Ik heb (uiteraard perongeluk) een kleine kras op m'n moederbord gemaakt. De eerste laag is een beetje weg en er is al wel iets zilverkleurigs onder te zien. M'n pc start wel normaal op en alles lijkt verder te werken naar behoren. Is het verstandig om het moederbord nog te gebruiken, mbt de andere onderdelen die nog wel helemaal gaaf zijn? Is er een risico dat andere onderdelen als bijvoorbeeld de videokaart kapot gaat? Of kan ik alles gebruiken, totdat het moederbord het uiteindelijk begeeft?
Ligt er helemaal aan waar dat krasje zit, maar als je er niks aan merkt, dan zou ik me niet druk maken.
The devil is in the details.
Plaats even een foto'tje.
Jouw 'krasje' beslaat waarschijnlijk nog geen 0.01% van het gehele oppervlak.
Zonder beeldmateriaal dus onmogelijk te zeggen of je eventueel een cruciaal component hebt beschadigd.
Jouw 'krasje' beslaat waarschijnlijk nog geen 0.01% van het gehele oppervlak.
Zonder beeldmateriaal dus onmogelijk te zeggen of je eventueel een cruciaal component hebt beschadigd.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Je zou hem weer opnieuw kunnen lakken maar persoonlijk zou ik het zo laten.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
grote kans dat je alleen de coating kapot gemaakt hebt... en als die nu prima werkt.. is de kans imo vrij klein dattie op korte termijn als nog kapot gaat
404 Signature not found
Heb hem even hier geupload. Er is vrijwel niks koperkleurigs te zien. Grotendeels dus de bovenste laag die beschadigd is. https://www.mupload.nl/img/crfpi2tjztk7l.jpeg
Ter verduidelijking;Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:55:
Heb hem even hier geupload. Er is vrijwel niks koperkleurigs te zien. Grotendeels dus de bovenste laag die beschadigd is. https://www.mupload.nl/img/crfpi2tjztk7l.jpeg
We kijken hier naar de achterkant van het mobo ter hoogte van de CPU?
Verwacht dat het geen (rampzalige) gevolgen zal hebben.
Uiteraard zijn we wel benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Als het gewoon normaal werkt lekker zo laten. De kans dat andere onderdelen door kapot gaan is zo goed als 0.
Even dit topic kapen... ik heb een soortgelijk dingetje;

Krasje zit rechts van het PCI-E x16 slot (klemmetje zat muurvast, vandaar de schade
Gelukkig ben ik niet de enige).
De PC werkt nog, al heb ik 'm maar een minuut of 10 aangehad.
Voor de zekerheid toch een ander moederbord scoren of hierbij laten (evt. drupje lijm erop?).
Dank
Krasje zit rechts van het PCI-E x16 slot (klemmetje zat muurvast, vandaar de schade
De PC werkt nog, al heb ik 'm maar een minuut of 10 aangehad.
Voor de zekerheid toch een ander moederbord scoren of hierbij laten (evt. drupje lijm erop?).
Dank
[ Voor 39% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2017 10:39 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Pagina: 1