Toon posts:

Programmeren op de Ipad Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel graag zou ik op de Ipad Pro, de naam geeft het al aan (op een pro-machine zou je toch ook moeten kunnen programmeren), programmaas schrijven voor de Ipad (Pro). Wat zijn dan de mogelijkheden, zonder dat via een Mac via xcode/swift te doen, maar dus van het intikken van programma-regels tot het compileren naar een uitvoerbaar programma op de Ipad.
Ik kom dus niet verder dan xcode/swift, maar dat wil ik dus niet. Heb niet de beschikking over een Mac :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je echt goede native software wil maken en publiceren heb je Xcode en een Mac nodig. Verder is iOS geen self-hosting platform, je kan er geen native software mee bouwen. Je kan alleen op een non-iOS systeem software voor iOS maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de Pro wil toch zeggen dat je er op een professionele manier professionele "dingen" op zou moeten kunnen doen?
Nu ben ik dus "verplicht" om ook nog een mac aan te schaffen mocht ik software willen maken voor op de ipad PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 16:11
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 01:45:
Nu ben ik dus "verplicht" om ook nog een mac aan te schaffen mocht ik software willen maken voor op de ipad PRO
Ja, de iPad Pro draait ook iOS. Een goedkope oplossing is macOS gebruiken op een PC (hackintosh) of in een virtuele omgeving, zodat je Xcode toch kunt gebruiken.

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
gravit0n_ schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 01:56:
[...]

Ja, de iPad Pro draait ook iOS. Een goedkope oplossing is macOS gebruiken op een PC (hackintosh) of in een virtuele omgeving, zodat je Xcode toch kunt gebruiken.
Ik heb zelf een Dell Venue Pro 8" tablet, 100 euro en die draait gewoon Visual Studio.

In Visual Studio kan je ook programmeren / compileren voor OSX (of Mac OS - zoals het tegenwoordig heet), desnoods via remote access naar een Mac-device in het netwerk.

Dat ding werkt met W10 (gratis, want 8") en Visual Studio 2015 (gratis).

Het zal geen oplossing zijn, maar als je persé op een tablet wil programmeren, is het wel een goede set-up (en het draait ook gewoon Linux / Android X-86 en Hackintosh).

- edit - Het is al een oudere tablet, rond 2013, maar werkt erg snel en stabiel - zeker met Visual Studio en Photoshop.

https://aurir.wordpress.c...pro-tablets-microsd-card/

[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 01-03-2017 02:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 21:47
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 01:45:
Maar de Pro wil toch zeggen dat je er op een professionele manier professionele "dingen" op zou moeten kunnen doen?
De "pro" in Ipad pro slaat op de prijs. Hij is alleen bedoeld voor ondernemers die btw af kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 14:47
Er zijn online IDE's die te benaderen zijn via de iPad Pro. Cloud9 is er een die ik meerdere keren terug heb zien komen https://c9.io/.

Er zijn verschillende mensen die hier over geblogd hebben en het is ook zeker mogelijk. Maar het is nog altijd niet zo makkelijk als op een Macbook, waar je alle software lokaal kunt draaien.

Er zijn overigens ook verschillende apps die een Clojure/Clojurescript REPL beschikbaar maken op de iPad pro. Dit is leuk om dingen te proberen, maar volgens mij niet echt te gebruiken om ook daadwerkelijk iets te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obbut
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 08:40
Hoewel het niet geschikt is om volwaardige apps mee te schrijven, zou je eens naar de Swift Playgrounds app van Apple kunnen kijken. Als ik me niet vergis is dat een volwaardig Swift-environment.

Afhankelijk van wat je bedoelt met "programmaatjes schrijven" zou dat aan je wens kunnen voldoen. Hoewel Apple het heel erg neerzet als een app om mee te leren, kan je ook gewoon een lege playground maken om zelf from scratch iets te schrijven. Daarbij heb je toegang tot de hele iOS SDK.
Pagina: 1