Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:36
Ten einde raad post ik mijn probleem ook maar hier. Tot 24 februari had ik een goed werkende verbinding tussen mijn DS215+ en een Foscam FI9853EP camera. Vanaf die dag, volgens mij 's morgens vroeg, is dat gestopt. Nu krijg ik in Surveillance Station de melding "verbinding verbroken".
Het gekke is dat ik, als ik via de Foscam software inlog op de camera, ik gewoon goed beeld heb.
Ook op mijn iPhone heb ik op de Foscam-App goed beeld.
Ik heb denk ik alle mogelijke opties al geprobeerd. Allerlei instellingen veranderd. Camera opnieuw geïnstalleerd, uit router verwijderd en opnieuw alles ingesteld, Camera gereset.
Ook via Synology forum de vraag gesteld en bij Foscam aangeklopt om hulp. Alles tot nu toe zonder resultaat.
Ik hoop nu dat op Tweakers iemand zit die nog een goed idee heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Post je instellingen anders eens? Wel poort 88 ingesteld staan?

[ Voor 31% gewijzigd door Exorcist op 28-02-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winus
Ik heb inderdaad poort 88 ingesteld. eigenlijk heb ik alles geprobeerd wat er te bedenken is. Verschillende instellingen voor de camara, verschillende poorten, camera opnieuw als ONVIF installeren, camara recette, Surveillance station opnieuw installeren, uitgebreide mailwisseling gehad met de helpdesk van Foscam.
Ook aan de helmdesk van Synology heb ik een vraag gesteld en daar heb ik gisteren een "debug.dat" file heen gestuurd. Ik hoop dat zij daar iets uit kunnen aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zet voor de gein eens heel even de firewall uit van de Synology en probeer het dan nog eens, mocht het dan wel werken is de kans groot dat er in de firewall iets veranderd is (die een poort blokkeert o.i.d.), wellicht na een update.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winus
Helaas, ook dat is geen oplossing.
Terwijl ik ermee bezig was kwam er de melding van een systeemupdate. die dus binnengehaald in de hoop dat dat een oplossing was, maar helaas, niet dus.
Het vreemde is dat als ik in Surveillance Station de Live weergave inschakel, het eerst lijkt alsof er beeld gaat komen en meteen daarna het grijze scherm met het logo verbinding verbroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Winus schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:13:
Helaas, ook dat is geen oplossing.
Terwijl ik ermee bezig was kwam er de melding van een systeemupdate. die dus binnengehaald in de hoop dat dat een oplossing was, maar helaas, niet dus.
Het vreemde is dat als ik in Surveillance Station de Live weergave inschakel, het eerst lijkt alsof er beeld gaat komen en meteen daarna het grijze scherm met het logo verbinding verbroken
Heb je meerdere gebruikers aangemaakt op je Foscam? Zo ja, wat gebeurt er als je de admin en bijbehorend wachtwoord gebruikt ipv een ander account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winus
Ik heb zowel ingelogd onder mijn persoonlijke account (met admin rechten) als onder de beheerder account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winus
Ik ben nu al enige tijd bezig met Synology-support. Het schiet nog niet zo op, maar misschien wordt het wel wat want dit was het laatste bericht van hen:
" I have at this time escalated this ticket to our engineer so he can assist. I will update you as soon as I hear back from him."
Wat ik in ieder geval begrepen heb is dat het bij hen bekend is dat er een probleem is met de Foscam-camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winus
Het is Synology support nu toch gelukt om de camera weer werkend te krijgen. In de tussentijd heb ik o.a. op hun advies DSM opnieuw geïnstalleerd, maar dat gaf toen geen oplossing. Maar nu, na een maand en 10 mailtjes van hen, doet de camera het weer. Wat ik gezien heb is dat ze de camera niet als een Foscam hebben geïnstalleerd, maar als een ONVIF!
Ik heb ze gevraagd om me uit te leggen waarom hen het nu toch gelukt is en wat ze zoal gedaan hebben.
Als daar antwoord op komt, zal ik dat uiteraard hier weer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware-Expert
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-07 15:08
en heb je de oplossing al ontvangen, ik heb exact zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:34
Op zich is OnVIF geen probleem verder en schijnt zelf iets beter voor de NAS te zijn. Ik heb daar pas iets over gelezen van een tweaker maar weet helaas niet meer waar.

Wel vreemd dat het niet meer als Foscam wil werken. Lijkt er dus bijna op dat het ergens op device pack van Surveillance Station fout gaat dan of er blijft een instelling verkeer staan.

Inloggen bij Surveillance Station en dan bij Add-On kun je eventueel een Restore naar defaults nog proberen en daarna de laatste update weer installeren als hij dit niet zelf doet.

Geen idee wat de impact voor je is en mogelijk werkt het dan weer niet dus op eigen risico proberen en mogelijk heeft Synology dat ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winus
Ik was even met vakantie, vandaar dat ik nu pas reageer. Ik heb van Synology niets meer gehoord. De camera werkt nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayBerk
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-01-2022
Hier exact hetzelfde probleem met de FI9853EP icm met een DS213j.
Tot voor kort geen enkel probleem, camera werkt al 2 jaar zonder problemen.
Nu valt verbinding met camera elke keer weg (aangesloten met UTP dus geen WiFi).
Ook bepaald surveilance station zelf hoe veel hij opneemt, ondanks dat ik 30 minuten met een overlay van 5 sec. heb ingesteld. Tussen elke opname is altijd exact 1 min niet opgenomen....irritant en kom geen stap verder. Tips????
Pagina: 1