Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Eergisteren heb ik het volgende aangeschaft:

pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING
pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed

Bij asus wordt aangegeven dat dit een werkende combinatie is:

https://www.asus.com/us/M...-PRO-GAMING/HelpDesk_CPU/

Gisteravond ben ik druk bezig geweest om de hele PC in elkaar te zetten. (nieuwe mem, nieuwe voeding, disken overzetten). Uiteindelijk bij opstarten: er gebeurd helemaal niets.

Na veel in en uit halen van onderdelen het probleem opgezocht, blijkt dat er een BIOS update nodig voordat de CPU werkt. Er zit geen flashback button op het moederbord en ik heb geen andere CPU die op dit moederbord past om de BIOS te updaten. Heeft iemand hier nog ideeen voor of ervaringen? De onderdelen komen bij Azerty vandaan, ik heb hun ook een e-mail gestuurd.

Of is er toevallig iemand in omstreek Alkmaar die een CPU heeft die te leen is zodat ik deze kan update? :)

Martijn

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-03-2017 11:07)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-08 08:43
zoals je zelf aangeeft heb je een CPU van de oude generatie nodig om de BIOS te flashen. Hiervoor had ik altijd een G1820 celeron liggen. (inmiddels heb ik daar een kleine server van gemaakt op een mini-itx :P )

[ Voor 21% gewijzigd door hoi3344 op 01-03-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Wat ik niet begrijp waarom heb je niet een motherboard met een Z270 chip genomen.zijn kwa prijs niet veel duurder.En je heb dit probleem niet omdat de i7 7700k uit doos meteen werkt.

[ Voor 1% gewijzigd door syberjunky op 01-03-2017 20:02 . Reden: Typ fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat van te voren wist had ik dat gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
Een Z270 bestellen en direct oude moederbord terugsturen (onder wet koop of afstand - zonder reden).

Succes :)
Pagina: 1