Grafische upgrade advies verzocht

Pagina: 1
Acties:

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:43
Ik heb een PC welke een paar jaar geleden wel door kon voor een game PC, maar toen ik recent Watch Dogs 2 opende, knipperde alles groen door grafisch vermogen tekort.

Ik zoek een nieuwe grafische kaart (en is een CPU nodig?)
Ik ben momenteel in het bezit van 2 Nvidia GTX 550 in SLI modus. Laatst is er al een nieuwe SSD in gegaan welke echt wonderen verrichtte. Ik twijfel een beetje of mn CPU ook voldoende is, al trek ik dat liever door naar een volgende ronde.

Wat is je budget?
Ongeveer €250, hangt niet op een tientje. Ik hoef geen powerhouse, maar wil wel lekker een spelletje kunnen spelen (op de TV voornamelijk)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu Nvidia en eigenlijk gehad. Ik was daar naar aan het zoeken, de 1050's en de 1060's, maar toen kwam de AMD RX480 voorbij welke, als ik deze tweakers vergelijking mag geloven, mogelijk een betere optie is. Ik ben alleen net niet meer bekend genoeg in deze wereld. Ergens las ik dat ik ook mag verwachten dat Nvidia zn prijzen zal aanpassen om bij te blijven? Is het de moiete dan waard om het nog even uit te zitten?
- Al die ledjes en fratsen zijn machtig mooi en volledig onnodig.
- Stroomverbruik is niet een issue, maar liever rendabel uiteraard
- Geen SLI meer. Dat was m toch niet, te vaak net knudde.
- Stil zou prettig zijn, heb al een silent case, ongetwijfeld is alles sowieso stiller dan die 2 bladblazers nu.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hm, door een verkeerd getimede enter eindigde deze post er al voordat ik een lijstje kon maken, in edit modus kan dit uberhaupt niet?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500 Tray€ 0,-€ 0,-
1MSI P67A-GD65€ 0,-€ 0,-
2MSI GeForce GTX 550 Ti€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 165,-€ 165,-

- WD Tera schijf voor storage en installatie games
- 2x 4GB geheugen, 1333hz
- Cooler Master Extreme Power plus

Waar ben ik zelf op uitgekomen?
De Nvidia 1050 of 1060, of de AMD RX480. Alleen blijken die ook wel allemaal in een paar varianten te komen....

[ Voor 52% gewijzigd door Martijn.C.V op 19-04-2017 19:54 ]

Complimentje?

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-02 16:06
Aangezien je videokaarten nogal oud zijn, is het misschien ook aangeraden om je voeding te vervangen. Welke heb je?
Zou zelf voor de rx 470 gaan, (de 480 is eigenlijk buiten budget als voeding ook moet)
Cpu kan wel lichtelijk gaan bottlenecken, maar verwacht dat ie nog wel mee kan.

Edit: Als het goed is kun je topicstart aanpassen om lijst toe te voegen

[ Voor 11% gewijzigd door shadvet op 28-02-2017 20:30 ]

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• Martijn.C.V
Ik heb een edit gemaakt. Ik heb de voeding niet echt gebruikt afgelopen half 6 (pc moest ff een SSD), en daarvoor was het voornamelijk een netflix machine. Powersafe modus altijd netjes, na een uur geen gebruik ging ie schijven en kast uit etc.

Complimentje?

Verwijderd

Als de voeding 2x GTX 550 aan kan zal een enkele RX 480 zeker geen probleem zijn.

Wellicht dat een biosupdate nodig is voor het moederbord.

• Martijn.C.V
Er is een 2013 versie beschikbaar voor mn BIOS, dit staat ook in de planning om te doen. Is zo'n ding wat je vlot over heft hoofd zien steeds haha. Ben deze maand weer actief met t bijhouden van alles :)

Actions speak louder than words: BIOS voorzien van update :)

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn.C.V op 28-02-2017 21:32 ]

Complimentje?

• elbowlessgoat
  • Laatst online: 28-12-2025
een paar toevoegingen op wat je zelf al hebt gemeld:

de prijsaanpassing ivm het uitkomen van de Vega serie van AMD is mogelijk, maar nog niet set in stone. Tot nu toe weten we alleen dat de Vega in de eerste helft van 2017 uit komt. Dus afhankelijk van hoe lang je bereid bent te wachten kun je hier wel of niet op wachten.

Daarnaast refereer je naar een verouderde vergelijking van videokaarten. Alhoewel ik zo snel geen linkje voor je hebt, heeft de laatste grote driver update ervoor gezorgd dat de kaart een stuk beter presteert en op veel spellen lakken de 1060 6GB voorbij gaat.

