Toon posts:

Leave Mail on Server, niet met sendmail/ipop3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al zeg ik t zelf, uit het onderwerp moet te komen zijn... Ik betwijfel trouwens dat het niet mogelijk is, anders ook niet dit berigje

Ik heb hier dus op mijn werk een RedHat6.2 systeem uitgerust met Kernel versie 2.4.5 en Sendmail v8.11.0, (level 9 config file format). Deze is afgeschermd van de buitenwereld door een RH6.2 doos, uitgerust met Kernel 2.2.19 (ipchains).

Nu was het mij wel opgevallen dat als ik bij mij thuis aangaf in OLX (sorriew, maar met prima virusscanner :P) "Leave Mail on Server" dat dat niet werkte. Ik krijg ze in de eerste plaats vervolgens niet meer binnen op mijn Eudora client op werk, maar even nachecken op de server zelf leerde me dat de lokale mailbox aldaar ook leeg was.

Outlook Express probleempje zou je denken (tenminste, dat denk ik wel vaker >:), het werkt onder windows helaas wel het prettigste), en ik vond het dan ook geen groot probleem tot een collega van me een nieuwe werkplek kreeg naast haar bestaande (allebei eudora) en op beiden alle e-mails binnen wil krijgen. Continue forwarden en Eudora aan/uitzetten is niet handig, en het op de server achterlaten van de e-mails lijkt nog steeds echt voor geen meter te werken.

Iemand een ideetje of dit een bekend probleem is, of dit op te lossen is en zo ja::: *hoe?* *D
Ik ga er vooralsnog wel vanuit dat het een mailserver probleempje is, maar t is me niet helemaal duidelijk of ik het beste naar de sendmail configuratie kan kijken of naar de pop-configuratie (zo het laatste::: *waar?* :Y)).

• Veneus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 12:55
Hmmm das wel erg weird.
POP servers laten namelijk standaard een mailtje gewoon staan, totdat ze van de cliënt een "DELE" commando krijgen.
Als je dus bij Outlook de optie leave mail on server aanzet, verstuurd ie dat commando dus niet.
Probeer eens met telnet een sessie naar je mailserver te starten op poort 110
En doe dan net of jij de cliënt bent.
Dus:

USER blaatblaat
PASS blaatblaatblaat
STAT
RETR 1
QUIT

Dan kan je je telnet dichtgooien en kijken of je met de andere cliënt je mail kan checken...

Als je hem nu ook niet binnenkrijgt, ligt het dus vrijwel zeker aan je popserver software....

Sendmail heeft hier (IN PRINCIPE) helemaal niks mee te maken. Hoef je dus ook alleen maar naar te kijken als je al het andere geprobeert hebt...

Good luck,
Veneus

Ik ben in mijn knopjes http://www.notoyota.nl

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, dit heb ik ff geprobeerd... helaas krijg ik mn mail vervolgens niet met eudora binnen...
Ik zal wel ff in de pop3 config gaan spitten, maar eerst uitzoeken waar :)

little edit: t kan niet moeilijk zijn, maar hoe kan je in godsnaam de pop3 daemon herconfiggen.. (man/info pop3, man/info pop3d werkt nie bepaald) :?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

>> [forum=23] <<
Komt hier beter tot z'n recht :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Op donderdag 05 juli 2001 12:04 schreef EvilEagle het volgende:
little edit: t kan niet moeilijk zijn, maar hoe kan je in godsnaam de pop3 daemon herconfiggen.. (man/info pop3, man/info pop3d werkt nie bepaald) :?
Probeer eens "man in.pop3d"

Wat je ook kunt doen is gebruik maken van IMAP. Dan laat je de mail altijd op de server staan en kun je vanaf een willekeurige client naar je mail toe. Ook als je dan samen een mailbox deelt geeft het minder problemen. Voor de Cyrus IMAP server kun je hier terecht. En je kunt 'm ook aanspreken met POP3 als je wilt. RPM is er te vinden voor versie 2.0.9. Zoek even met RPMfind.

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Ik heb geen id hoe je het werkelijke probleem om zou kunnen lossen, maar een workaround is om ff de virtusertable te gebruiken en de mail in 2 pop boxjes te dumpen.

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
de oplossing van Myrdhin vind ik de mooiste, met IMAP blijft de mail op je server staan, zodat waar je ook bent je altijd dezelfde mailbox hebt. Met pop3 en dan messages op server laten staan, dan moet je in al je mailboxen je mail verwijderen om er vanaf te komen, met IMAP dus maar 1 x omdat het dan gelijk van de server wordt gehaald.

Prepare for unforeseen consequences

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Jotti voor t verplaatsen van deze posting :)

En verder bedankt voor de tips, helaas werkte `man in.ipop3d` niet, maar ik ga iig even kijken of ik IMAP aan de praat krijg.
Pagina: 1