Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Office PC, foto's opslag, Adobe, SPSS

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral Office werk. Daarnaast wordt Photoshop, Illustrator en Indesign vaak gebruikt. Dit echter vooral op het vervaardigen van wat eenvoudigere graphics (kleine illustraties), en het analyseren van microscoopbeelden en scans. Het systeem moet daarnaast veel browservensters open kunnen hebben. Ten slotte wordt enkele honderde GB aan foto's opgeslagen, wat met ongeveer 100 GB per jaar groeit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro. Mag uitlopen naar 1000 euro als het echt meerwaarde heeft.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
23" LG monitor, tobo en muis, externe DVD drive.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem dient ter alle tijde snel aan te voelen. Daarom een 1 TB SSD. Daarnaast voor overige opslag een 3TB HD. De monitor kan worden aangesloten met DSUB en DVI. Daarnaast is een koppeling met de HIFI set noodzakelijk. Dit loopt via HDMI. 2 monitoruitgangen zijn dus noodzakelijk. 16 GB DDR4 lijkt me handig bij de vele open browser vensters en Adobe software. De kast komt in een opbergkast te staan. Daarnaast wordt er nooit aan getweakt. Hierop kan dus bezuinigd worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk, wel voorkeur voor kwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energiezuinig is uiteraard wel fijn. Geluid is minder van belang aangezien de pc in een kast komt te staan.

Ga je overklokken?
Nee, stabiliteit is van grootst belang.

Wat verwacht je van ons?
Een check of de componenten wel bij elkaar aansluiten. Daarnaast sta ik altijd open voor suggesties om meer performance te halen uit minder/dezelfde hoeveelheid geld. Daarnaast een specifieke vraag: als ik nu het onderstaande systeem koop, kan de CPU dan direct worden gebruikt? Enkele maanden geleden zou een BIOS update nodig zijn geweest ivm Kaby Lake CPU. Hartelijk dank voor het meedenken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 190,75€ 190,75
1MSI H110M ECO€ 53,95€ 53,95
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 84,95€ 84,95
1Aerocool VS-1 Zwart€ 31,50€ 31,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 99,99€ 99,99
1be quiet! System Power 8 400W€ 39,95€ 39,95
1Crucial MX300 2,5" 1,05TB€ 283,69€ 283,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 784,78

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Een 1TB ssd lijkt mij overdreven. OS, programma's en de documenten waar je op dat moment mee bezig bent zullen dat bij lange na niet nodig hebben. Een 500GB ssd en zelfs een 250Gb zal misschien voldoende zijn, de rest staat op de hdd. Die laatste zou je dan een 4TB van kunnen maken.
Het is nog steeds niet vanzelfsprekend dat het mobo uit de doos Kabylake ondersteunt. Ga er dus vanuit dat er een bios update nodig is. Beter nog neem je een B250 bord. Het past binnen budget dus waarom niet.
Verder zou ik iets meer uitgeven aan een kwalitatief betere behuizing en voeding.
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B250M-HDV€ 76,25€ 76,25
1Toshiba MD04ACA400, 4TB€ 122,95€ 122,95
1Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)€ 66,50€ 66,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14€ 126,-€ 126,-
1Seasonic G-series 360 watt€ 63,95€ 63,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 788,35

