Hallo,
Zojuist kwam ik thuis met een mooi setje nieuwe apparatuur om flits-fotografie eigen te gaan maken en begon met het in elkaar zetten van de volgende onderdelen:
- Falcon Eyes lampstatief
- Falcon Eyes Tilting Bracket
- Yongnuo flitser
En als laatste daaraan een paraplu van Westcott
Tot mijn verbazing kreeg ik de paraplu er alleen niet verder in dan 1 cm
Misschien dat de aandraai-schroef te ver erin zat dus ik die er verder uit draaien (heb hem er zelfs helemaal uit gehad), maar de paraplu wil niet verder in de bracket (op filmpjes zie ik ook dat hij vaak doorsteekt). De paraplu-stok begint namelijk rond en word daarna zeskantig, waardoor hij niet door wil schuiven. Ik heb geprobeerd de aandraaischroef op die éne cm strak aan te draaien maar het geheel is dan veels te instabiel dus daar ga ik niet aan beginnen...
Nu zie ik zowel bij de paraplu als de bracket geen specificaties over wat de maximale diameter mag zijn of wat de diameter is van de paraplu. Ik was ook in de veronderstelling dat alles universeel zou zijn, maar blijkbaar niet.
Morgen ga ik contact opnemen met de winkel, maar hoor graag of dit uniek is of dat ik naar een bepaald getal moet kijken in de bracket-types (ik snap ook geen hout van bracket CLD-9 of HS-20M bijvoorbeeld, maar de winkel gaf aan dat dit allemaal compatibel was).
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!
Zojuist kwam ik thuis met een mooi setje nieuwe apparatuur om flits-fotografie eigen te gaan maken en begon met het in elkaar zetten van de volgende onderdelen:
- Falcon Eyes lampstatief
- Falcon Eyes Tilting Bracket
- Yongnuo flitser
En als laatste daaraan een paraplu van Westcott
Tot mijn verbazing kreeg ik de paraplu er alleen niet verder in dan 1 cm
Nu zie ik zowel bij de paraplu als de bracket geen specificaties over wat de maximale diameter mag zijn of wat de diameter is van de paraplu. Ik was ook in de veronderstelling dat alles universeel zou zijn, maar blijkbaar niet.
Morgen ga ik contact opnemen met de winkel, maar hoor graag of dit uniek is of dat ik naar een bepaald getal moet kijken in de bracket-types (ik snap ook geen hout van bracket CLD-9 of HS-20M bijvoorbeeld, maar de winkel gaf aan dat dit allemaal compatibel was).
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!