[nieuwe HW] Een paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19
1 Antec SX1030BEC Zwart (Enermax EG365P-VE (350 watt) + 4 Enermax 80mm case fans + netsnoer)
1 AMD Athlon Thunderbird 1,2GHz (133Mhz FSB)
1 Noisecontrol Silverado
1 OCZ/tweakmonster copper shim
1 Arctic Silver II koelpasta
1 MSI K7T Turbo RAID
1 256MB PC133 SDRAM (CAS2, Dane-Elec)
1 ATI Radeon ViVo 64MB DDR (retail)
1 Creative Labs SBLive! Player 5.1
1 Creative DeskTop Theatre 5.1 DTT2200
2 IBM 30GB (DTLA-307030, 7200rpm, 2MB)
1 IBM 20GB (DTLA-305020, 5400rpm, 512KB)
1 Pioneer DVD 105SZ
1 1,44MB Diskette Station
1 LG 915FT+ 19" Flatron
1 Logitech Deluxe Access Keyboard
1 Logitech Pilot mouse

Verdere uitleg:
-De IBM 20GB hdd gebruik in dat systeem voor back-up (documenten, etc). Omdat ik me niet echt prettig bij voel om mijn documenten op een raid 0 setje op te slaan...
-De Logitech Pilot Mouse heb ik gekozen omdat ik op mijn huide pc al de MouseMan Optical van logitech heb en dus de muizen onderling ruil
-De Enermax fans zullen er minimaal 2 aangesloten in de kast op 5 volt. De andere 2 worden gereserveerd voor eventueele oververhitting bij gaming of bij extreem weer (zoals verleden week).
-Na de aanschaf van deze pc zal de binnenzeide worden bekleed met schuimrubber voor geluidsisolatie (oude pc zal dit ook bij gebeuren want ik wordt langzamerhand gek van dat resonerend ding).

Dit systeem heb ik met veel leeswerk en afwegingen samengesteld, maar zelfs na het lezen van reviews/previews de afgelopen 7 maanden ben ik van een onderdeel nog niet helemaal zeker waar ik voor moet kiezen.
Dit is de LG 915FT+ 19" Flatron. Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze monitor, de Iiyama VM Pro 451 en de Sony Multiscan CPD-G420 (hoewel deze laatste zo'n f500,- over mijn budget gaat).
Ik weet niet welke monitor nu het beste is, vooral zit ik te twijfelen omdat met de Iiyama veel problemen zijn geweest (nu nog steeds?). En ook omdat er gebruik wordt gemaakt bij de laatste 2 beeldschermen van Trinitron en de daarbij behorende 2 horizontale lijntjes. Ik heb echt geen idee hoe storend deze lijnen zijn (misschien wilt hiervan iemand met zijn digitale camera een high-res foto van maken?).
Ook zit ik met het 'klein' probleempje dat ik in Midden Limburg (Maasbracht/Roermond en omstreken) woon en dus niet zoveel keus is op het gebied van winkels voor mij. Dus de monitor die ik kies zal waarschijnlijk besteld moeten worden.

Ook zit ik nog met 2 onderdelen van mijn pc 'in de knoop': De Arctic Silver II koelpasta en de Copper Shim. Deze 2 omdat ze niet al te duur zijn wil ik bij dezelfde winkel bestellen. Alleen zit je dan met verschillende kwaliteiten van de Copper Shim, weet iemand waar ik ze beide kan bestellen en waar de Copper shim van een dergelijk kwaliteit is dat er geen dikte verschillen in zitten (dat de ene shim niet van de andere verschilt en ook op de goede manier aansluit met mijn koeler).

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die lijntjes waar je het over hebt zijn vrijwel niet te zien bij normaal gebruik. Als je scherm enkel een en dezelfde kleur heeft (lichte kleur) bijv. wit dan zie je idd twee hele dunne lijntjes lopen. Maar het kost mij moeite om ze te zien op mijn IIyama 22".

Wat betreft de winkels ===> internet.

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
De lijntjes waar jij het over hebt zijn eigenlijk niet te zien en al helemaal niet op een foto van een digitalecamera. Ik heb zelf overigens een LG 795FT+. Deze bevalt mij opzich goed, alleen heeft hij in de hoeken een hele kleine raster afwijking. Zelf heb ik deze monitor ook via het internet besteld (via Eynstein.nl) . Daar ben ik verder heel tevreden over.

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 16:19

dijkmane

biertje ?

die lijntjes....( damper wires ) ik heb een trinitron beeldbuis in een Dell monitor en mij storen ze. een Windows explorer achtergrond is toch wit en als je weet dat ze er zitten dan vallen ze op en storen ze.
zeker als je redelijk dicht bij je monitor zit zie je ze echt. Ook in de trinitron televisies vind ik ze echt storend. probeer eens te kijken ergens in een winkel of bij kennis/vriend/. neem anders een Philips monitor, die heeft ze niet.

specs : wil je niet weten