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:02:
Een 1TB ssd lijkt mij overdreven. OS, programma's en de documenten waar je op dat moment mee bezig bent zullen dat bij lange na niet nodig hebben. Een 500GB ssd en zelfs een 250Gb zal misschien voldoende zijn, de rest staat op de hdd. Die laatste zou je dan een 4TB van kunnen maken.
Het is nog steeds niet vanzelfsprekend dat het mobo uit de doos Kabylake ondersteunt. Ga er dus vanuit dat er een bios update nodig is. Beter nog neem je een B250 bord. Het past binnen budget dus waarom niet.
Verder zou ik iets meer uitgeven aan een kwalitatief betere behuizing en voeding.
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B250M-HDV€ 76,25€ 76,25
1Toshiba MD04ACA400, 4TB€ 122,95€ 122,95
1Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)€ 66,50€ 66,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14€ 126,-€ 126,-
1Seasonic G-series 360 watt€ 63,95€ 63,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 788,35
Bedankt voor de input! Het moederbord is een goede tip! Ik had er niet aan gedacht. De webshop bood aan voor 15 euro het moederbord te flashen. Al met al ben ik dan bijna even duur uit met een B250 mobo. Het mooie van dat type mobo dat jij aandraagt is dat hij 3 monitoruitgangen heeft.
Wat betreft het interne geheugen: ik zie niet direct in waarom dit duurder zou moeten zijn. De snelheidswinst is nihil, en het kost 30 euro meer.
Een SSD van 1 TB lijkt me wel toekomstbestendig. Ik ga hier nog even over nadenken, evenals over de voeding. Als deze stabieler is zal ik deze wijzigen (eerst even reviews en metingen doorlezen). De hogere kwaliteit kast heeft niet echt meerwaarde, aangezien er de komende 5 jaar niet aan gesleuteld gaat worden, en hij uit zicht staat.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

wcduck schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:12:
[...]

Bedankt voor de input! Het moederbord is een goede tip! Ik had er niet aan gedacht. De webshop bood aan voor 15 euro het moederbord te flashen. Al met al ben ik dan bijna even duur uit met een B250 mobo. Het mooie van dat type mobo dat jij aandraagt is dat hij 3 monitoruitgangen heeft.
Wat betreft het interne geheugen: ik zie niet direct in waarom dit duurder zou moeten zijn. De snelheidswinst is nihil, en het kost 30 euro meer.
Een SSD van 1 TB lijkt me wel toekomstbestendig. Ik ga hier nog even over nadenken, evenals over de voeding. Als deze stabieler is zal ik deze wijzigen (eerst even reviews en metingen doorlezen). De hogere kwaliteit kast heeft niet echt meerwaarde, aangezien er de komende 5 jaar niet aan gesleuteld gaat worden, en hij uit zicht staat.
De duurdere set ram heeft ook een behoorlijk lagere latency.
De voeding is kwalitatief heel goed, en verwacht er maar zo'n 8-10 jaar mee door te gaan, terwijl hij efficienter, moderner en hogere kwaliteit is dan die van be Quiet.
De kast die ACB heeft uitgekozen gaat meer om airflow, materialen van de kast, cablemanagement mogelijkheden, uitbreidmogelijkheden en de geluidsdemping.

• wcduck
  • Niet online
UltiemePCNerd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:31:
[...]

De duurdere set ram heeft ook een behoorlijk lagere latency.
De voeding is kwalitatief heel goed, en verwacht er maar zo'n 8-10 jaar mee door te gaan, terwijl hij efficienter, moderner en hogere kwaliteit is dan die van be Quiet.
De kast die ACB heeft uitgekozen gaat meer om airflow, materialen van de kast, cablemanagement mogelijkheden, uitbreidmogelijkheden en de geluidsdemping.
Bedankt voor de toelichting. Wat betreft de latency: in meerdere reviews heb ik (in het verleden) gelezen dat zowel de snelheid als de latency geen invloed heeft op de snelheid bij normale toepassingen. De voeding heb je een goed punt mee. Deze zal ik overwegen. De kast twijfel ik over. Cablemanagement, uitbreidingsmogelijkheden en geluidsdemping hebben immers geen meerwaarde.

Nu ik zie ik dat er een grote verscheidenheid aan B150 moederborden op de markt is. Wanneer ik de maximale prijs op 90 euro zet, en filter op HDMI en DVI, kan blijven er 8 over. Alle moederborden hebben vrijwel dezelfde specificaties. De Gigabyte heeft echter 4 geheugenslots, ten opzichte van de 2 van de Asrock B250M-HDV. Daarnaast heeft de Gigabyte een SPDIF uitgang. Hierdoor heb ik een lichte voorkeur voor de Gigabyte. Heeft iemand hier nog nuttig advies over? De reviews voor B250 moederborden zijn nog schaars.

