Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• cboukens
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-09-2023
Oké, ik heb dus eigen webserver en een domeinnaam, de webserver beheer ik zelf en de domeinnaam is gekocht bij Deheeg. Als ik dus nu https (ssl) wil hebben bij mijn webserver, hoe moet ik dat regelen.
Ik weet een hoop maar niks over ssl.

Alle reacties

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Welkom op GoT!

Het is hier echter wel de bedoeling dat je eerst zelf op onderzoek uitgaat voordat je een topic aanmaakt.... En als je er dan niet uitkomt kun je aan de hand van de gevonden informatie aan ons voorleggen wat dan precies het probleem is.

Maar dit is wel erg kort door de bocht, hier is echt heel veel informatie over te vinden op internet.... Kort gezegd, om je op weg te helpen:

1. Je kunt zelf een certificaat genereren via OpenSSL

2. Je kunt er eentje gratis aanvragen via Let's Encrypt

3. Je kunt er eentje kopen via een certificaat "boer" zoals Comodo, Thawnt of Verisign.

Succes!

Specs

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

cboukens schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:52:
Oké, ik heb dus eigen webserver en een domeinnaam, de webserver beheer ik zelf en de domeinnaam is gekocht bij Deheeg. Als ik dus nu https (ssl) wil hebben bij mijn webserver, hoe moet ik dat regelen.
Ik weet een hoop maar niks over ssl.
En zo werkt het hier niet.... We willen je best helpen, maar je moet minimaal ook zelf een beetje inzet tonen. Uit het algemeen beleid van het forum:
  • Geef eerst globaal aan wat het probleem is.
  • Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
  • Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
  • Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
  • Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
  • Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
  • Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt.
Wat jij nu doet komt hiet niet echt mee overeen... Je hebt een eigen webserver (je noemt nog niet eens het OS en gebruikte software) en roept de term "SSL" en verwacht dat wij je van A tot Z gaan vertellen hoe jij het in moet gaan stellen? Zo werkt het hier niet...

Verdiep je eerst eens in de materie, probeer eens wat uit, en als je er dan niet uitkomt open dan een fatsoenlijk topic.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Dit topic is gesloten.