Digitaal afspelen van audio cd's

Pagina: 1
Acties:

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik beschik sindskort over een soundblasterlive bracket waar een digitale uitgang opzit zodat ik mp3's en wavjes ook digitaal via die uitgang kan afspelen. Als ik echter audio cd's afspeel gaan die automatisch via de analoge uitgang, en moet ik dus op mijn versterker omschakelen. Met nero kun je audio cd's wel afspelen via de 'save track' optie, en ze klinken dan glasjehelder moet ik zeggen. MAar de afspeellayout vna Nero vind ik niet zo geweldig. Heeft iemand een ander proggie waarmee ik de audio cd's door de digitale uitgang kan laten afspelen? Een winamp plugin is nog wenselijker, want dan heb ik 1 prog voor alles: mp3 en audio cd

[ Voor 10% gewijzigd door Bonkdoos op 17-02-2008 14:49 ]

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Dat kan in windows2000 en ME standaard. Gewoon vinkje zetten. En volgens mij, als je ff bij tucows of download.com kijkt, zijn daar ook wel freeware proggies voor.

Deze jagen de data dus door de ide/scsi kabel en sturen dat dus uit via de dac van je soundkaart. Als je het digitaal naar buiten wilt hebben, kan je òf de uitgang achterop je cdrom spealer pakken (die meestal erg zuigen0 of de dig. uit op je geluidskaart.

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21
in winamp kan je toch ook via een plug-in de cd-audio digitaal laten spelen ?

Heb je de look 'n feel van winamp...

iOS N3rd

• Bonkdoos
natuurlijk! nu weet ik eindelik waar dat malle vinkje bij geavanceerd voor is! het werkt, bedankt! maar is het nu zeker dat het signaal van de cd door de ide kabel gaat (en niet via de analoge uitgang naar de computer, waar het analoge signaal wordt omgezet in een digitaal signaal) want anders treed er kwaliteitsverlies op en dat wil ik niet! Ik vraag dit omdat het cdromlampje tijdens het afspelen net zo knippert als bij analoog afspelen, terwijl het in het digitale geval eigenlijk net zo moet knipperen als bij een data-cd
ik hoop dat je mijn gedachtengang kunt volgen :)

• Bonkdoos
Op dinsdag 03 juli 2001 19:28 schreef davar het volgende:
in winamp kan je toch ook via een plug-in de cd-audio digitaal laten spelen ?

Heb je de look 'n feel van winamp...
weet je zeker dat er zo'n plugin voor winamp bestaat en zoja waar?

• Bonkdoos
Op dinsdag 03 juli 2001 19:31 schreef Bonkdoos het volgende:
natuurlijk! nu weet ik eindelik waar dat malle vinkje bij geavanceerd voor is! het werkt, bedankt! maar is het nu zeker dat het signaal van de cd door de ide kabel gaat (en niet via de analoge uitgang naar de computer, waar het analoge signaal wordt omgezet in een digitaal signaal) want anders treed er kwaliteitsverlies op en dat wil ik niet! Ik vraag dit omdat het cdromlampje tijdens het afspelen net zo knippert als bij analoog afspelen, terwijl het in het digitale geval eigenlijk net zo moet knipperen als bij een data-cd
ik hoop dat je mijn gedachtengang kunt volgen :)
ik heb het even uitgezocht, en dat vinkje 'digital output only' zet het analoge signaal uit de analoge uitgang van de cdromspeler om naar een digitaal signaal, er treed dus kwaliteitsverlies op. Nero doet het direct via de ide-uitgang, want daar kan ik cd's in mijn cd brander afspelen zonder dat er een audiokabeltje naar de soundcard loopt dussss kan iemand me nog verder helpen?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Welk os draai je?
in win2k gaat het alsvolgt:
open my computer. klik rechts op een cdromspeler. kies properties. Kies hardware. kies eneble digital out for this device.

Volgens mij gaat het in ME via device manager (in w2k kan het ook via device manager)

/edit
het vinkje waar jij aan hebt gezeten is van je soundblaster: Daarmee zet je de digital out van je SB aan. Heeft verder niks met je cdrom te maken
/edit

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
makkelijk te testen overigens gewoon analoge kabel druit.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Bonkdoos
Op dinsdag 03 juli 2001 19:43 schreef Lampje het volgende:
Welk os draai je?
in win2k gaat het alsvolgt:
open my computer. klik rechts op een cdromspeler. kies properties. Kies hardware. kies eneble digital out for this device.

Volgens mij gaat het in ME via device manager (in w2k kan het ook via device manager)

/edit
het vinkje waar jij aan hebt gezeten is van je soundblaster: Daarmee zet je de digital out van je SB aan. Heeft verder niks met je cdrom te maken
/edit
oja natuurlijk, ik heb even gekeken bij apparaatbeheer en ik zie inderdaad zo'n vinkje staan waarmee je digitaal ipv analoog aan kunt zetten. Helaas is dit vinkje niet te bedienen, want het staat er een beetje in het grijs, wat aangeeft dat de speler het niet ondersteunt !!! dat kan niet, ik heb een dvd speler van geen jaar oud, hij moet het ondersteunen !! hoe kan dit?

• Bonkdoos
In navolging op [topic=205705/1/25]

Ik haal hem even omhoog, omdat ik nog steeds met hetzelfde probleem heb...

Ik heb dus Windows Millenium en ik wil graag weten hoe ik dat vinkje zet zodat ik mijn Toshiba DVD-ROM SD-M1402 speler kan activeren voor het digitaal afspelen van Audio-cd's....anyone?

Pagina: 1