• Martijn.C.V
Is er iemand die een concreet antwoord kan geven? Ik wil een dezer dagen gaan bestellen. Ik ben ook eens de vraag&aanbod gaan kijken, scheelt toch weer een beetje.

Maar waar ik graag ook nog een antwoord op wil, hoe noodzakelijk is het om mn CPU te wisselen? Ik denk dat ik graag voor m'n huidig moederbord een betere ga nemen, Intel is ondertussen toch 5 generaties verder, een upgrade hier is mogelijk ook wel verstandig.

Complimentje?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:17
Ik zou de voeding vervangen, bv door zoiets: https://tweakers.net/pric...are/486667;349125;496295/
Je huidige is van hooguit matige kwaliteit en inmiddels al 5+ jaar oud.

En als videokaart hangt het een beetje af van welke games je speelt, maar ik zou persoonlijk wel voor een 6-8GB kaart gaan in de vorm van een Nvidia 1060 of AMD 480/580.
Neem er bij voorkeur 1 met twee of drie fans, die zijn wat stiller dan het reference model.
categorie: Videokaarten
(eventueel reviews opzoeken of er geen rare missers zijn bij het specifieke model)

[ Voor 21% gewijzigd door mitsumark op 19-04-2017 21:03 ]

• elbowlessgoat
  • Laatst online: 28-12-2025
Concrete antwoorden:

Qua videokaart in de range waar jij over praat zou ik idd de RX 470 of 480 nemen. Ik heb zelf een MSI RX 480 GAMING X 8GB en die is, naar mijn idee, lekker stil. Speelt erg goed ook.

Wat voor videokaart je nodig hebt, hangt echter ook heel erg af van welke spellen je wil spelen en op wat voor resolutie. Al zal daar je CPU eerder gaan bottlenecken dan een nieuwe GPU.

Is het noodzakelijk om je CPU te wisselen? Dit hangt van twee dingen af: kan je CPU de spellen bijhouden die je wil spelen? Geen idee, want ik weet niet welke spellen je speelt. En ten tweede hangt het ervan af of je een moederbord met dezelfde socket gaat nemen als wat je nu hebt (1155). Zo ja, dan kun je technisch gezien dezelfde CPU meenemen. Zo nee, en je gaat voor een nieuwer moederbord, heb je sowieso een nieuwe processor nodig. Als het moederbord nieuwer is, en al helemaal als het van de laatste twee generaties is, heb je ook nog eens nieuw RAM nodig, aangezien die op DDR4 lopen en geen DDR3 ondersteunen.
Ik liep zelf 2 maanden geleden tegen hetzelfde probleem aan. Paar onderdelen gingen niet meer mee voor gamen (GPU en CPU), hield in dat ik bijna mijn hele pc kon vervangen omdat ik nooit tussentijds kleinere upgrades had gedaan.

Als ik jou was zou ik nu die GPU aanschaffen, kijken of je iets kunt draaien, en vervolgens nog even doorsparen om een budget gaming PC in elkaar te zetten en dan later weer te kunnen upgrade. Kijk bijvoorbeeld even naar de best buy guides. Een Pentium G4560 (als ik goed herinner) is een budget processor met zo'n 50-60 euro, en kan in ieder geval games draaien met z'n 2 cores en 4 threads. Niet de beste processor, maar een begin. Dan kun je later eventueel nog upgraden naar een i5 of i7 processor om beter te kunnen gamen.

• Martijn.C.V
Ik heb nu contact opgenomen met iemand voor een 980ti, volgende ronde wordt dan MoBo+CPU+geheugen, dat is hoe meer ik rondkijk wel nodig.

En dan ook ergens een nieuwe voeding, want ik merk dat deze een 70% rendement heb :') dat kan wel beter ja.

Ik vond ook wel een goede CPU, de i5 6500 is wel een redelijke bang for buck, lees ik op diverse fora. Ik ben benieuwd, ik zal weer reageren als we verder gaan aan de volgende ronde!

Bedankt zover.

Complimentje?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:17
Het rendement is het laatste waar je je zorgen om hoeft te maken, het is meer de kwaliteit van de gebruikte onderdelen die tekort schiet.

Een pentium G4560 is voor de helft van de games slechter dan een i5 2500, gewoon dit setje gebruiken tot je CPU kracht tekort komt en/of weer 400 euro hebt voor een upgrade (200 processor, 100 moederbord, 100 geheugen).

• Martijn.C.V
Ja, ik heb gisteren verder gekeken naar de prijzen etc, en mobo+cpu+geheugen moeten duidelijk wel weer allemaal tegelijk, dus dat stellen we voor nu even uit. Upgraden is leuk, maar mn portemonee waardeert het beter als ik het in stappen doe haha.

Complimentje?

Pagina: 1