Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 891087

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al lange tijd op zoek naar een zo compact mogelijke telefoon met een top camera. Ik heb een voorkeur voor Android. Ik heb op dit moment nog een Samsung S2, maar die valt niet lang meer te reanimeren... ;) Omdat een telefoon met zulke afmetingen niet meer te krijgen is heb ik het vervangen tot nu toe weten uit te stellen, nu moet het er toch wel van komen.

Ik zoek dus een zo klein mogelijke vervanger, die het hopelijk ook weer een flink aantal jaar kan uithouden, met een goede en vlotte camera.

€ 400,-/€ 450,- is wel maximaal, of er moet wel iets heel bijzonders te vinden zijn. Minder is natuurlijk altijd prettig.

Ik hoopte dat Sony gisteren een goede vervanger zou aankondigen, maar helaas.
Op dit moment zit ik zelf te denken aan de Samsung A3 2017, al lijkt die camera niet zo heel fijn te werken. Ook de Sony Z5c of X compact zijn opties, al overtuigen die me ook niet helemaal.
Daarom ben ik verder gaan kijken en kom dan al snel uit bij telefoons die fors groter zijn zoals de Samsung S6 of S7. Omdat ik behoorlijk kleine handen heb twijfel ik of dit wel een goede keus zou zijn en daarnaast zijn ze ook wel erg prijzig.

Mijn vraag is dan ook, heb ik nog wat over het hoofd gezien? En/of kunnen jullie mij adviseren welke telefoon(s) echt fijn werken in het gebruik en dan vooral m.b.t. de camera/het vasthouden van de telefoons?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je hebt gewoon een hele lastige combinatie. Over het algemeen hebben alleen de high-end modellen echt top camera's. Maar alle high-end modellen zijn ook meteen tussen de 5" en 5,7".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 891087

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Dat het een lastige combinatie is daar ben ik inderdaad ook al een tijdje achter, vandaar ook mijn vraag. Al begrijp ik wel dat het er nu gewoon niet in zit. Ik zou toch graag een compacte telefoon houden. Van de compacte telefoons die er momenteel zijn, is er dan misschien wel één bij waarbij de camera er positief uit springt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Ik ben zelf niet zo van de smartphone camera's, dus ik kan je daar helaas niet zo goed bij helpen.

Maar wellicht heeft de Compact serie van Sony wel een goede camera, juist omdat Sony zelf de sensoren maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bij de K750i die ik destijds had, zat een prima camera. Ik denk dan ook wel, dat je bij Sony telefoons an sich best goede telefoons kan vinden met een goede camera. Is modding met custom ROMs uiteindelijk ook iets wat je wil gaan doen? Want het schijnt dat dat met Sony wat lastiger is, al heb ik hier geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

CH40S schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:14:
Want het schijnt dat dat met Sony wat lastiger is, al heb ik hier geen ervaringen mee.
Dat valt bij de top modellen van Sony wel mee, maar wat vaak wel is dat de camera een stuk mindere performance heeft op Custom Rom's, aangezien de camera blobs niet vrij beschikbaar zijn, waardoor deze niet in custom rom's zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zijn er geen Chinaphones met dezelfde camerasensor als de Sony Z5C oid? Die willen nog wel eens een kleiner toestel met leuke specs uitbrengen, zoals de Xiaomi Mi5S. Ik weet alleen niet precies wat daar voor cameramodule in zit.

[ Voor 44% gewijzigd door gwystyl op 01-03-2017 14:26 ]

Pagina: 1