dat hij "UEFI: Kingston DataTraveler blablabla" moet booten, dan gaat het scherm even op zwart, en daarna komt het boot menu gewoon terug. Als ik dan nog een keer voor de UEFI Kingston DataTraveler ..... kies, dan boot hij gewoon naar Windows! Als ik 'gewoon' voor de Kingston USB stick kies (dus niet UEFI) dan krijg ik de melding 'insert proper boot device and press any key' of iets in die strekking.

Maar nu komt het gekke, we hebben hier op het bedrijf vrijwel alleen maar van deze type laptops. Op een andere identieke laptop, lukt het wel!

Ik heb de opties in de BIOS van beide laptops vergeleken en alles staat hetzelfde. Ik heb voor de zekerheid de BIOS van de 'probleemlaptop' ge-update naar de laatste versie. Ook heb ik andere USB poorten geprobeerd, maar niks mag baten.

Is de laptop dan gewoon in zekere zin stuk, of zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Heb je al eens Legacy boot geprobeerd? Lijkt erop dat je BIOS niet ingesteld staat om UEFI boot te doen.

Misschien BIOS reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
erwin26 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:30:
Heb je al eens Legacy boot geprobeerd? Lijkt erop dat je BIOS niet ingesteld staat om UEFI boot te doen.

Misschien BIOS reset?
Zoals gezegd staat letterlijk elke optie in de BIOS van de probleemlaptop exact gelijk aan de laptop die het wel doet. Nadat de BIOS is ge-update is deze vanzelf naar BIOS Defaults gegaan, en daarna werkte het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Wat je kan proberen is Legacy boot aanzetten in je bios en dan booten. Anders weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Zojuist geprobeerd maar dat werkt helaas ook niet