HDD in opticaldrive met HDD caddy werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PetrosSystems
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-09-2022
Hallo allemaal.
Ik heb sinds korte tijd een SSD gekocht voor in mijn laptop. Ik wil de oude HDD die in de laptop zat gebruiken via een HDD caddy. Nu komt echter het probleem.
Deze HDD wordt niet herkend via de HDD-caddy in de opticaldrive. Deze wordt ook niet in de bios (uefi) zichtbaar. Een oudere HDD werkt hier wel in. Nu kwam ik er achter dat de oudere HDD een SATA-300 (sata II) is en de HDD die in mijn laptop zat een sata-600 (SATA III) is.
Nu heb ik gelezen dat SATA III HDD's gewoon in een SATA II poort horen te werken.

Dus hierbij de vraag of iemand misschien tips heeft hoe ik dit werkend zou kunnen krijgen. Ik verwacht namelijk dat dit probleem ook voor gaat doen als ik een nieuwe HDD koop (wat ik liever niet doe omdat ik gewoon een goede HDD heb liggen)
(hoop dat ik beetje duidelijk ben zo :P)

Hierbij wat gegevens:
Mijn laptop: lenovo ideapad 500-15isk 80NT00LMMH
Mijn orginele HDD: Seagate ST500LM000
De oude HDD (die wel werkt): Seagate ST9500325AS
De hdd caddy: Ideapad 500 CADDY

De HDD caddy met de orginele HDD werkt uitstekend in een oude laptop (waar de oude HDD ook inzat). Dus aan de HDD zou het niet mogen liggen lijkt mij dan.
(de oude laptop is trouwens een asus k52DR-EX285V)

Alvast bedankt voor de antwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door PetrosSystems op 28-02-2017 23:45 ]

Alle reacties

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Denk dat je in je uefi iets moet gaan instellen, misschien een beveiliging, en dat je de hd vrij moet geven tav beveiliging in de uefi.

Google ook op je caddy of er meer hd's zijn die weigeren, misschien conflict met bepaalde hd's.

• PetrosSystems
In de UEFI kan ik niks instellen. En aangezien mijn HDD in een andere laptop in de caddy wel werkt zou dit het probleem niet mogen zijn.

Mijn HDD wordt ook niet gezien in de uefi...

• PetrosSystems
Heb besloten het voor nu maar even zo te houden zoals het nu is. Misschien koop ik later nog wel een SATA-II hdd.

In elk geval bedankt voor het mee denken