Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 891093

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik werd net aan een random whatsapp groep toegevoegd duur een nummer dat ik niet ken.
Ik was overgens niet de enige die toegevoegd werd, ongeveer 100 anderen.
Mijn vraag is dus; Hoe kan dit? Zijn dit mogelijk hackers van enige soort? Kan ik dit preventeren voor de volgende keer?

Mocht het wat uitmaken, de groep heette iets van "La familia".

Iemand ervaring mee gehad? LMK.

Device: iPhone 6s.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 13:30

kakashi

respect my authoritah

zodra iemand je telefoon nummer heeft kan die je gewoon toevoegen aan een groep, misschien is je nummer ergens bekend
behalve je appjes sturen en je in een groep proppen kunnen ze er volgens mij niet veel mee en valt zo ver ik weet ook niet tegen te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kakashi schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:44:
zodra iemand je telefoon nummer heeft kan die je gewoon toevoegen aan een groep, misschien is je nummer ergens bekend
behalve je appjes sturen en je in een groep proppen kunnen ze er volgens mij niet veel mee en valt zo ver ik weet ook niet tegen te gaan
Dit dacht ik ook al, maar wou het toch even zeker weten.
Wel een raar idee dat een compleet random persoon rond de 100 nummers heeft van mensen die diegene niet kent. :?

Toch bedankt voor je snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47

Yucon

*broem*

Je hoeft met een zatte kop toch maar gewoon wat te gokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Voeg het nummer eens toe, misschien heeft de desbetreffende persoon een profielfoto van zichzelf?

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit een iPhone betreft. Schopje van AND naar 3i.

Het is overigens niet zo heel erg vreemd. Wellicht kennen al die 100 andere elkaar wel en heeft hij alleen bij jou een typefout gemaakt. Of deze persoon heeft random nummers zitten toevoegen.

In ieder geval heeft het niks te maken gehackt zijn o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het kan wel zijn dat ze bepaalde berichten gaan sturen bedoeld om jouw telefoon te laten crashen. Dat is in het verleden wel eens gebeurt. Dit is niet echt hacken te noemen, meer op een kinderachtige wijze onbekenden pesten.
Gewoon de groep verlaten als je die mensen niet kent. De kans is nog altijd het grootst dat er een tikfout gemaakt is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:07:
[mbr]Aangezien dit een iPhone betreft. Schopje van AND naar 3i.[/]

Het is overigens niet zo heel erg vreemd. Wellicht kennen al die 100 andere elkaar wel en heeft hij alleen bij jou een typefout gemaakt. Of deze persoon heeft random nummers zitten toevoegen.

In ieder geval heeft het niks te maken gehackt zijn o.i.d.
Excuses voor verkeerde forum.

On topic:

Iedereen in de groep vroeg wat ze in de groep deden, wie hen had toegevoegd etc etc, oftewel het zelfde als ik.
Kan helaas de betreffende persoon niet meer toevoegen, had namelijk de groep z.s.m verwijderd uit voorzorg.
Hoe dan ook, het was compleet random voor volgensmij iedere persoon die werd toegevoegd.
Pagina: 1