Notebook voor mijn vrouw voorkeur stil

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Notebook voor mijn vrouw. We hebben een oude Sony Vaio die toen vrij forse specs had maar ondertussen meer als straaljager en als straalkachel fungeert.

Dus stil en dat hij niet te warm wordt is een eis.

Daarnaast zijn we even door de mediamarkt gelopen om iig een voorkeur te bepalen. Dus kleur moet grijs zijn 8)7 (vrouwen) en in ieder geval niet te 'plastic' aanvoelen. Dus bouwkwaliteit ook belangrijk naast kleur.

Ze wil de laptop voornamelijk gebruiken voor haar werk (digitale werkplek - Citrix Receiver), downloaden van muziek/films (newsleecher-rar-par), internetten, office, foto's (niet perse bewerken). Misshien een spelletje maar hoeft niet allernieuwste generatie te draaien (we spelen nu weer eens Pharaoh uit 1999 - soms zo'n Lego Batman game oid dus hoeft ook niet state of the art te zijn - lijkt me ook in het voordeel van geluid/warmte).

Iig voor muziek/downloaden is een wat grotere SSD (ja SSD is de voorkeur) handig. Minimaal 256GB, liefst 512GB indien mogelijk.

En andere eis is een numpad dus komen we op 15,6 uit, aangezien ze dat veel gebruikt is dat wel minimaal zo handig.

In de mediamarkt komen we puur op 'wat voelt goed aan en wat vind je er wel oke uitzien':

Asus U510UX-DM117T
Asus UX410U-GV010T-MMZ
HP 17-X32ND kan ik niet zoveel over vinden maar heeft mindere specs (mijn mindere voorkeur)

(ik heb ook even de apple notebooks laten zien maar dat vond ze niets - wil windows).

Lijstje hieronder dus wat Zenbooks. Heb ook de 4K modellen erbij gezet. Weet niet zeker of dat glanzende mijn vrouw mooi vindt, maar toen ze wel de apple schermen zag vond ze het wel er mooi uit zien. Geen idee of dit weer een extra belasting/geluid gaat geven.

Las wel dat de UX510 modellen in de reviews geen USB3.0 en geen gigabit poorten heeft, als het wel erop zit is het natuurlijk beter, maar niet noodzakelijk (vnl wifi).

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ZenBook Pro UX501VW-FI011T€ 1.799,-€ 1.799,-
1Asus ZenBook Pro UX501VW-FY075T€ 1.494,35€ 1.494,35
1Asus Zenbook U510UX-DM117T€ 0,-€ 0,-
1Asus ZenBook UX510UW-CN057T€ 0,-€ 0,-
1Asus ZenBook UX510UW-CN077T€ 1.099,-€ 1.099,-
1Asus ZenBook UX510UX-DM109T€ 999,-€ 999,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.391,35

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Als mijn vrouw er maar blij mee is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Niet perse, dus gewicht is niet heel erg belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik sta open voor alles, als het maar grijs en stil is ongeveer 8)7 . Mijn vrouw heeft voorkeur nu voor Asus alleen kan ik nergens vinden of deze stil en niet te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888629

Niet zo moeilijk doen. ;)

pricewatch: Asus VivoBook Pro N752VX-GC084T-LU

https://www.artencraft.nl...weakers.nl&utm_medium=cpc

Deze is stil en wordt niet bijster warm. 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 28-02-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ook niet onaardig, zal daar ook naar kijken. Maar vraag staat of de Zenbooks ook stil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888629

M.I.G. schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:47:
Ook niet onaardig, zal daar ook naar kijken. Maar vraag staat of de Zenbooks ook stil zijn.
De Zenbooks zijn heel iets luidruchtiger dan de laptop die ik plaatste. Echt storend is het echter niet. ;)

Succes in je keuze, en laat alsjeblieft even weten welke het geworden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
17' en meenemen kan je echt vergeten, deze weegt 3 kg.

Enne, dat numeriek klavier, vraag je maar eens af of je/ze dat echt wil.
Ik zou eerder een Lenovo X1 Carbon kiezen, dat is 14', echt draagbaar, en ziet er helemaal niet verkeerd uit.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Tommie12 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:55:
17' en meenemen kan je echt vergeten, deze weegt 3 kg.

Enne, dat numeriek klavier, vraag je maar eens af of je/ze dat echt wil.
Ik zou eerder een Lenovo X1 Carbon kiezen, dat is 14', echt draagbaar, en ziet er helemaal niet verkeerd uit.
Die numpad is een vereiste ja. Voor werk veel met cijfers bezig dus dat is wel een must. Ik heb zelf een X1 Carbon voor werk en dat is er ideaal dingetje. Ook al mis ik die numpad wel. Zij hoeft er niet mee op pad elke dag en die Zenbook is 2 kilo dus ook niet al te zwaar. Die Vaio die we nu hebben is een baksteen. En volgens mij is die Zenbook ook 15,6 dus niet 17. Althans type 510 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 23:59

Barrycade

Through the...

En de Dell Inspiron 15 5000 serie?
Of moet het in de MediaMarkt te kopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Barrycade schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:10:
En de Dell Inspiron 15 5000 serie?
Of moet het in de MediaMarkt te kopen zijn?
MediaMarkt - zeker niet! We liepen naar binnen om een beetje te bepalen wat er te koop is om straks niet een laptop te kopen voor haar en dan te horen krijgen wat een lelijk, plastic ding. Terwijl specs wel goed zijn.

Het enige is waar je niet veel over kan vinden of laptops stil zijn.

Zijn deze Inspiron's ook stil? Ik zie je kan kleuren kiezen altijd goed. Ik weet niet hoe het met de bouwkwaliteit zit (niet te plastic, stevig maar ook niet al te zwaar).

Ergens heeft mijn vrouw al haar keuze gemaakt voor die Zenbook, maar dan kijk je naar HD opslag en dan varieert het van 125 - 256 en 512 SSD. Minimaal 256 zit je al aan 1500 euro. Maar goed, krijg je ook weer een zwaardere versie voor terug - die misschien toch weer veel geluid/warmte kan opleveren. Keuzes..:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 09:27
M.I.G. schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:16:
[...]

MediaMarkt - zeker niet! We liepen naar binnen om een beetje te bepalen wat er te koop is om straks niet een laptop te kopen voor haar en dan te horen krijgen wat een lelijk, plastic ding. Terwijl specs wel goed zijn.

Het enige is waar je niet veel over kan vinden of laptops stil zijn.

Zijn deze Inspiron's ook stil? Ik zie je kan kleuren kiezen altijd goed. Ik weet niet hoe het met de bouwkwaliteit zit (niet te plastic, stevig maar ook niet al te zwaar).

Ergens heeft mijn vrouw al haar keuze gemaakt voor die Zenbook, maar dan kijk je naar HD opslag en dan varieert het van 125 - 256 en 512 SSD. Minimaal 256 zit je al aan 1500 euro. Maar goed, krijg je ook weer een zwaardere versie voor terug - die misschien toch weer veel geluid/warmte kan opleveren. Keuzes..:S
Welke keuze heb je uiteindelijk gemaakt? Heb je eventueel ook nog de U510UW in gedachten gehad, met een Kaby Lake i7?
Pagina: 1