Satellieten aan het plafond

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:23

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag allen,

Ik ontvang binnenkort een Denon 3300 receiver en wil hier graag natuurlijk zo veel mogelijk uit halen. Gezien een degelijke speakerset (lees: zuilen) nog eventjes op zich laten wachten (duur jaar), wil ik toch graag al Dolby Atmos realiseren. Mijn vader heeft nog een set zeer fijne Sony satellieten liggen. Nu wil ik twee van deze satellieten aan het plafond monteren. Ze zijn voorzien van een mooi stukje schroefdraad (beetje het zelfde als dat je een statief onder een camera schroeft). Ik zit er aan te denken om een gat te boren in het plafond, en dan een plug of keilbout (too much?!) erin draaien dan de satelliet eraan schroeven. Kabelgootje over het plafond, et voilá, Atmos is geboren.

Maar... we zitten met bovenburen. Nu denk ik niet dat satellieten voor veel trilling oid zorgen, maar moet ik nog denken aan iets van demping? Iets dat er voor zorgt dat de trillingen van de speaker niet in 't plafond komen? Het is een appartementencomplex uit 2006 met buren rondom ons.

Wanneer ik Google lees ik allen artikelen over bass, en niet zozeer hoge tonen (satellieten).

Professioneel Heftruck Syndroom

Beste antwoord (via NeFoRcE op 02-03-2017 14:02)

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-10 08:45
Als eerste een keilbout is way, way way (you get the picture) too much. Een simpel plugje voldoet, maar om je speaker daaraan te hangen heb je wel een houdertje nodig waar je de box in kunt hangen. Heb je die niet dan zou ik 2 stokschroeven kopen van de juiste maat.

Voor geluid met de bovenburen hoef je je niet echt druk te maken (zeker bij een appartement uit 2006 met waarschijnlijk betonnen tussenvloeren). Ik heb zelf wel een stukje schuurspons afgescheurd en die tussen muur en speaker geplaatst, anders hoorde ik nog weleens de speaker tegen de houder aan trillen.

Moet goedkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bisti op 02-03-2017 13:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-10 08:45
Als eerste een keilbout is way, way way (you get the picture) too much. Een simpel plugje voldoet, maar om je speaker daaraan te hangen heb je wel een houdertje nodig waar je de box in kunt hangen. Heb je die niet dan zou ik 2 stokschroeven kopen van de juiste maat.

Voor geluid met de bovenburen hoef je je niet echt druk te maken (zeker bij een appartement uit 2006 met waarschijnlijk betonnen tussenvloeren). Ik heb zelf wel een stukje schuurspons afgescheurd en die tussen muur en speaker geplaatst, anders hoorde ik nog weleens de speaker tegen de houder aan trillen.

Moet goedkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bisti op 02-03-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:23

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Bisti schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:32:

Moet goedkomen.
Het eerste antwoord, en naar mijn inziens kan dit al niet beter. Stokschroeven, niet aan gedacht. Maar waarschijnljk wel de beste oplossing ja. Helemaal goed! Nadeel is dan wel dat ik de stokschroef echt éxact goed in't plafond moet schroeven. Dit zou strak naar beneden kunnen, of onder een hoek, richting de luisterpositie. Met die wall-mounts van die speakers kun je wel wat richten natuurlijk... Ik zal het eens even bekijken. Thanks iig! *O*

Professioneel Heftruck Syndroom