Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzor
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-01-2022
hallo,

Ik heb en klein vraagje. Dadelijk in mei 2017 hoop ik mijn examen (middelbare school) te halen. nou heb ik afgelopen september de PS4 slim gekocht. maar ik heb een Sony 23inch HD ready (720P) TV. nou heeft mijn vader mij beloofd dat ik een nieuwe tv mag uitzoeken als ik slaag ;) . maar welke moet ik kiezen? heb een bedrag tot 750 euro! niet veel natuurlijk maar is er leuks te koop? is HDR nu al de moeite voor mijn PS4 ervaring? alvast bedankt

Gr rob

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:00
Heeft de pricewatch je al geholpen?
categorie: Televisies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzor
beste neefdave,

ja heb ik al eens op gekeken. maar welke dan het beste is voor een PS4. in onze woonkamer hebben we een Phillips 49PUS6501 maar deze word soms wazig bij snelle beelden, zoals FIFA 17. heeft dit te maken met het aantal hertz en hoe weet ik welke tv de beste kleuren heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic betreft aankoopadvies dus krijgt een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies. Daar kun je ontelbare soortgelijke topics vinden van mensen die een tv zoeken om op te gamen. Eigen inzet wordt verwacht en gewaardeerd op het forum. Neem eens een aantal van dergelijke topics door en je zult al snel een aantal potentiële kanshebbers vinden die je in dit topic zou kunnen bespreken.
Dit doen we niet op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:56
dzor schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:15:
beste neefdave,

ja heb ik al eens op gekeken. maar welke dan het beste is voor een PS4. in onze woonkamer hebben we een Phillips 49PUS6501 maar deze word soms wazig bij snelle beelden, zoals FIFA 17. heeft dit te maken met het aantal hertz en hoe weet ik welke tv de beste kleuren heeft?

gr rob
Je moet de game-stand activeren op de tv. Scheelt aanzienlijk in de vertraging.

Verder kun je voor €750 echt wel een mooie tv kopen. Welke maat wil je?
Zelf vorige maand tijdens de BTW dagen de Samsung 50KU6000 gekocht voor €520. Erg mooie tv met 4K en HDR. Door het VA paneel goede zwartwaarden en contrast voor een LCD/LED tv.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzor
beste LuPo

het liefst heb ik een 43 inch. dus 50 is net wat te groot voor op mijn bureau. is er ook nog een stap hoger (7000 serie geen idee of die bestaat) en dan een maatje kleiner voor een prijs rond de 750 Euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
dzor schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:15:
hallo,

Ik heb en klein vraagje. Dadelijk in mei 2017 hoop ik mijn examen (middelbare school) te halen. nou heb ik afgelopen september de PS4 slim gekocht. maar ik heb een Sony 23inch HD ready (720P) TV. nou heeft mijn vader mij beloofd dat ik een nieuwe tv mag uitzoeken als ik slaag ;) . maar welke moet ik kiezen? heb een bedrag tot 750 euro! niet veel natuurlijk maar is er leuks te koop? is HDR nu al de moeite voor mijn PS4 ervaring? alvast bedankt

Gr rob
Wat is het geworden? Hoe bevalt het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:47

Superkiwi

Hoi doei

rsca777 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 15:20:
[...]
Wat is het geworden? Hoe bevalt het?
Ik zou de topicstart nog eens doorlezen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-09-2024
ik zal ook eens kijken tussen de monitors, veel verschil is er niet, enkel de reactie tijd, is dus te zien welke game's je speelt. gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzor
hallo,

Inmiddels heb ik even rond gekeken. En ben ik tot de volgende twee modellen gekomen de
Samsung 43KU6400 en 43KU6510. Eigenlijk vind ik stiekem de 43KU6510 het mooist met curved screen. Maar als je naar andere dingen kijkt (scherm, kleuren, HDR en helderheid) weet ik eigenlijk niet welke het beste is. Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!!!!!!

rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:47

Superkiwi

Hoi doei

Ben je al eens naar bv een BCC of Mediamarkt gegaan om beide tv's te bekijken?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzor
ja bij de mediamarkt 43KU6400 hebben ze daar als demo model, maar de 43KU6510 niet. bij de BCC hebben ze dan wel de 43KU6510 maar de andere weer niet. (Dus een beetje moeilijk vergelijken) En voor mijn gevoel houden de verkopers veel achter. Want bij de ene TV staat wel helderheid en bij dan andere niet. Phillips is hier open in. Maar bij Samsung helemaal niet.

[ Voor 30% gewijzigd door dzor op 16-03-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:45