Verwijderd

wcduck schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:29:
[...]

Bedankt voor de toelichting. Wat betreft de latency: in meerdere reviews heb ik (in het verleden) gelezen dat zowel de snelheid als de latency geen invloed heeft op de snelheid bij normale toepassingen.
Bij gebruik van de igpu heeft dat juist wel meerwaarde.
De kast twijfel ik over. Cablemanagement, uitbreidingsmogelijkheden en geluidsdemping hebben immers geen meerwaarde.
Als je de twee behuizingen kent weet ik welke je zou kiezen. De Aerocool is een gammel kastje dat in no time vol zit met stof. De ventilator is verre van stil. Iets goedkopere maar goede alternatieven voor de Nanoxia zijn de pricewatch: Fractal Design Core 1500 en pricewatch: Cooler Master Silencio 352. Nog iets goedkoper maar ook goed pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed en pricewatch: Cooler Master N200 Closed al zijn de fans van de n200 iets luidruchtiger.
Nu ik zie ik dat er een grote verscheidenheid aan B150 moederborden op de markt is. Wanneer ik de maximale prijs op 90 euro zet, en filter op HDMI en DVI, kan blijven er 8 over. Alle moederborden hebben vrijwel dezelfde specificaties. De Gigabyte heeft echter 4 geheugenslots, ten opzichte van de 2 van de Asrock B250M-HDV. Daarnaast heeft de Gigabyte een SPDIF uitgang. Hierdoor heb ik een lichte voorkeur voor de Gigabyte. Heeft iemand hier nog nuttig advies over? De reviews voor B250 moederborden zijn nog schaars.
Slechte moederborden zijn er niet meer, ook niet met een B250 chipset.
B150 raad ik af want ook daarvoor is vrijwel zeker een biosupdate nodig. Een mATX Gigabyte B150/250 tot €90 met fysieke sp/dif uitgang ken ik niet. Wel met een sp/dif header waarvoor je nog een sp/dif bracket http://www.ebay.com/bhp/spdif-bracket aan moet schaffen.

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:43:
[...]

Bij gebruik van de igpu heeft dat juist wel meerwaarde.

[...]

Als je de twee behuizingen kent weet ik welke je zou kiezen. De Aerocool is een gammel kastje dat in no time vol zit met stof. De ventilator is verre van stil. Iets goedkopere maar goede alternatieven voor de Nanoxia zijn de pricewatch: Fractal Design Core 1500 en pricewatch: Cooler Master Silencio 352. Nog iets goedkoper maar ook goed pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed en pricewatch: Cooler Master N200 Closed al zijn de fans van de n200 iets luidruchtiger.

[...]

Slechte moederborden zijn er niet meer, ook niet met een B250 chipset.
B150 raad ik af want ook daarvoor is vrijwel zeker een biosupdate nodig. Een Gigabyte B150/250 met fysieke sp/dif uitgang ken ik niet. Wel met een sp/dif header waarvoor je nog een sp/dif bracket http://www.ebay.com/bhp/spdif-bracket aan moet schaffen.
Hartelijk dank voor alle uitleg! Ik zie dat ik een fout heb gemaakt tijdens het toevoegen van mijn artikelen. Ik was in de veronderstelling dat ik de N200 kast had toegevoegd! We zitten dus helemaal op een lijn!

Verder heb ik een typefout gemaakt: ik bedoelde uiteraard de b250 moederborden. Fijn om te horen dat er eigenlijk geen slechte zijn. Nu zie ik wel dat de N200 kast geen ATX ondersteunt. Ik zal dus toch een van de andere 7 opties moeten kiezen voor het moederbord.

