Display port kabel te lang?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-01 19:15
Hallo Tweakers,

Ik heb een mooi Dell scherm vanuit de V&A gekocht, maar deze vertoond spikkels wanneer hij op de DisplayPort aansluiting zit. Daarbij moet ik vertellen dat de kabel 10 meter lang is, ik las dat dit problemen kan geven. Geen idee meer waar ik het topic vond. Verder gebruik ik een goedkope kabel.

De andere aansluitingen vertonen geen problemen en het gebeurd met 2 verschillende videokaarten, namelijk de AMD 7790 en de NVIDIA GTX960.

Ligt het dus simpelweg aan de te lange kabel of is het gewoon een kapotte DP ingang?
Het is overigens geen probleem om hem ergens te laten testen, maar wie weer rekenen ze daar weer kosten bij :|

Een prettige avond!

Met vriendelijke groeten,

Aquila :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mosin op 28-02-2017 19:31 ]

Beste antwoord (via Mosin op 28-02-2017 21:13)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Dat gaat inderdaad niet werken. DP heeft een vrij hooge bandbreedte en frequentie, dus met een brakke kabel op een lange afstand gaat dat nooit echt lekker werken. DP specificeert zelf een maximum van 3 meter.

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:58
Zit er alleen DP op dat scherm ? Je hebt ook actieve extenders, al zou 10 meter met een goede kwaliteit kabel normaal gesproken moeten werken.

Acties:
  • Beste antwoord

• johnkeates
Dat gaat inderdaad niet werken. DP heeft een vrij hooge bandbreedte en frequentie, dus met een brakke kabel op een lange afstand gaat dat nooit echt lekker werken. DP specificeert zelf een maximum van 3 meter.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-01 19:15
DukeBox schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:33:
Zit er alleen DP op dat scherm ? Je hebt ook actieve extenders, al zou 10 meter met een goede kwaliteit kabel normaal gesproken moeten werken.
Nee, ik heb er ook DVI en VGA naast zitten.
johnkeates schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:35:
Dat is dus wat ik toen las, kan dat dus de oorzaak zijn? Het zijn gewoon spikkels die door het scherm gaan.
In eerste instantie dacht ik dat mijn VRAM brak was.

• johnkeates
Mosin schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:37:
[...]

Nee, ik heb er ook DVI en VGA naast zitten.

[...]

Dat is dus wat ik toen las, kan dat dus de oorzaak zijn? Het zijn gewoon spikkels die door het scherm gaan.
In eerste instantie dacht ik dat mijn VRAM brak was.
Ja, dat is vrij zeker de oorzaak.