deepvreezo

Redacteur
Volgens mij zitten er tussen de KU6400 en KU6510 geen grote verschillen in beeldkwaliteit, en is het vooral de curve waarmee de KU6510 zich onderscheidt. Zolang je hdr buiten beschouwing laat, zijn beide geen slechte tv's, zoals de Tweakers-review van de KU6400 uitwijst, met bijvoorbeeld een zeer lage inputlag in de gamemodus - voor gaming komt dat goed uit. Ondersteuning voor hdr is een ander verhaal; onder de Samsung 7000-serie (de KS7000, ja hij bestaat) krijg je gewoon niet echt fatsoenlijke hdr op een Samsung-tv. De tv ondersteunt het formaat en meer niet, geen extra hoge helderheid, geen breed kleurbereik, waardoor hdr-beelden er op de KU6400/6510 in de praktijk niet anders uitzien dan gewone. De KS7000 kan wel een hogere helderheid en breed kleurbereik tonen, al is hij niet kleiner dan 49" verkrijgbaar en met 999 euro in de Pricewatch ook een stuk boven budget. Is hdr belangrijk voor je, dan zou ik even doorsparen (en een grotere tv dan 43" overwegen), maar gaat het vooral om de extra scherpte van 4K en goede beeldkwaliteit bij 'normale' sdr-beelden, dan is de KU6400/6510 voor wat hij kost geen slechte aanschaf. Tegen de tijd dat je hem daadwerkelijk gaat aanschaffen zullen ook de 2017-modellen beschikbaar zijn, dus afhankelijk van de prijs/prestaties van die tv's kan een van die nieuwe modellen ook een optie zijn. Of misschien is er dan een mooie aanbieding op een van de oudere tv's, bespaart weer wat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzor
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik wist inderdaad al dat de KS7000 serie eigenlijk alleen goede HDR heeft. Maar ik heb zelf twee problemen. 49inch past niet op mijn bureau en de prijs is wel pittig voor z'n tv. Denk je dat het verstandiger is om te wachten tot de 2017 modellen er zijn? Zal er een grote verbetering zijn in de nieuwe modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo

deepvreezo

Redacteur
Dat is moeilijk te zeggen zonder dat er al meer bekend is over de nieuwe modellen. Wat jij vooral wil is een lagere prijs en een kleinere televisie. Gedurende het jaar dalen tv's gestaag in prijs, dus je kunt erop rekenen dat de nieuwe modellen in mei, aan het begin van hun levensduur, duurder zullen zijn dan de modellen van vorig jaar. Specifiek voor Samsung, ook van een kleiner model dan 49" is in de 7000-serie van 2017 (MU7000) weer geen sprake, en op grote verbeteringen qua beeldkwaliteit zou ik daar ook niet rekenen. Net als dit jaar is de 6000-serie in 2017 wel kleiner leverbaar. Naar verluidt zijn er daarin modellen die in tegenstelling tot de 6000-serie van 2016 een breed kleurbereik kunnen weergeven voor hdr-beelden (of dat even verzadigde kleuren oplevert als bij de KS7000 nu al het geval is, daarvoor is een echte test nodig) maar wat betreft helderheid zou ik niet dezelfde prestaties verwachten als de KS7000, dus hetzelfde of iets beter dan de 6000-serie van dit jaar - opnieuw, een praktijktest is nodig om dat te kunnen vaststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzor
oke, Ik denk dat ik tegen die tijd dan nog wel even bij de mediamarkt of BCC ga kijken of er een grote verbetering is. Natuurlijk is het wel fijn als hij een beetje HDR kan afspelen. veder snap ik natuurlijk ook wel dat het niet zo goed zal zijn als de top lijn van Samsung.

(hoe moet ik dit forum als geholpen zetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzor
volgens mij heeft Samsung zijn 2017 line up vrijgegeven? op de mediamarkt site! 10bit HDR is dat voldoende? wat zit in de KS7000? gaat deze waarschijnlijk nu ook zakken? in Mei 1000 Euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Deze is er natuurlijk ook nog pricewatch: Samsung UE43KS7500 Zilver, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo

deepvreezo

Redacteur
Hé, dat is een goede tip. De KS7500 is de curved-versie van de KS7000, die qua beeld en features alles biedt wat de KS7000 ook heeft. Interessant dat die ook een maatje kleiner verkrijgbaar is. Ook de prijs valt mee, ik had gedacht dat de KS7500 duurder zou zijn, kennelijk dus niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzor
ja zag dat de KS7500 in België 899,- is via pricewatch. weet je ook of alle sites die op jullie site staan ook veilig zijn? want ze hebben ook 2 winkels (Gent). want 899,- een tv kopen is wel risico? zelf woon ik in eindhoven. dus misschien krijg ik mijn pa zo gek dat hij er even met mij heen rijd? maar verzenden is wel een stuk makkelijker en goedkoper! zal nog wel iets zakken als we in mei/juni zitten? Neem aan dat dit volgens jullie een goede TV is? duurste 43inch TV die ze hebben.
of weten jullie nog min-punten?

[ Voor 36% gewijzigd door dzor op 23-03-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
dzor schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:55:
ja zag dat de KS7500 in België 899,- is via pricewatch. weet je ook of alle sites die op jullie site staan ook veilig zijn? want ze hebben ook 2 winkels (Gent). want 899,- een tv kopen is wel risico? zelf woon ik in eindhoven. dus misschien krijg ik mijn pa zo gek dat hij er even met mij heen rijd? maar verzenden is wel een stuk makkelijker en goedkoper! zal nog wel iets zakken als we in mei/juni zitten? Neem aan dat dit volgens jullie een goede TV is? duurste 43inch TV die ze hebben.
of weten jullie nog min-punten?
Is maar 50 Hz paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dat is idd het enige. In tegenstelling tot de grotere maten hebben ze om een of andere reden een 50/60Hz paneel in de 43" gepropt (http://bilder.hifi-forum....0160719-154823_694130.jpg) maar voor console gaming maakt dat verder niet uit (gewoon alleen 'LED Motion' aanzetten als het nodig is vanwege teveel motion blur)

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 24-03-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzor
Die site's die volgens pricewatch worden vermeld. Waar je de TV kan kopen. Zijn deze allemaal veilig? Want 300 Euro verschil vind ik best veel (tussen mediamarkt en een de goedkoopste? Zal wel aan mij liggen dat ik dat een klein beetje verdacht vind ;).
Pagina: 1