Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop opstelling i.p.v. desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig om een eigen bedrijf op te zetten binnen de financiële dienstverlening. Ondertussen probeer ik mij te oriënteren wat ik het beste kan gaan aanschaffen: laptop of een desktop.

Veel kennis van hardware heb ik niet maar ben tot de volgende conclusie gekomen:
Het lijk mij handiger om voor een laptop te kiezen omdat ik deze naar mijn zakelijke afspraken kan mee nemen en tevens flexibel ben kwa werkplek. Als ik dan op mijn kantoor kom kan ik deze koppelen aan een dockingstation en heb dan een volwaardig desktop opstelling. Mocht ik dit mis hebben hoor ik dat graag van jullie.

Mijn idee is om volgende aan te schaffen:
- Laptop
- Dockingstation
- Twee schermen (21+ inch)
- Printer
- Scanner met automatisch invoer

Zelf heb ik naar een HP opstelling gekeken en laten we eerlijk zijn, je komt al snel in het duurste segment vandaar dat ik op zoek ben naar goed advies. Kan iemand mij hierin adviseren? Mijn budget is €2000.

De werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden:
- E-mail verwerking (outlook)
- Officepakket (word, excel)
- Internet
- Meeste software pakketten waar ik gebruiken van zal maken zijn webapplicaties

Alvast bedankt voor al jullie advies.

Alle reacties

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44

Barrycade

Through the...

Niets mis met je opstelling denk ik. Ik werk momenteel op zo'n dezelfde setup maar dan van Dell met een Latitute laptop.

Zou vooral kijken naar service pakketten. Je laptop is je gereedschap dus service pakket is zeker belangrijk. En trouwens ook naar een back-up systeem voor je systeem.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
zeker belangrijk maar kijk ook goed waar je je data op gaat slaan.
Is je laptop kapot ben je wel al je data kwijt.

Misschien dat een nas-opstelling je kan helpen op den duur.
Dan staat je data daar veilig (of in een soort cloud omgeving). Niets vervelender dan je een overleden laptop en niets meer kunnen. Zoiets kan je zakelijk de kop kosten.

...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou met betrekking tot de laptop kijken naar zakelijke modellen van Dell, HP en Lenovo. Deze zijn met goede supportcontracten te krijgen waarbij je binnen 24 uur een vervangend apparaat kan ontvangen.

Neem dan een docking station zoals de pricewatch: Dell Dock WD15 met 130 W-adapter en combineer dit met twee goede Full HD schermen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Ik zou gaan voor een HP Elitebook inclusief sidedock en een next business day carepack afsluiten. Gebruik zelf een 840 G3 inclusief sidedock en het bevalt super!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Dat lijkt me inderdaad een goede opstelling. Ja, je gaat dan snel naar de 2K of meer als je dat zelf wilt. Maar het werkt vrij vlot en handig.

Zoals @koentjuh1987 al aanstipt moet je ook even kijken wat je doet met je bestanden. Een simpele NAS kan je al uit de brand helpen door daar bestanden naartoe te gooien. En desnoods in de cloud (Onedrive) dan verlies je ook geen bestanden. In NAS opzicht, je kunt daar ook vooral je 'finished' werken op zetten of je legt dat probleem bij de klant xD Werkt ook heel goed. Die next day service pakketten kosten ook wat maar zijn het waard als het voor je bedrijf is. Goede en snelle hulp.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

koentjuh1987 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:49:
zeker belangrijk maar kijk ook goed waar je je data op gaat slaan.
Is je laptop kapot ben je wel al je data kwijt.

Misschien dat een nas-opstelling je kan helpen op den duur.
Dan staat je data daar veilig (of in een soort cloud omgeving). Niets vervelender dan je een overleden laptop en niets meer kunnen. Zoiets kan je zakelijk de kop kosten.
Niet "op den duur", maar NU! :)

Een van de eerste dingen die je echt *goed* moet regelen is je dataopslag en backups. Zo'n laptop kan stuk, gejat worden, etc, en dan is met wat pech je bedrijf failliet voordat het goed en wel begonnen is.

Dus TS, zeker verder kijken dan alleen "een laptop met 2 beeldschermen" en als ICT niet je ding is en je je liever richt op je eigen vak, wellicht eens kijken naar partijen die het beheer voor je kunnen doen.

Qua scherm zou ik niet alleen kijken naar 2x full HD, maar juist ook naar een enkel ultra wide 4K scherm. Ik werk nu jaren met 2 of 3 schermen maar wil overschakelen op 1 groot ultra wide 4K of 5K scherm. Wel het schermoppervlak, geen randen tussen je schermen.

[ Voor 12% gewijzigd door unezra op 01-03-2017 09:54 . Reden: Opmerking over scherm toegevoegd ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
je kunt maar een keer een goede basis leggen voor je bedrijf.
en daar valt ict ook onder :)

...

Pagina: 1