Toon posts:

Probleem met com-poort onder dos

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sinds kort heb ik op mijn werk een probleem met een label(sticker)-printer (merk: Zebra stripe s500) die aan mijn pc hangt. Met windows programmatuur kan ik nog gewoon stickers printen maar via dos wil dat met geen mogelijkheid meer. Waarschijnlijk is dit fout gegaan na het installeren van een muis. Is er iemand van jullie bij wie er een lichtje gaat branden na dit enigszins wazige verhaal??? Probleem van de (com)-poort onder dos of toch iets anders ?? Zoja, hoe kan ik de com-poort dan onder dos controleren/instellen?

Alvast bedankt voor de genomen moeite !!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:37

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

compoorten werken gewoon altijd onder dos (iig wel als ze ook in windows werken)

heb je in je programma niet de verkeerde poort gekozen ? of verkeerde instellingen. kijk wat er in windows staat en gebruik de zelfde instellingen in dos.

of heb je de muis onder dos geinstallerd ? op de zelfde com poort als die printer ?
dan zal je even moeten kijken in autoexec.bat of config.sys in c:\ en daar alles uitgooien wat iets met die mouse te maken heeft.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
In aanvulling hierop: hou er even rekening mee dat wanneer je 2 apparaten aansluit op de com1 en de com3, of op de com2 en de com4, er vaak eentje niet werkt.

En zit er niet toevallig een modem in de computer die ook een com-poort opslokt?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen modem in de PC. Voor het installeren van die muis deed hij het nog normaal, daarna dus niet meer via dos.
Alvast bedankt voor de reakties, ik ga zeker die bestanden even nakijken.

Verwijderd

heb je de bitrate van de com poort nog wel goed staan? De labelprinter gebruikt waarschijnlijk een andere bitrate dan de muis.

Verwijderd

ellen82,

Welkom op Gathering of Tweakers :)

ik denk dat dit topic na 3 jaar wel is opgelost B)

Voortaan dus even opletten bij de datum van de topicstart ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 16:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.