Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:41
Een hele tijd geleden kwam ik een artikel tegen over The Invisible Backdrop.

Onlangs heb ik geprobeerd dit toe te passen, maar dat is me niet gelukt. De stappen uit het artikel heb ik gevolgd, ISO 100, 1/250 sluitertijd en een passend diafragma zoeken.
Uiteindelijk zat ik ergens richting f22 en nog steeds kreeg ik geen zwarte backdrop in beeld. Alle objecten in het beeld waren nog gewoon zichtbaar.

Ik heb niet een hele chique flitser, dus wellicht dat het daar aan ligt. Momenteel heb ik namelijk een SB-400 flitser op m'n D7100 gemonteerd. Een super fijne flitser, voor mij, maar wellicht niet geschikt voor dit soort scenario's?

Of zou ik iets anders over het hoofd gezien kunnen hebben?

Wellicht het onderwerp verder verwijderen van de muur/achtergrond? Ik dacht al verschillende dingen geprobeerd te hebben, maar wellicht niet goed toegepast of een instelling vergeten.

Het toepassen van deze techniek is natuurlijk niet heel belangrijk, maar zou het wel leuk vinden om het te kunnen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Beste antwoord (via Jan_V op 28-02-2017 11:55)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

ralpje

Deugpopje

Met de flitser op je camera belicht je dus ook de zaken achter je model en kun je nooit een zwarte achtergrond krijgen. De tutorial gaat dan ook uit van een losse flitser die het model van de zijkant (gezien ten op zicht van de camera) belicht.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

ralpje

Deugpopje

Met de flitser op je camera belicht je dus ook de zaken achter je model en kun je nooit een zwarte achtergrond krijgen. De tutorial gaat dan ook uit van een losse flitser die het model van de zijkant (gezien ten op zicht van de camera) belicht.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad vanuit de zijkant belichten met een losse flitser. Zo zie je het ook in de testopstelling, de flitser mag absoluut niet de achtergrond belichten want dan verschijnt die alsnog in beeld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je zou dit alsnog kunnen met je flitser op je camera door een keukenrol op je flitser te zetten, en deze te richten naar een spiegeltje (uit het zicht) dat dan het flitslicht weerkaatst naar je onderwerp. Al zijn radiotriggers een pak handiger natuurlijk :+. Zelfs dan kan het zijn dat andere objecten (witte muur verderop bvb) alsnog flitslicht verstrooien in de achtergrond. Afstand object - "backdrop" vergroten is de luxe-oplossing (want vaak kan dat nl niet wegens te kleine 'studio'ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:41
Bedankt!
Ik had al zo'n vermoeden dat een zijwaartse flits essentieel zou zijn, maar wilde dit eerst verifiëren.

Dan hoef ik in ieder geval niet verder te experimenteren en ooit een externe flitser kopen (of eentje die zowel remote als op de camera werkt).

Afgelopen week heb ik m'n Joopic CamBuddy Pro mogen ontvangen, dus daar zou ik de flitsers mee moeten kunnen bedienen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