inaccessible bootdevice

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Vandaag bij het opstarten kreeg ik een BSOD en zag ik een aantal artifacts. De artifacts zijn al langer en om uit te sluiten dat het aan software ligt, heb ik eerst de drivers geüpdatete. Toen dit niet hielp, heb ik vanavond geprobeerd windows opnieuw te installeren. Helaas krijg ik nu telkens een 'inaccessible bootdevice' error, nadat de installatie klaar is en de computer normaal gesproken windows zou opstarten.

Ik ben nu ondertussen een beetje radeloos, want ik heb al 2x een ISO gebrand op USB en zowel de harde schijf als SSD gebruikt voor windows, maar niks lijkt te werken. Voor de duidelijkheid, deze nieuwe installatie heeft nooit gewerkt. Ik heb al geprobeerd om windows naar problemen te laten zoeken, maar die vindt niks. Ook youtube biedt geen oplossing, misschien heeft iemand nog tips?

Specs zijn:

CLEVO N550RC-GTX-950m
8GB RAM
i7 6700hq
GTX-950M
500GB Seagate schijf
275GB curcial mx 300

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 01-03-2017 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke Windows versie?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Misschien dat je hardware stuk is. Probeer eens een Linux Live USB/CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Inaccessible boot device betekent dat je opstartschijf niet kan worden gelezen. Tijd om de SMART waarden van je schijven te bekijken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:49
Ik neem aan dat je Win10 met UEFI hebt gezien je processor. Weet je zeker dat de Firmware op UEFI staat en de schijf waarop je installeert (nog steeds) op GPT is geïnitialiseerd? Of anders op BIOS/Legacy met MBR.

Omdat je zowel op de SSD als op de HDD hebt geprobeerd, sluit ik een hardware defect van de schijf uit.

[ Voor 21% gewijzigd door TanteBeth op 01-03-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
@redfoxert het gaat hier om windows 10. Was ik even vergeten te vermelden.

@johnkeates ik ga proberen of ik wel Linux kan installeren.

@nelizmastr Lijkt me stug, omdat ik alles in Oktober nieuw heb aangeschaft.

@Tante beth Hoe kan ik dat controleren?

Oja, heb nog geprobeerd om windows 10 op een andere laptop te zetten, maar daar heb ik precies hetzelfde probleem. Dus ben nu een ander ISO aan het branden dat ik nog had.

[ Voor 25% gewijzigd door hoi1234 op 01-03-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Waarom maak je geen bootable USB stick met de Media Creation Tool? 100x makkelijker en sneller. Ik heb om heel eerlijk te zijn nog geen enkele keer een inaccessible boot device gehad na de installatie van Windows 10. Zelfs zonder toevoegen van drivers werkt het vrijwel out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29
nelizmastr schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:52:
Inaccessible boot device betekent dat je opstartschijf niet kan worden gelezen. Tijd om de SMART waarden van je schijven te bekijken.
Dat zou vreemd zijn aangezien windows wel kan wegschrijven op de schijf, anders zou het installeren ook niet lukken.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
ChojinZ schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:56:
[...]

Dat zou vreemd zijn aangezien windows wel kan wegschrijven op de schijf, anders zou het installeren ook niet lukken.
Schrijven is wat anders dan lezen ;) Kan prima zijn dat er een paar brakke sectors (of andere problemen) in de disk zitten waardoor Windows denkt iets weg te schrijven, de SMART waardes zouden hier al een flink stuk kunnen vertellen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik had nog een oude ISO en heb die op USB gebrand en blijkbaar werkt dat wel. Dus probleem opgelost, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
hoi1234 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 00:33:
Ik had nog een oude ISO en heb die op USB gebrand en blijkbaar werkt dat wel. Dus probleem opgelost, lijkt mij.
Waar had je al die andere ISO files vandaan dan? Klinkt eerlijk gezegd als pirated zooi die je van usenet hebt geplukt ofzo. Microsoft heeft ondertussen al prima overal tools en downloads beschikbaar waarmee je volkomen legaal een goeie Windows versie mee kunt installeren. De Media Creation Tool download gewoon vanaf een veilige source de bron bestanden voor op je USB stick. Installeren vanaf een DVD is zo 2014 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
redfoxert schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:16:
[...]

Waar had je al die andere ISO files vandaan dan? Klinkt eerlijk gezegd als pirated zooi die je van usenet hebt geplukt ofzo. Microsoft heeft ondertussen al prima overal tools en downloads beschikbaar waarmee je volkomen legaal een goeie Windows versie mee kunt installeren. De Media Creation Tool download gewoon vanaf een veilige source de bron bestanden voor op je USB stick. Installeren vanaf een DVD is zo 2014 :)
Ik heb inderdaad de media creation tool van microsoft gebruikt en normaal gesproken werkt het inderdaad perfect! Alleen deze keer kreeg ik dus telkens een BSOD. Ik weet niet meer hoe ik aan die andere ISO kom die wel werkt, maar waarschijnlijk ook via de media creation tool en anders van surfspot of microsoft imagine. Maar piraten doe ik niet, omdat dat alleen maar ellende geeft en ik mijn licenties gratis van school krijg.
Pagina: 1