Hallo allemaal,
M'n huidige PC heeft een upgrade nodig, omdat hij niet echt optimaal presteert. Er is al een keer nieuw RAM geheugen en SSD ingegaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, Word, Excel, Illustrator, Lightroom, Photoshop. Daarnaast speel ik af en toe games zoals Runescape en WoW. Heb nog wel wat games van 'vroeger' liggen die ik soms op een verloren zondag speel zoals BF3 en Diablo 3.
Daarnaast overweeg ik een tweede 27" scherm aan te schaffen dus dat vereist ook wel wat meer van het systeem denk ik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is lastig te specificeren, omdat ik zoveel mogelijk onderdelen mee wil nemen. Ik hoef geen échte high-end pc, maar toch wel boven gemiddeld. Het liefst ben ik binnen €500,- klaar, maar mocht m'n systeem echt verouderd zijn mag het meer zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn PC nu:
CPU: Intel Core i5-2500K (Het liefst neem ik deze nog mee)
GPU: AMD HD 6950 (Deze maakt echt overuren en is zéker aan vervanging toe.)
SSD: Samsung 850 EVO 250GB (Meenemen)
RAM: G. Skill RipjawsX DDR3 1600 C9 2x4GB (Het liefst neem ik deze ook mee)
MBD: Asus P8P67 LE (Deze is ook wel aan vervanging toe denk ik?)
Voeding: Corsais 550W
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso nieuwe videokaart en moederbord?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-
Ga je overklokken?
Heb een CPU die overgeklokt kan worden, maar is er eigenlijk nooit meer van gekomen. Dit kan ik nu wel doen als deze CPU nog goed genoeg is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben niet echt meer thuis in alle nieuwe PC onderdelen en zeker. Daarom weet ik niet welke onderdelen ik moet vervangen dus mij vertellen wat ik het beste kan verbeteren aan m'n PC?
Alvast bedankt!
M'n huidige PC heeft een upgrade nodig, omdat hij niet echt optimaal presteert. Er is al een keer nieuw RAM geheugen en SSD ingegaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, Word, Excel, Illustrator, Lightroom, Photoshop. Daarnaast speel ik af en toe games zoals Runescape en WoW. Heb nog wel wat games van 'vroeger' liggen die ik soms op een verloren zondag speel zoals BF3 en Diablo 3.
Daarnaast overweeg ik een tweede 27" scherm aan te schaffen dus dat vereist ook wel wat meer van het systeem denk ik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is lastig te specificeren, omdat ik zoveel mogelijk onderdelen mee wil nemen. Ik hoef geen échte high-end pc, maar toch wel boven gemiddeld. Het liefst ben ik binnen €500,- klaar, maar mocht m'n systeem echt verouderd zijn mag het meer zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn PC nu:
CPU: Intel Core i5-2500K (Het liefst neem ik deze nog mee)
GPU: AMD HD 6950 (Deze maakt echt overuren en is zéker aan vervanging toe.)
SSD: Samsung 850 EVO 250GB (Meenemen)
RAM: G. Skill RipjawsX DDR3 1600 C9 2x4GB (Het liefst neem ik deze ook mee)
MBD: Asus P8P67 LE (Deze is ook wel aan vervanging toe denk ik?)
Voeding: Corsais 550W
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso nieuwe videokaart en moederbord?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-
Ga je overklokken?
Heb een CPU die overgeklokt kan worden, maar is er eigenlijk nooit meer van gekomen. Dit kan ik nu wel doen als deze CPU nog goed genoeg is.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben niet echt meer thuis in alle nieuwe PC onderdelen en zeker. Daarom weet ik niet welke onderdelen ik moet vervangen dus mij vertellen wat ik het beste kan verbeteren aan m'n PC?
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door JGChino op 28-02-2017 11:58 ]