Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 12:35
Hi Tweakers,

Momenteel gebruik ik voor de opslag van klantgegevens, documenten en andere bestanden de harde schijf van mijn MBP.
Nu dit onderhand een beetje vol begint te raken ben ik op zoek naar de juiste externe HDD/SSD voor de opslag van alle bestanden welke klanten mij opsturen in de komende jaren.

Nu heb ik al een aantal schijven gevonden, zoals de Lacie Rugged 2TB, Lacie Porsche Design en G-Technology schijven.
Echter wil ik jullie nu om jullie ervaring/mening vragen welke HDD/SSD ik het beste hiervoor kan aanschaffen?

Opsomming wat ik wil/doe/waarvoor ik het wil gebruiken;
- Minimaal 2TB (met oog op de toekomst is dit voor nu ruim voldoende)
- Snelle schijf voor overzetten / backuppen van bestanden/MPB
- Compatible met MacOS is een pré
- 2,5" inch schijf aangezien deze vervoerd moet kunnen worden
- .. aanvullingen vanuit jullie?

Alvast bedankt! _/-\o_
Xander

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Voor documenten lange tijd opslaan heb je toch geen SSD nodig?
Als je een SSD wil zou ik voor de Samsung T3 gaan. Normale hdd? Gewoon een simpel western digital schijfje van 2 of meer terabyte is toch prima?
En duur zijn die niet, dus koop er dan 2 zodat je een backup kan maken van de schijf.

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 28-02-2017 19:13 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18
Heb je ook al secudaire back up mogelijkheden? Of wordt die schijf dan tevens je back up schijf?
Als je het zakelijk gebruikt kun je overwegen om een nas aan te schaffen of deel ergens opslag te huren in de cloud. Bij internet toegang altijd toegankelijk.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je wat rondklikt met je wensen in de Pricewatch vindt je genoeg schijven die aan je eisen voldoen, met ook ervaringen van andere Tweakers. Compatibiliteit is doorgaans geen probleem, zolang ze de juiste aansluiting hebben (USB, Thunderbolt).

Waarom twijfel je tussen de schijven doe je noemt, en misschien nog wel belangrijker; wat is je budget?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
koentjuh1987 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:13:
Heb je ook al secudaire back up mogelijkheden? Of wordt die schijf dan tevens je back up schijf?
Als je het zakelijk gebruikt kun je overwegen om een nas aan te schaffen of deel ergens opslag te huren in de cloud. Bij internet toegang altijd toegankelijk.
Ik heb nog geen secundaire backup mogelijkheden. Ik wilde er inderdaad dan ook 2 kopen. Een NAS vind ik net iets teveel functionaliteit welke ik 9 van de 10x nooit ga gebruiken. Tevens vind ik een NAS nog erg veel geld. Als je bijvoorbeeld kijkt naar een Synology.
Daedalus schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:44:
Als je wat rondklikt met je wensen in de Pricewatch vindt je genoeg schijven die aan je eisen voldoen, met ook ervaringen van andere Tweakers. Compatibiliteit is doorgaans geen probleem, zolang ze de juiste aansluiting hebben (USB, Thunderbolt).

Waarom twijfel je tussen de schijven doe je noemt, en misschien nog wel belangrijker; wat is je budget?
Ik zit me een beetje te oriënteren op wat schijven en dan speciaal voor MacOS. Thunderbolt of USB3, 5400RPM of 7200RPM.
Budget is er niet echt, maar ik wil voor een ext. HDD schijf wat als backup gaat dienen echt niet meer dan 150-200 euro uitgeven.

Bijvoorbeeld de vraag van Thunderbolt; heb ik dit echt nodig of is 3.0 doorgaans snel zat (voor backups)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zowel Thunderbolt als USB 3.0 rennen rondjes om een HDD. Een typische 3.5" 7200 RPM HDD doet rond de 130 MB/s, Thunderbolt 2 is 20 Gb/s en USB 3.0 5 Gb/s. Voor de rest zijn er geen speciale schijven voor macOS. Als ze als zodanig worden verkocht betekent dit vaak dat ze zijn voorgeformatteerd zijn met HFS+, in plaats van NTFS of FAT32. Dit kun je makkelijk zelf doen, en is de (eventuele) meerprijs niet waard.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zorg voor een backup. Qua macOS ondersteuning: elke normale USB schijf gaat werken, maar formatteer hem wel eventjes naar het juiste formaat. HFS+ als je hem alleen op je Mac wil kunnen gebruiken, exFAT als je het overal wil kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
Daedalus schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:25:
Zowel Thunderbolt als USB 3.0 rennen rondjes om een HDD. Een typische 3.5" 7200 RPM HDD doet rond de 130 MB/s, Thunderbolt 2 is 20 Gb/s en USB 3.0 5 Gb/s. Voor de rest zijn er geen speciale schijven voor macOS. Als ze als zodanig worden verkocht betekent dit vaak dat ze zijn voorgeformatteerd zijn met HFS+, in plaats van NTFS of FAT32. Dit kun je makkelijk zelf doen, en is de (eventuele) meerprijs niet waard.
johnkeates schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:30:
Zorg voor een backup. Qua macOS ondersteuning: elke normale USB schijf gaat werken, maar formatteer hem wel eventjes naar het juiste formaat. HFS+ als je hem alleen op je Mac wil kunnen gebruiken, exFAT als je het overal wil kunnen gebruiken.
Thanks, the both of you. Ik heb zojuist een G-Technology 2TB x2 aangeschaft bij Apple. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Minimaal 2TB (met oog op de toekomst is dit voor nu ruim voldoende)
2,5" inch schijf aangezien deze vervoerd moet kunnen worden
Die twee gaan vrij slecht samen. 2TB op 2,5" is nog haalbaar, maar daarboven ga je kijken naar hele dure SSD's. Kun je beter een vaste 3,5" schijf gebruiken of een NAS regelen. Daar kun je makkelijker backups naar toe maken
Pagina: 1