Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:30:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad dat ik de gelijkenissen ga maken binnen de neuropsychologie wat betreft netwerken, details.
Ik hoor steeds vaker over SAP, ik zal het inlezen. Javascript en c# dus. IK neem aan dat python ook een goede is? Daar ben ik net mee begonnen wat betreft online dingen erover bekijken.
Daar draait het uiteindelijk om, het leuk vinden. Dat is hetgeen wat mij beweegt.
Ik zou zelfs zeggen gezien je achtergrond in psychologie, dat met je statistiek kennis je veel met AI en big Data kan doen.
Big Data is naar mijn mening hetgeen waar de komende jaren steeds meer vraag naar zal zijn. Dit wordt veel gedaan met Python.
Persoonlijk denk ik ook dat dit stukje IT, een minder lang traject nodig heeft, daar je meer alleen met de data bezig bent en niet je hoef te bezig te houden met een full stack(hardware, netwerk,server, grafische interface etc etc)
Sterker nog, iedereen die een carrière in de IT wil starten, denk ik dat big data een mooie start is. Niet omdat het makkelijk is, in tegendeel, maar het is een gebied dat niet vereist dat je een lang historie in de IT hebt.
maar zoals al gezegd, in 10 maanden heb een hele kleine basis. Ik ben altijd van mening dat als je een cursus of opleiding nodig hebt om kennis in de IT op te doen, je wellicht je keuze moet heroverwegen. Dit omdat een carrière in de IT impliceert dat je een onderzoeksdrang hebt. Als je zelf al niet dmv internet jezelf wat heb kunnen uitzoeken dan wel aanleren, dan moet je wel realiseren dat dit nodig is wil je je carrière in stand houden.