Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• ragnarcar
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-05-2018
Beste mede tweakers,

Vorige week heb ik mijn pc opgeschoond. Sinds dien loopt mijn pc constant vast. Ik zal het probleem zo duidelijk mogelijk proberen te schetsen.

Opstarten gaat normaal. Ongeveer tussen de 5 en 20 minuten freezed alles op het scherm, enkel de cursor is nog te bewegen. De enige mogelijkheid is een force restart. Dit is inmiddels meerdere keren gebeurd, tijdens het gamen, het browsen en met enkel het bureaublad open.

Vervolgens heb ik bij het opstarten van de pc al een paar keer gehad dat deze opstart met een bluescreen code 0xc000000f. Als ik na de bluescreen mijn pc opnieuw opstart en direct naar de bios ga is bij de boot opties mijn ssd verdwenen. Het rare is dat ik deze vervolgens wel weer kan selecteren. Normaal opstarten is daarna weer mogelijk.

Inmiddels heb ik al 2 keer windows herstel toegepast helaas mocht dit niet baten.

Mijn pc bevat de volgende hardware

• Evga superclocked gtx 1070
• Intel Core™ i5-3570K
• Asrock GH24NS70, B75 Pro3
• Hard disk ST2000DM001
• Geheugen , 8 GB DDR3-1600 ( type weet ik even niet)
• Voeding be quiet! Pure Power L8 630W CM
• SSD( waar windows opstaat) Samsung evo 850
• Besturingssysteem windows 10 professional

Iemand misschien een idee waar het probleem zou kunnen liggen ?

Alvast bedankt voor het mee denken !!

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Die code betekent inaccessible boot device. Oftewel, het systeem verliest de verbinding met je SSD. Loop even je kabels na en sluit de boel even opnieuw aan of probeer een andere SATA poort.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
ragnarcar schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:54:
Vorige week heb ik mijn pc opgeschoond.
Hoe bedoel je opgeschoond? Softwarematig of heb je de kast van binnen schoongemaakt?

In het laatste geval moet je naar de suggestie van nelizmastr kijken. Mogelijk is er een kabel die niet helemaal goed meer vast zit. Overigens, als de PC schoonmaakt van binnen is perslucht het beste. Stofzuigers willen nog wel eens iets loshalen of beschadigen. Blazen is veiliger. Ik heb zelf een compressor waarmee ik zo'n schoonmaakbeurt doe.

In het geval van softwarematig, je hebt toch niet van die crappy opschoon programma's gedraaid? CCleaner en dergelijke tools maken vaak meer stuk dan ze oplossen.

Er is natuurlijk ook nog de kans dat je C-schijf echt gaat hemelen. Controleer of je geen SMART meldingen hebt staan.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Controleer inderdaad de SATA kabel en een andere poort geprobeerd? en vervang deze eventueel voor een andere en probleem opnieuw

om daarna te proberen,als dat niet werkt

heb je trouwens ook al eens windows juist op de hdd geinstaleerd,en dus de ssd eruit?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

CMD-Snake schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:02:
[...]
Hoe bedoel je opgeschoond? Softwarematig of heb je de kast van binnen schoongemaakt?
@ragnarcar en wat was in eerste instantie de aanleiding tot deze 'schoonmaak'?
Speelden er bij voorbeeld al (relevante) errors, vastlopers etc. etc. waardoor je tot deze 'schoonmaak' bent overgegaan?
De meesten maken een pc namelijk niet hobbymatig schoon, maar gaan pas aan de slag zodra zich problemen voordoen :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ragnarcar
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-05-2018
Heren bedankt voor de reacties,

Even terugkomend. De sata connector / port is niet het probleem. Ik heb de ssd op een andere sata port aangesloten en het probleem doet zich nog steeds voor.

Met opschonen bedoel ik enkel het verwijderen van enkele programma's via het configuratiescherm. Sinds dien vertoont de pc kuren. PC freezed op de mouse cursor na deze kan je vrij bewegen. Wel geeft de mouse cursor het bekende blauwe rondje aan waarbij de intentie wordt gewekt dat er iets geladen wordt. Gisteren heb ik na een vastloper de PC ongeveer nog één uur aan laten staan om te kijken. Ook na een uur nog geen beweging te zien.

Het gekke is wel dat de pc vaak wel gewoon opstart en dat deze niet merkbaar langzamer is.

Zat eerst ook te denken dat ik per ongeluk een driver had verwijderd. Maar dat lijkt me ook de oorzaak niet i.v.m. dat systeem herstel niks oplost.

Jullie nog enige ideeën ?

Verwijderd

ragnarcar schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:30:

Even terugkomend. De sata connector / port is niet het probleem. Ik heb de ssd op een andere sata port aangesloten en het probleem doet zich nog steeds voor.
Heb je ook een andere sata kabel geprobeerd, ook aangesloten op een andere voedingssteker?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
ragnarcar schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:30:
Zat eerst ook te denken dat ik per ongeluk een driver had verwijderd. Maar dat lijkt me ook de oorzaak niet i.v.m. dat systeem herstel niks oplost.
Of een van die applicaties die je hebt opgeruimd zat wat dieper met zijn tentakels in Windows dan je lief is. Ben wel benieuwd wat je nu allemaal opgeruimd hebt.

Systeemherstel is niets meer dan een back-up van het register terugzetten. Indien er ergens een .dll of een driver mist wordt het niet opgelost.

Je zou kunnen overwegen om Windows 10 terug te zetten naar een schone image.
https://support.microsoft...ndows-10-recovery-options

Je moet de instructies dan volgen voor Opnieuw Instellen. Windows zal zichzelf opnieuw installeren. De inhoud van je Mijn Documenten kan dan bewaard blijven, maar alle programma's worden verwijderd.
Pagina: 1