Goed punt dat ik nog een extra SPDIF bracket moet aanschaffen als ik SPDIF wil! Wat betreft het interne geheugen: het kost ongeveer 25 euro meer dan standaard DDR4. Het is voor mij een twijfelgeval. Ik ga het waarschijnlijk wel doen.

Verwijderd

Wat het aantal geheugenbanken betreft zal je aan twee genoeg hebben. In mijn laatste 2 systemen heb ik 16Gb ram geïnstalleerd en ik kan mij niet heugen dat er ooit meer dan 9Gb is gebruikt ondanks dat ik best wel eens wat beeld bewerk.
Let ook op het type netwerkcontroller op het moederbord. Intel NIC's hebben een wat stabielere en snellere verbinding dan een Realtek NIC. De pricewatch: ASRock B250M Pro4 is een goed mobo met Intel NIC en 4 geheugensloten. Het eerder genoemde AsRock is een prima bord met 2 geheugensloten en een Intel NIC.

De N200 wordt geleverd met 2 casefans. Om het geluidsniveau wat te verminderen zou je ervoor kunnen kiezen één van de twee fans niet aan te sluiten. De koeling is dan nog steeds voldoende.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11 16:45
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:02:
Verder zou ik iets meer uitgeven aan een kwalitatief betere behuizing
Is een pricewatch: Fractal Design Define S niet een beter alternatief als behuizing?

Verwijderd

Dan welke en waarom?

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11 16:45
Dan degene die jij linkt hè :P Waarom? Geweldige bouwkwaliteit, ruimte in de case, cable management, koeling en geluiddemping.

Verwijderd

Danny.G schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:23:
[...]

Dan degene die jij linkt hè :P Waarom? Geweldige bouwkwaliteit, ruimte in de case, cable management, koeling en geluiddemping.
Ken je de Nanoxia?

Prima kast maar niet in dit systeem. De Define S is veel groter want ATX. Nogal onzinnig voor een mATX bordje. Daarnaast zal TS deze ook te duur vinden.

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:01:
Wat het aantal geheugenbanken betreft zal je aan twee genoeg hebben. In mijn laatste 2 systemen heb ik 16Gb ram geïnstalleerd en ik kan mij niet heugen dat er ooit meer dan 9Gb is gebruikt ondanks dat ik best wel eens wat beeld bewerk.
Let ook op het type netwerkcontroller op het moederbord. Intel NIC's hebben een wat stabielere en snellere verbinding dan een Realtek NIC. De pricewatch: ASRock B250M Pro4 is een goed mobo met Intel NIC en 4 geheugensloten. Het eerder genoemde AsRock is een prima bord met 2 geheugensloten en een Intel NIC.

De N200 wordt geleverd met 2 casefans. Om het geluidsniveau wat te verminderen zou je ervoor kunnen kiezen één van de twee fans niet aan te sluiten. De koeling is dan nog steeds voldoende.
Wederom bedankt voor de input. Voor eigen gebruik (systeem waar het dit topic over gaat is niet voor mij zelf) loop ik zelfs regelmatig over de 40 GB. microCT scans zijn rond de 9 GB per stuk. Gaat erg hard dan. Microscoopbeelden (toepassing huidige pc) kunnen ook erg groot zijn, vooral als je batch gaat bewerken. Mijn keuze is (bijna) gevallen op de Gigabyte GA-B250M-D3H. Deze heeft ook nog eens een Displayport aansluiting (4 monitoraansluiting in totaal, max 3 tegelijk). En Intel NIC (bedankt voor de tip!).

Geluid, uiterlijk, cable management zijn allemaal zaken die niet van toepassing zijn voor de kast. Hij staat niet in zicht, en onhoorbaar weggewerkt.

Laatste update: de componenten zijn besteld. Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de input. Een drietal componenten zijn veranderd, waardoor de eisen van het systeem meer tegemoet zijn gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door wcduck op 01-03-2017 09:17 ]

Pagina: 1