Vraag

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo,

Zojuist kwam ik thuis met een mooi setje nieuwe apparatuur om flits-fotografie eigen te gaan maken en begon met het in elkaar zetten van de volgende onderdelen:

- Falcon Eyes lampstatief
- Falcon Eyes Tilting Bracket
- Yongnuo flitser

En als laatste daaraan een paraplu van Westcott

Tot mijn verbazing kreeg ik de paraplu er alleen niet verder in dan 1 cm 8)7 Misschien dat de aandraai-schroef te ver erin zat dus ik die er verder uit draaien (heb hem er zelfs helemaal uit gehad), maar de paraplu wil niet verder in de bracket (op filmpjes zie ik ook dat hij vaak doorsteekt). De paraplu-stok begint namelijk rond en word daarna zeskantig, waardoor hij niet door wil schuiven. Ik heb geprobeerd de aandraaischroef op die éne cm strak aan te draaien maar het geheel is dan veels te instabiel dus daar ga ik niet aan beginnen...

Nu zie ik zowel bij de paraplu als de bracket geen specificaties over wat de maximale diameter mag zijn of wat de diameter is van de paraplu. Ik was ook in de veronderstelling dat alles universeel zou zijn, maar blijkbaar niet.

Morgen ga ik contact opnemen met de winkel, maar hoor graag of dit uniek is of dat ik naar een bepaald getal moet kijken in de bracket-types (ik snap ook geen hout van bracket CLD-9 of HS-20M bijvoorbeeld, maar de winkel gaf aan dat dit allemaal compatibel was).

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips! :X

Alle reacties

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 23:55
Je set is een goede basis om uit te breiden. Ik heb eenzelfde paraplu maar gebruik niet deze brackets. Ook heb ik niet eerder een paraplu niet in een bracket kunnen krijgen.

Meer toekomstbestendig is deze bracket, bijvoorbeeld: https://www.aliexpress.co...eb-4d3c-a290-d8c2f48ba43a

Je kunt er in een later stadium ook softboxen of grids op mounten, let wel dat het een Bowens mount is. Dat kan weer handig zijn in een eventuele upgrade naar studioflitsers.
Terug naar je paraplu issue, ik kan de opening even opmeten, bij mijn weten is deze ruim voldoende voor iedere paraplu. Dat dacht de verkoper in de winkel ook ;)

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

• Thrilled
Peutpeut schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 04:14:
Je set is een goede basis om uit te breiden. Ik heb eenzelfde paraplu maar gebruik niet deze brackets. Ook heb ik niet eerder een paraplu niet in een bracket kunnen krijgen.

Meer toekomstbestendig is deze bracket, bijvoorbeeld: https://www.aliexpress.co...eb-4d3c-a290-d8c2f48ba43a

Je kunt er in een later stadium ook softboxen of grids op mounten, let wel dat het een Bowens mount is. Dat kan weer handig zijn in een eventuele upgrade naar studioflitsers.
Terug naar je paraplu issue, ik kan de opening even opmeten, bij mijn weten is deze ruim voldoende voor iedere paraplu. Dat dacht de verkoper in de winkel ook ;)
Bedankt voor je reactie :)

Ik zal de paraplu wel meenemen naar de winkel en daar ter plekke een geschikte bracket uit gaan zoeken, aan de helpdesk/servicedesk heb je ook geen moer..
Hartelijk dank voor uw email.

Vervelend te vernemen dat het niet lijkt te passen. Via onderstaande link vindt u het geadviseerde model vanuit westcott:
https://www.fjwestcott.co...shoe-mount-swivel-bracket

Enkel lijkt deze hetzelfde te zijn als de uitvoering van Falcon eyes.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.
8)7 en nu?

Maar goed; is het niet zo dat ik de eerste keer even moet forceren? Ik denk dat ik de hoekjes eraf braam als ik door duw namelijk, maar wellicht dat dat hoort? :X :?

• Thrilled
Ben vanmiddag dus langs geweest en inderdaad; er schijnen twee merken te zijn waarbij de shafts van de paraplu's afwijken van de standaard maat, en Westcott is daar dus eentje van..

Heb er geloof ik een half uur gestaan tijdens de zoektocht van de verkoper naar een geschikte bracket maar ben uiteindelijk naar huis gegaan met een geschikte bracket!! Fijn dat het allemaal weer past :)

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 23:55
Goed om te horen! Eerste foto's al gemaakt?

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu