Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saph
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 12:55
Mijn vraag
Ik hoop dat dit de juiste plek is.
Ik wil mijn bijna 6 jaar oude PC gaan upgraden omdat deze moeite heeft met de nieuwste games. Ik ga wederom voor een AMD processor en omdat AMD nog niet voor een ander socket (AM3+) is gegaan kan de nieuwe CPU in mijn huidige moederbord. Mijn vraag is, ga ik hierbij tegen problemen en/of limieten aanlopen?
Ik ben mij er van bewust dat moederborden niet het eeuwig leven hebben en hij bij wijze van de dag na upgrade kan overlijden.

Onderdelen die ik wil upgraden:
CPU, videokaart en RAM

Relevante software en hardware die ik gebruik
Huidige moederbord: GA-870A-UD3 (Gigaybyte)
Huidige CPU: AMD X6 II1090T 3200 BLACK 9MB

CPU op het oog: AMD FX-8350 4.0GHz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Reken op zo'n 15-20% verbetering. Ik zou alleen wel tweedehands proberen te shoppen met zo'n CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:04
Volgens mij ondersteund jou moederbord alleen de volgende CPU's..

http://www.gigabyte.com/S.../?Value=3517&Type=Product

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
AMD is op dit moment een nieuwe serie moederborden en CPU's aan het releasen, zou dus even doorsparen, als je het zolang met de 1090T kan uithouden (heb m ook nog :)) dan is een week of twee ook niet te lang :P
Wat voor videokaart heb je btw?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou nog lekker even wachten en doorsparen voor een Ryzen. (Zegt een mede 1090T gebruiker die dat ook doet) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saph
Red-Font: 2e hands gaat sowieso niet gebeuren. :P
KevinT: Dank je voor die lijst, ik dacht dat mijn moederbord AM3+ ondersteunde. Helaas niet.
RGAT: R9 380x, dit gaat waarschijnlijk een RX 480 worden.
mstx: Ryzen kan, maar is gelijk 2,5x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als je niet voor tweedehands gaat zou ik sowieso nooit meer een FX kopen, is echt weggegooid geld.
Verder hoef je niet het topmodel van Ryzen te kopen ;) een midrange zal (als AMD niet met de benchmarks gerommeld heeft) ook een prima upgrade zijn)
Overigens zal je dus sowieso je moederbord moeten upgraden voor een nieuwe CPU, zou zeggen kijk wat Ryzen doet kwa prijs/prestatie, mogelijk dat Intel haar prijzen ook aanpast voor Ryzen en spaar voor een upgrade naar AM4/Intel :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saph
Het is geen bulldozer, maar ik ga inderdaad maar even de Ryzen afwachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 08:34
Zou niet voor een nieuwe CPU gaan de 1090T heb ik zelf ook, maar ook een bulldozer 8120 geloof ik niet echt veel verschil tussen de 2 cpu's Wel komen van de week Ryzen CPU's op de markt, echter moet je dan ook je moederbord en geheugen upgraden. Ik heb ieder geval een 1700 met 370 prime en 16gb ddr4 in de bestelling staan als upgrade voor me 6 jaar oude 1090T. was ook echt wel nodig als je meerdere dingen tegelijk wilde doen. Hoewel als ik er alleen op game gaat het nog wel goed eigenlijk.
Pagina: 1