Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp bij Powerline + Switch met Eventuele Router !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweaker'ers,

Ik ben onlangs verhuisd en beschik nu over een nieuwe woning die ik deel met mijn huisgenoot,
Deze huisgenoot heeft nu op het moment een Experiabox v8, hij heeft hier een aantal apparaten op aangesloten (SmartTV) (Laptop) (Telefoon) (Ps3) en dagelijks wel iemand die langs komt, en een buurman van 74 jaar die gebruik maakt van zijn wifi.

Nu ben ik van plan om en Powerline adapter aan te sluiten ( van de Experiabox <HuisKamer> naar de Slaapkamer) hier zit ongeveer 150m tussen en zie mij zelf nog niet een lan-kabel trekken, en Powerline extenders met ingebouwde wifi zie ik niet zitten, en daarom heb ik er voor gekozen om een Switch (TP-Link TL-SG105E-Gigabit Easy Smart Switch met 5 aansluitingen) te koppelen aan mijn Extender. dat komt er dan als volg uit te zien. --->

Experiabox v8 ----> Extender (IN) ----> Extender (OUT) ----> Switch -----> (Xiaomi Mi Router 3)

Ik heb hier niet veel ervaring mee maar ben van plan om dit aan te schaffen. gaat dit ook werken als ik er bvb een router op de switch aansluit ? De router die ik hier thuis nog heb liggen is een Xiaomi Mi Router 3 en beschikt maar over 1 lan poort en vandaar de switch. en heeft dit ook nadelen voor bijvoorbeeld de internet snelheid ? of voor de Experiabox die bvb overuren draait of traag word ?

Switch : pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit Easy Smart Switch met 5 aansluitingen

Router: pricewatch: Xiaomi Mi Router 3

Powerline: https://www.wehkamp.nl/Wi...ISi1dHhtNICFceadwodnLoFSw

Zien jullie hier uberhaup een voordeel voor in ? want voor mij is het dan makkelijk om mijn Ps3+PC+laptop+TV aan te sluiten op lan, en de keuze te hebben om mijn laptop of samsung s6 op wifi (5ghz) aan te sluiten zonder dat het netwerk van de Experiabox v8 traag wordt. (wat het nu wel is met 5-8 gebruikers)

Alvast bedankt voor de hulp, ik waardeer dit zeer ! _/-\o_

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Weet niet wat voor huis het is maar eh...150 meter van de huiskamer naar de slaapkamer ? Dat is een best groot huis....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad, 150m klinkt niet als normale huissituatie, eerder antikraak in oud fabrieks/kantoorpand. Beschrijf dus even gedetailleerd waar je woont, wat voor infra er wel al ligt en wat allemaal fysiek tussen de twee "kamers" in ligt.

Om alvast wat weg te strepen:
- stroomkabels zijn nooit gemaakt voor signaaloverdracht. Een paar meter, misschien een tiental of twee gaat nog goed, maar 150m? Ik geef je uitermate weinig kans.
- bedraad Ethernet over koper kan 100m spannen. Paar meter meer met goede kabels is haalbaar, 150m is af te raden. Dus al zou je het met UTP/STP willen doen, dan moet je halverwege een switch kunnen plaatsen om twee keer 75m te doen.

Dan hou je over:
- WiFi point-to-point verbinding. Daarvoor *moet* je line-of-sight hebben, dus je gaat niet door muren. Als je een grote overdekte hal hebt oid kun je daardoor werken. Anders kun je bijv buitenom over het dak 150m makkelijk met richtantennes overbruggen.
- bedraad kun je glas gebruiken. 1000BASE-SX is goedkoop en kan met simpele multimode fiber (OM1) al makkelijk 150m overbruggen.

Oslik blyat! Oslik!